تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۳
رشته اي که اگر جواب دهد شايد آکادميک شود

لابی شناسی ورزشی

روزی روزگاري فریادمان بر آسمان بلند بود که ای داد تمام کشورها با مراجع جهانیشان در ورزش لابی دارندو ما عقب مانديم.
لابی شناسی ورزشی
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آن روزها ناراحت بودیم که چرا کرسی های جهانی را در اکثر رشته ها از دست می دهیم به دلیل اینکه "لابی" ضعیفی داریم. 

از حق نگذریم به دلیل از دست دادن برخی کرسی های مهم ریاستی در مجامع جهانی ورزشی ضررهای فراوانی دادیم که شمردن و ذکر کردن آن از حوصله این گزارش خارج است و مخاطبان عزیز خوب می دانند که در بحث های میزبانی، انتخاب داور و آرا کمیته انضباطی در کنفدراسیون های آسیایی رشته های مختلف به دلیل ارتباط ضعیف یا همان نداشتن "لابی" تا چه اندازه ای به ضرر ما تمام شد و کارمان در برخی مواقع به اما و اگر کشاند. 

در چند سال اخیر تا حدی نتوانستیم این ضعف را جبران کنیم و ارتباط های قوی شما بخوانید "لابی" باعث شد در تعدادی از رشته ها کرسی های جهانی را به دست بیاوریم و تا اینجای کار "لابی" خیلی هم خوب است.

ما نمي گوئيم شنيده ايم

خدا می داند و بر ما پوشیده است اما اینکه می گویند فدراسیون کفاشیان برترین شده است، چون با جناب رئیس کنفدراسیون لابی داشته اگر صحت داشته باشد یک نوع بده بستان در آستانه انتخابات رياست afc است و اگر به نحوه جوایز در بخش های مختلف دقت کنیم می توان به راحتی متوجه شد که به نوعی تقسیم شده است که همه راضی باشند،و متر و معیار جای خود را به لابی داده است, و آقاي رئيس به نوعي گوي سبقت را از رقيبان خود ربوده است.

زمان سنجي يکي از عوامل تاثير گذار در لابي

البته در مورد فدراسیون فوتبال کشورمان ابتدا جای خوشحالی است که این عنوان را کسب کرده اما چون خودمان، فدراسیون را بیش تر می شناسیم کمی تا قسمتی باعث تعجب شد که در این برهه از زمان که صحبت رفتن کفاشیان، استعفا، عملکرد ضعیف و آن هفته سیاه فوتبال بود، به یکباره فدراسیون فوتبال ایران برترین فدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۲ شد. این را می گویند یک لابی به موقع که در درس لابی شناسی ورزشی می بایست به این مسائل توجه کرد، البته لابی انواع مختلف دارد و به جز لابی هتل، لابی های شخصی و لابی های عمومی.

لابي شخصي چيست؟

لابی های شخصی را بارها به عینه در انتصاب های ورزشی زیر مجموعه های فدراسیونی و باشگاهی بارها دیده ایم و برای همه ما ملموس است و لابی های عمومی نیز که سود زیادی برای ورزش دارد، از بارزترین شاخصه هایی است که می تواند ورزش یک کشور را به سرانجام و به نتیجه مثبت برساند، اما لابی های شخصی اینچنینی اگر صحت داشته باشد مستلزم شناخت زمان است که کفاشیان این موضوع را به خوبی رعایت کرده است اين فشار شکنی بود برابر انتقادها علیه فوتبال که کفاشيان به موقع رو کردو این هم دست مریزاد دارد.

بحث لابي همیشه داغ داغ است

بحث لابی همیشه داغ است اما در لابی از نوع شخصی، ما که هنوز نفهمیدیم چه سودی عايد ورزش مي شود؟
فدراسیون عملکرد مناسبی نداشته اما برترین آسیا شده یا ما باید کبک باشیم و سرمان را زیر برف کنیم یا سینه مان را ستبر کنیم که ما بهترین آسیا هستیم.
اینجاست که نیاز مبرمی به دروس اختصاصی لابی شناسی است که درس اول آن را گرفتیم.

نتیجه لابی شناسی باشد برای رفتن یا نرفتن به جام جهانی

اما نتیجه گیری باشد برای زمانی که این فدراسیون برتر خدای نکرده نتواند ما را به جام جهانی برساند آن وقت است که درس جدید لابی شناسی یعنی نتیجه گیری پس از لابی شخصی به نوعي ديگر تدريس خواهد شد اما معتقديم اي کاش امتياز هاي مفيد تري از اين لابي گرفته مي شد ،البته اگر لابي وجود داشته باشد.

فدراسيون برتر مار ا به چه کار آيد

اما نکته حائز اهميت اين است که فوتبال ما در آستانه از دست دادن جام جهاني است که با يک لغزش کي روش و يارانش مثل آب خوردن جام جهاني را از دست مي دهيم و لابي بازي هاي رئيس براي ماندگاريش در زمين فوتبال دردي را دوا نمي کند و اين بازي فوتبال و توپ گرد است که سرنوشت ما را در بزرگترين رويداد جهاني فوتبال رقم مي زند پس بهتر است به جاي اينکه در باد انتخاب فدراسيون برتر آسيا در سال ۲۰۱۲ بخوابيم برويم مشکل تيم ملي را پيدا کنيم که خربزه آب است!

بحث هاي قدرت در لابي که طي ۵ سال بدون امتيازات خاص نسبت به ساير کشور هاي ديگر مار دوبار به عنوان فدراسيون برتر انتخاب کرده است باشد براي زماني که جام جهاني رفتيم فوتبالدوستان ما حاضرند برتر هم نباشند اما در جام جهاني حاضر باشند. 

يادمان نرود به دليل اينکه جام جهاني را از دست داديم کلي لژيونر هم به باد فنا رفت و فوتبال ما خالي از ستاره شد. http://hadidnews.com/vdcc1iqs.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما