تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
اين مصاحبه در واقع نقطه آغازين پيروي اولاند از سياست هاي امپرياليستي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس بود.
تئوري هاي آمريكايي-اسرائيلي اولاند براي سوريه

پيروزي كانديداي حزب سوسياليست فرانسه در انتخابات ۲۰۱۲ اين كشور نقطه عطفي در خروج ديپلماسي خارجي كاخ اليزه از زير سلطه آمريكا بود.
به گزارش حدیدنیوز پايان كار نيكولا ساركوزي در پست رياست جمهوري و توقف سياست هاي ديكته شده آمريكا و اسرائيل براي فرانسه ذوق بسياري از فعالان سياسي را در اين كشور برانگيخت تا با تكيه بر استراتژي هاي ضد جنگ در محيط بين المللي نقش يك كاتاليزور صلح گرا را اجرا كنند.
سخنراني هاي ناسيوناليستي اولاند و تلاش هاي وي در رابطه با عدم تاثير پذيري سياست هايش از تئوريسين هاي آمريكايي بيش از دوماه دوام نياورد.
اولاند در ابتداي راه براثر فشار احزاب و جريان هاي مخالف كه وي را به انفعال در موضع سوريه محكوم مي كردند، با برگزاري چند سخنراني و كنفرانس ضد بشار اسد ، ماهيت خود را به تصوير كشيد.
اولاند در گفتگو با خبرگزاري فرانسه به اتخاذ تدابير جديد در حل بحران سوريه دست زد و گفت:ما خواستار تشديد فعاليت هاي سياسي براي انتقال قدرت در سوريه هستيم و از مخالفان حكومت اسد مي خواهيم تا دولت انتقالي فراگيري را تشكيل دهند.
اين مصاحبه كه در واقع نقطه آغازين پيروي اولاند از سياست هاي امپرياليستي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس بود ، مجددا از سوي ساركوزي و نخست وزير سابق فرانسه مورد هجوم قرار گرفت و رئيس جمهور سوسياليست را به تكاپو واداشت.
اولاند در فاصله چند هفته اعلام كرد:«فرانسه سرسختانه جستجوی راه‌حل سیاسی برای سوریه را آغاز کرده است.پاریس این روزها یک بیمارستان صحرایی در اردن و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه مستقر کرده تا به پناهجویان و مبارزانی که رژیم دمشق از ترس سقوط خود آنها را سرکوب می‌کند، کمک کند.ما طبق وظیفه انسانی خود از مخالفان سوریه حمایت کرده و سرسختانه در جستجوی راه‌حلی سیاسی در این کشور هستیم.»
اين موضوع باعث خشم مردم فرانسه شد و به جز چند راهپيمايي در حمايت از بشار اسد ، اعتراضات به مشكلات اقتصادي و رياضت هاي برگرفته از منطقه يورو انجاميد و گسترش يافت.
شهروندان فرانسوي كه علت حمايت خود از حزب سوسياليست را پرداختن به مسائل داخلي مي دانستند ، دخالت هاي كشورشان در مسائل فرامنطقه اي و بالاخص سوريه را مخالف شعارهاي انتخاباتي فرانسوا اولاند مي دانند.
با وجود اعتراضات مردمي ، كاخ اليزه سياست هاي ضد سوري خود را تشديد كرد و اولاند رسما پيگيري موضوع سوريه را در اتحاديه اروپا مطرح كرد.
پس از اين رسانه هاي اين كشور به طور فزاينده اي به موضوع سوريه پرداختند تا جايي كه قسمت خاصي را براي پوشش اخبار اين كشور در خروجي سايت ها و شبكه هاي خود قرار دادند.
با توجه به حجم بالاي اعتراضات مردمي و از طرفي فشار لابي هاي صهيونيستي اروپا و آمريكا و هم چنين دخالتهاي احزاب مخالف رئيس جمهور فرانسه در سياست هاي خارجي و داخلي اين كشور فرانسوا اولاند از سه جهت تحت فشار قرار داده است.
با نگاهي به چشم انداز هاي فرانسه به وضوح مشخص است كه اين كشور با بحران هاي شكننده اي روبرو است كه مي تواند در آينده تعاملات بين المللي و در پيشبرد سياست هاي اتحاديه اروپا تاثير گذار باشد.

http://hadidnews.com/vdcc.xq1a2bqp1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما