تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹
با پايان گرفتن زرق و برق تصنعي اسكار و خاموش شدن نور فلاش دوربين‌ها بر فرش قرمز، حالا بازيگران و هنرمنداني كه در اين جشنواره بزرگ تبليغاتي سينما حضور داشتند، به ويژه آنها كه صاحب جوايزي شده‌اند، مي‌توانند با خيالي آسوده و شادمان به استراحت بپردازند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از بانی فیلم، البته در اين بين برندگان جايزه اسكار پر مشغله‌تر از قبل خواهند شد، به ويژه آنها كه براي اولين بار است به چنين افتخاري دست پيدا مي‌كنند. در اينجا نگاهي داريم به آينده هنرمنداني كه صاحب جوايز اصلي اسكار شده‌اند.

دانيل دي‌لوئيس
برنده اسكار براي: بهترين بازيگر در نقش آبراهام لينكلن در فيلم «لينكلن»
پروژه بعدي: دانيل دي‌لوئيس با سه اسكار بازيگري نقش اول در كارنامه خود، هيچ برنامه‌اي براي فيلم بعدي خود ندارد و آن طور كه به ديلي‌ تلگراف گفته است، نمي‌داند كجا مي‌خواهد برود كه احتمالاً به لحاظ حرفه‌اي اين سخن به آن معناست كه احتمالاً بايد انتظار غيب شدن او را داشته باشيم.

اصولاً دي‌لوئيس در ناپديد شدن‌هاي ناگهاني سابقه‌اي طويل دارد او بعد از اينكه سال ۱۹۹۷ فيلم «مشتزن» را بازي كرد ديگر تا سال ۲۰۰۲ و بازي در «دار و دسته‌هاي نيويوركي» در سكوت خبري به سر مي‌برد و در كل هر ۲ تا ۳ سال يك بار در فيلمي حضور پيدا مي‌كند. براي مثال «لينكلن» را سه سال بعد از فيلم «۹» بازي كرد. الان هم خود او اعلام كرده احتمالاً براي يك دوره پنج ساله از بازيگري دور خواهد بود. آن طور كه گفته مي‌شود، وي قصد دارد اين مدت را در مزرعه‌اش در يكي از مناطق دور افتاده ايرلند سپري كند و وقت بيشتري را با ربه‌كا ميلر همسرش و همچنين فرزندانش بگذراند و به علاقه و سرگرمي هميشگي‌اش يعني ماهيگيري بپردازد و در يك كلام آن طور كه خودش توصيف مي‌كند،‌آشتي دوباره‌اي با زندگي داشته باشد. او به مزاح مي‌گويد: «اصلاً نمي‌توانم به كسي يا چيزي فكر كنم. فقط مي‌خواهم چند سالي بخوابم و بعد از آن هم خيلي سخت است كه بگويم با چه كسي و روي چه پروژه‌اي كار خواهم كرد.»

كريستوف والتز
برنده اسكار براي: بهترين بازيگر مرد نقش دوم براي بازي در نقش دكتر كينگ شولتز در «جانگوي آزاد شده».
پروژه بعدي: والتز فرصت چنداني براي استراحت ندارد. دو فيلم او همين الان مراحل پس از توليد را مي‌گذرانند. يكي از اين دو فيلم انيميشن «حماسه» است كه وي در آن در كنار كالين فارل و عزيز انصاري كار دوبله يكي از كاراكترهاي كارتوني را بر عهده دارد. فيلم دوم «قضيه صفر» كه يك داستان علمي، تخيلي در ژانر كمدي درام است كه تري گيليام آن را كارگرداني مي‌كند. والتز در اين فيلم نيز با مت ديمون، تيلدا سوئينتون و ديويد توليس همبازي خواهد بود.

فيلم بعدي والتز كه مراحل پيش توليد را مي‌گذراند يك درام تاريخي از مايك نيول با عنوان «Reykjavik» است كه وي در آن نقش ميخائيل گورباچف را بازي مي‌كند. نقش مقابل او را نيز مايكل داگلاس در قالب رونالد ريگان بر عهده خواهد داشت. فيلم درباره نشست ۱۹۸۶ بين رؤساي جمهور آمريكا و روسيه يعني ريگان و گورباچف است هنوز مشخص نيست فيلمبرداري اين فيلم چه وقت انجام شود و كي به اكران درآيد.

اما كار بعدي والتز كه زمزمه آن تازه به گوش مي‌رسد، كار جديدي از كوئنتين تارانتينو است. اگر اين پروژه به سرانجام برسد، سومين كار مشترك اين دو خواهد بود. والتز مي‌گويد: «هنوز تصميمي در مورد پذيرش آن نگرفته‌ام، اما اگر بشود شگفت‌انگيز خواهد بود».

جنيفر لاورنس
برنده اسكار براي: بهترين بازيگر نقش اول براي ايفاي نقش تيفاني در «دفترچه اميدبخش» (Silver Lining Playbook»، ساخته ديويد اوراسل.

پروژه بعدي: جنيفر لاورنس در سال ۲۰۱۳ فرصت استراحت چنداني ندارد. يكي از پروژه‌هاي آتي او «پايان زمين» است. اين فيلم براساس زندگي واقعي ارنست مارلند كه در دهه ۱۹۲۰ يك زن جوان به اسم ليدي رابرتز را به فرزند خواندگي قبول كرد، ساخته مي‌شود. مارلند، رابرتز را به فرزندخواندگي پذيرفته بود تا بتواند با وي ازدواج كند.

لاورنس پروژه ديگري هم با ديويد اوراسل دارد. اين پروژه كه هنوز عنواني براي آن تعيين نشده است درباره يكي از مأموريت‌هاي اف بي آي (پليس آمريكا) است كه در دهه ۱۹۷۰ به رسوايي‌هايي منجر شد، اين مأموريت به «ABSCAM» مشهور بود لاورنس موافقت كرده است، در اين فيلم نقش كوچكي داشته باشد. پروژه بعدي وي نيز قسمت دوم و آخر «عطش مبارزه» (Hunger Games» است. اين فيلم قرار است نوامبر ۲۰۱۳ (آبان ۹۲) اكران شود. لاورنس كه به نظر مي‌رسد همه فيلم‌هاي آتي او در ژانر اكشن هستند، در پروژه‌اي كه سال ۲۰۱۴ اكران خواهد شد، يعني «مردان ايكس» نقش «راون» سوپر قهرمان داستان را خواهد داشت.

آن هاتاوي
برنده اسكار براي: بهترين بازيگر نقش دوم زن به خاطر نقش فانتن در «بينوايان» ساخته تام هوپر.
پروژه بعدي: انتظار براي ديدار دوباره هاتاوي در يك فيلم چندان طولاني نيست. او در «اعتياد دون ژوان» كه اولين تجربه كارگرداني ژوزف گوردون لوي بازيگر معروف سينماست، نقش يك ستاره سينما را دارد. اين نقش، نقش دوم فيلم محسوب مي‌شود. اين فيلم قرار است سپتامبر (شهريور ۹۲) اكران شود. با اين حال «اعتياد دون ژوان» در ژانويه امسال در جشنواره فيلم سان‌دنس به نمايش درآمد. اين فيلم را نمي‌توان فيلمي كه بتواند براي آن هاتاوي جايزه به همراه داشته باشد، تلقي كرد.

هر چند نقش هاتاوي در «اعتياد دون ژون» كمرنگ است، اما در انيميشن «ريو ۲» كه دنباله «ريو» است و وي در آن به جاي يك طوطي حرف مي‌زند، نقش بيشتري دارد. اين فيلم سال ۲۰۱۴ اكران خواهد شد.

هاتاوي همچنين در اقتباسي سينمايي از «رام كردن زن سركش» نمايشنامه‌اي از شكسپير حضور خواهد داشت. جزئيات اين اثر هنوز مشخص نيست، اما احتمالاً وي ايفاي نقش اول زن اين فيلم را بر عهده خواهد داشت.

بن‌افلك
برنده اسكار براي: «آرگو» به عنوان بهترين فيلم سال.
پروژه بعدي: خيلي‌ها معتقدند بن‌افلك بعد از اسكاري كه فيلمش در واقع از عالم سياست گرفت، احتمالاً خود نيز به زودي در قالب يك سياستمدار به جهان معرفي مي‌شود، اما خودش اين پيش‌بيني را قبول ندارد و مدعي است هرگز چنين كاري نخواهد كرد. همچنين گفته مي‌شود برادران وارنر از او دعوتي ضمني براي كارگرداني «اتحاديه عدالت» داشته است كه ماجراهاي يك تيم از قهرمانان كتاب‌هاي تصويري را بازگو مي‌كند، اما او اين خبر را هم رد مي‌كند و آن را شايعه مي‌داند. گزارش‌هايي هم هست كه مي‌گويد او نقش بتمن را در همين فيلم بازي خواهد كرد. بن‌افلك اين خبر را هنوز رد نكرده است، اما آنچه كه مسلم است و خود او آن را تكذيب نكرده، بازي در دو پروژه است. يكي از آنها كاري از ترنس ماليك با عنوان به «به سمت شگفتي» است كه او در آن با خاوير باردم و راشل مك آدامز هم بازي خواهد بود. دومين پروژه هم «دونده، دونده» است كه به جز او جما آرترتون، جاستين تيمرليك و آنتوني مكي در آن ايفاي نقش مي‌كنند. به اين ترتيب انتظار نمي‌رود او را به زودي پشت دوربين فيلمبرداري در مقام كارگردان ببينيم.

آنگ لي
برنده اسكار براي: كارگرداني فيلم «زندگي پاي»
پروژه بعدي: هنوز خبر چنداني از آينده كاري آنگ لي منتشر نشده است، اما خود او پيش از اين گفته بود كه سال‌هاست علاقه‌مند است فيلمي درباره كلئوپاترا بسازد. او گفته است در اين فيلم كه آرزوي چند ساله اوست، اگر به مرحله ساخت برسد، آنجلينا جولي نقش اول را خواهد داشت، اما به جز اين پروژه كه از آرزوهاي ديرين اين كارگردان تايواني است و مشخص نيست كي به سرانجام برسد. مدتي پيش از مراسم اسكار اعلام شد آنگ لي پذيرفته است يكي از تهيه‌كنندگان فيلم «دستان شانگ‌جي» باشد كه داستان آن اقتباس از سري كتاب‌هاي مصور است. داستان اين فيلم كه ووپينگ يون آن را كارگرداني خواهد كرد درباره يك قهرمان جوان گونك‌فو كار است كه متوجه مي‌شود پدرش يك جنايتكار حرفه‌اي است. http://hadidnews.com/vdchv-nz.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما