تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
كتاب فیلم سینمایی «یه حبه قند» ساخته سیدرضا میركریمی به همراه فیلمنامه، یادداشت، گفتگو، دیدگاه، عكس‌ها و پوسترها به بازار آمد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سوره مهر، در ابتدای این كتاب فیلمنامه یه حیه قند به نویسندگی رضا میركریمی و محمدرضا گوهری بر اساس طرحی از رضا میركریمی و شادمهر راستین به چاپ رسیده است. در ادامه عوامل تولید این فیلم كه آخرین ساخته میركریمی است به طور كامل معرفی شده‌اند.

در این كتاب یادداشتی با عنوان چگونگی تمرین و دستیابی به لهجه در فیلم به قلم افشین هاشمی منتشر شده است كه در آن بخشی از جزوه ارائه شده به بازیگران در تمرین لهجه نیز آورده شده كه در آن تلفظ برخی از كلمات مقابلشان نوشته شده است.

گفتگوی امید روحانی منتقد سینما با رضا میركریمی كارگردان یه حبه قند با عنوان مینیاتور عشق و مرگ از دیگر مطالب این كتاب است كه در ابتدای این بخش روحانی، مقدمه‌ای درباره فیلم یه حبه قند و كارنامه كارگردان نوشته است.

در ادامه دیدگاه‌های مختلفی از سید محمد بهشتی، هوشنگ گلمكانی، مجید اسلامی، محسن مومنی، مهرزاد دانش، بهروز افخمی، مجید مجیدی، منوچهر محمدی، احمد مسجد جامعی، كمال تبریزی، بهرام توكلی، ابراهیم حقیقی، حسن معززی‌نیا، محمدرضا شرف‌الدین، نیما حسنی‌نسب و طهماسب صلح‌جو منتشر شده است.

یادداشت‌هایی از مجید اسلامی با عنوان پیش از فردا و احمد میراحسان با نام ساختارشكنی از دیگر مطالب این كتاب است. در ادامه عكس‌های این فیلم كه توسط علی نیك‌رفتار گرفته شده، به چاپ رسیده است. در پایان نیز پوسترهای فیلم كه توسط عباس كیارستمی، بهزاد خورشیدی و آرش صادقی طراحی شده، به چاپ رسیده است.

این كتاب توسط انتشارات سوره مهر زیر نظر امیر حسین علم الهدی منتشر شده و بهزاد خورشیدی طراح گرافیك آن است. http://hadidnews.com/vdcevx8w.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما