تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
رسومی را می‌شود در ایتالیا دید که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. در این گزارش نگاهی خواهیم انداخت به ۷ مورد از رسوم عجیب ایتالیا.
رسوم عجیب و جالب ایتالیایی ها
وقتی صحبت از ایتالیا می‌شود اولین چیزهایی که به ذهن می‌آیند عبارتند از: پاستا، پیتزا، خرید در یکی از پایتخت‌های مُد جهان یعنی میلان و مکان‌های تاریخی باشکوه. اما ایتالیا فقط این‌ها نیست. در این کشور رسومی را می‌شود دید که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. در این گزارش نگاهی خواهیم انداخت به ۷ مورد از رسوم عجیب ایتالیا.

۱- بیرون انداختن اثاثیه از پنجره

در شب سال نو، در برخی کشورها مردم سعی می‌کنند کارهای ناتمام خود را تکمیل کنند، مثلا برای کسانی که هنوز هدیه نخریده‌اند چیزی بخرند و… اما ایتالیایی‌ها رسم عجیبی دارند: آنها قابلمه، ماهیتابه و حتی اسباب و اثاثیه را از پنجره بیرون می‌اندازند. این کار نماد خلاص شدن از چیزهای کهنه و به استقبال چیزهای نو رفتن است.

۲- جزیره نفرین شده گایولا

این جزیره که یکی از جزایر کوچک ناپل است بدون شک زیباست اما در عین حال ترسناک. مردم محلی به خاطر مرگ صاحبانش آن را نفرین شده می‌نامند. اولین ساکن این جزیره که به‌تنهایی در آن زندگی می‌کرد، یک روز بدون هیچ توجیهی ناپدید شد. صاحب بعدی آن از حمله قلبی مرد و صاحب بعدی خودکشی کرد. تازه این‌ها تنها سرنوشت برخی از صاحبان آن است. بعد از این اتفاقات، این جزیره در حال حاضر بدون سکنه و متروکه است.

۳- پوست کندن خیلی از میوه‌ها قبل از خوردنشان

مردم ایتالیا معمولا میوه‌هایی مثل سیب، گلابی و هلو را با پوست نمی‌خورند. آنها این میوه‌ها را پوست می‌کنند. توجیه این کار این است که ایتالیایی‌ها دوست دارند مواد غذایی سالم بخورند و باورشان این است که آفت‌کش‌هایی که به میوه‌ها زده می‌شود حتی بعد از شستن به خوبی از میوه‌ها زدوده نمی‌شود.

۴- ایتالیایی‌ها برای صبحانه تخم مرغ نمی‌خورند

نیمرو، نان و کره یکی از بهترین صبحانه‌های قابل تصور است، البته اگر ایتالیایی نباشید… مردم ایتالیا ترجیح می‌دهند برای صبحانه یک چیز شیرین مثل کورن فکس یا بیسکویت، میوه و اسپرسو بخورند. ایتالیایی‌ها یک مثل معروف دارند: «می خواهی صبحانه تخم مرغ بخوری؟ یک سر برو لندن.»

۵- جزیره ترسناک پُوِگلیا

این جزیره به خاطر تاریخچه مخوف آن به «جزیره ارواح» معروف است. به مدت بیش از ۱۰۰ سال از این جزیره به عنوان محلی برای قرنطینه مبتلایان به طاعون استفاده می‌شده است. باورها بر این است که حدود ۱۶۰ هزار نفر در این جزیره سوزانده شده اند. حالا بازدید از این جزیره برای گردشگران قدغن است.

۶- عدد ۱۷ نحس است

در حالی که در بسیاری از کشورها عدد ۱۳ عدد بدیمنی محسوب می‌شود، برای ایتالیایی‌ها عدد ۱۷ چنین حکمی دارد. این موضوع بدین خاطر است که با پس و پیش کردن عدد رومی معادل ۱۷ یعنی XVII می‌شود کلمه VIXI را به وجود آورد که در لاتین یعنی «زندگی‌ام به پایان رسید.» به همین خاطر برخی از هتل‌ها طبقه ۱۷اُم ندارند.

۷- ایتالیایی‌ها حتی موقع رفتن به سوپرمارکت هم به سر و وضع خود می‌رسند

در میلان مهم نیست در چه موقعیتی هستید و یا دارید چه کار می‌کنید؛ در هر حال باید شیک باشید. زنان ایتالیایی حتی موقع رفتن به سوپرمارکت هم ظاهرشان را شیک و جذاب می‌کنند. http://hadidnews.com/vdcbf8bf.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما