تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
هفته پرحاشیه فوتبال و تصمیم عجیب یک فدراسیون

اتفاق ویژه پیرامون ۶ ورزشگاه!

این هفته یکی از پرحاشیه‌ترین هفته‌ها برای فوتبال بود چون با انواع کناره گیری، برکناری، حذف و...مواجه بود.
اتفاق ویژه پیرامون ۶ ورزشگاه!
 اگر چه فوتبال در طول سال و در بیشتر ایام با حاشیه‌های مختلفی روبرو است اما بی‌شک هفته رو به پایان یکی از پرحاشیه‌تری هفته‌ها برای فوتبال ایران بود چون با انواع کناره گیری، برکناری، حذف، جنجال و .... مواجه شد، ضمن اینکه سایر این رشته‌ها مانند کشتی، هندبال، والیبال و وزنه برداری هم از این حاشیه‌ها و اتفاقات در امان نبودند.

به گزارش حدیدنیوز، ابطال انتخابات ریاست هیات فوتبال مازندران و به دنبال آن برکناری غلامرضا بهروان که چند ماه پیش در مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس این هیات انتخاب شده بود، منع شدن حمید درخشان، سرمربی تیم فوتبال داماش و دیگر اعضای کادر فنی این تیم از حضور در تمرینات بنا به دستور امیر عابدینی، مدیرعامل داماش و به دنبال آن کناره گیری مالک این باشگاه، اعلام کاندیداهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و محرض شدن عدم کاندیداتوری مقامات ایران و حتی فریده شجاعی، تعیین مهلت فیفا برای پرسپولیس جهت پرداخت طلب سرمربی پرتغالی پیشین این تیم و نامه تبانی فوتبال ایران به فیفا در مورد تبانی صورت گرفته در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از مهمترین اتفاقاتی بود که فوتبال ایران در این هفته به حاشیه و چالش کشاند.

این در حالی است که فوتسال هم پایانی پر حرف و حدیث در لیگ برتر داشت. در این میان و از بین فوتبالی‌ها، سرخپوشان خوش‌تر از هفته بودند و یکی از بهترین هفته‌های خود را سپری کردند. چون هم در لیگ برتر پیروزی پرگلی کسب کردند و هم در جام حذفی موفق به صعود شدند.

علاوه بر این ورزش ایران در این هفت روز ورزش با اتفاقات دیگری هم مواجه شد که حکایت از سقوط پینگ‌پنگ‌بازان در رده‌بندی جهانی، انتقال ۶ مجموعه ورزشی از شرکت توسعه به وزارت ورزش، نایب قهرمانی پتروشیمی در تور دوچرخه سواری لانکاوی، حذف تور والیبال ساحلی کیش از تقویم آسیا، آتش سوزی در مجموعه ورزشی کشوری، شکایب از فدراسیون کشتی، کنار گذاشته شدن غول‌های وزنه برداری از اردوی تیم ملی و ... مهمترین آنها بود.

مهمترین اتفاقات ورزش ایران در هفته رو به پایان به شرح زیر است:

انصراف متین ورامین در آستانه صعود به فینال
تیم متین ورامین در اعتراض به تصمیم سازمان لیگ فدراسیون والیبال مبنی بر برگزاری دیدار سوم مرحله نیمه نهایی در سالن دوازده هزار نفری آزادی پنجشنبه گذشته از شرکت در ادامه این رقابت‌ها اعلام کناره گیری کرد. مصطفی کارخانه و تیمش در حالی این تصمیم را گرفتند که دیدار اول مرحله نیمه نهایی را با پیروزی برابر سایپا تمام کردند و در دیدار دوم هم متحمل شکست شدند و در کل تنها یک پیروزی لازم داشتند برای فینالیست شدن. 


ولاسکو بازگشت
سرمربی تیم ملی والیبال به منظور آغاز اردوهای تدارکاتی این تیم شرکت در مسابقات لیگ جهانی بامداد جمعه گذشته به ایران سفر کرد. اردوی نخست تیم ملی والیبال از شنبه گذشته با حضور بازیکنانی که تیم‌های باشگاهی آنها از حضور در مرحله پلی‌آف بازماندند، آغاز شد.

سقوط ۵۶ بازیکن در رده‌بندی تنیس روی میز جهان
رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز جمعه گذشته در حالی اعلام شد که از مجموع ۶۶ بازیکن ایرانی در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ۵۶ بازیکن سقوط کردند و تنها ۹ نفر با صعود مواجه شدند ضمن اینکه یک بازیکن هم برای نخستین‌بار وارد رنکینگ شد. نوشاد عالمیان از جمله بازیکنانی بود که در این رده‌بندی با سقوط مواجه شد.

فینال لیگ بسکتبال تکراری شد
تیم‌های مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام جمعه گذشته در سومین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر به ترتیب مقابل فولاد ماهان اصفهان و شهرداری گرگان به برتری دست یافتند و با توجه به پیروزی در دیدارهای اول و دوم این مرحله، به فینال مسابقات صعود کردند. این در حالی است که سال گذشته نیز مهرام و پتروشیمی فینالیست لیگ بسکتبال شده بودند.

ایران قهرمان مسابقات تیمی زورخانه‌ای جام فجر شد
سومین دوره مسابقات بین‌المللی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جام فجر در بخش تیمی، شنبه شب گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم ایران با ۲۰۶۸ امتیاز به عنوان نخست دست یافت. در این بخش از مسابقات تیم کردستان الف دوم شد و تیم‌های آذربایجان و افغانستان صاحب مقام مشترک سوم شدند.

انتقال ۶ مجموعه ورزشی پایتخت از شرکت توسعه به وزارت ورزش
مدیریت چهار مجموعه ورزشی آزادی، انقلاب، شهید کشوری و شهید شیرودی همراه با پیست‌های اسکی و سوارکاری به دلیل واگذاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، شنبه گذشته از حوزه اختیارات این شرکت خارج و به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد. این انتقال با توافق طرفین صورت گرفت. 



قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ برتر فوتسال
هفته پایانی مسابقات فوتسال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شنبه گذشته برگزار شد. در این هفته از رقابت‌ها نتیجه دیدار تیم‌های شهید منصوری قرچک و صبای قم معادلات قهرمانی را به هم زد. صبا تیم مهمان در این بازی بود که با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد درحالیکه این تیم در صورت پیروزی عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود می‌کرد اما شکست صبا کمک کرد تا گیتی‌پسند با پیروزی ۵ بر ۳ برابر شهرداری تبریز به عنوان قهرمانی دست یابد.

نایب قهرمانی پتروشیمی در تور دوچرخه‌سواری لانکاوی
هجدهمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری لانکاوی مالزی شنبه شب گذشته در حالی به پایان رسید که تیم پتروشیمی تبریز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در این رقابت‌ها شد. این مسابقات با حضور ۱۳۲ رکابزن در قالب ۲۲ تیم و طی ۱۰ مرحله برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم آفریقای جنوبی با ۱۰۴ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه اول شد و پتروشیمی تبریز با ۹ دقیقه اختلاف دوم شد.

ابطال انتخابات ریاست هیات فوتبال مازندران و برکناری بهروان
طی نشست مشترکی که شنبه شب گذشته میان سعادتمند، رئیس وزارت ورزش و جوانان مازندران با علی کفاشیان و حمید سجادی برگزار شد، مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال مازندران ابطال شد. بدین ترتیب بهروان که چند ماه پیش در این مجمع به عنوان رئیس انتخاب شد از سمت خود برکنار شد. تاکید وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر عدم کاندیداتوری افراد بازنشسته برای تصدی ریاست هیات‌های ورزشی دلیل این امر بود.

عابدینی، درخشان را از حضور در تمرین منع کرد
امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش یکشنبه گذشته به دنبال اعتراضات هواداران و درخواست آنها برای برکناری سرمربی این تیم اعلام کرد، حمید درخشان، سرمربی، محمد مومنی و دراکو دراژیچ، دستیاران وی، مباشری ، سرپرست و علی احمدی، مدیر رسانه‌ای تیم تا اطلاع ثانوی و بررسی وضعیت‍شان حق حضور در تمرینات را ندارند. 



مالک داماش کناره‌گیری کرد
شهرام قویدل، مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه داماش یکشنبه شب گذشته در اعتراض به تصمیماتی که امیر عابدینی در مورد کادر فنی این و ممانعت از حضور آنها در تمرینات گرفته بود، از ادامه همکاری با گیلانی‌ها تیم کناره‌گیری کرد اما پس از گذشت ۴۸ ساعت از تصمیم خود منصرف شد.

حذف تور والیبال ساحلی آسیا از تقویم AVC
در نشست سالیانه انجمن والیبال ساحلی آسیا که در جاکارتا اندونزی برگزار شد، برگزاری ۱۸ تورنمنت بین‎المللی در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید. این در حالی است که در این تقویم نامی از تور آسیایی کیش که طی سال‌های گذشته به صورت متوالی برگزار شده بود، به چشم نمی‌خورد.

بنا همچنان سرمربی است!
رسول خادم، مدیر تیم‌های ملی و امور فنی کشتی یکشنبه گذشته طی نامه‌ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد که مسئولیت مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان فرنگی کشور، کما فی سابق به امید فراهم شدن شرایط و بازگشت مجدد محمد بنا، در اختیار وی خواهد بود. همچنین در این نامه رسول جزینی و ایرج اسفندیاری به ترتیب به عنوان مربی ارشد و مربی تیم ملی کشتی فرنگی معرفی شده‌اند.

آتش سوزی در مجموعه شهید کشوری
مجموعه ورزشی شهید کشوری یکشنبه گذشته دچار آتش سوزی شد. به گفته رضا ملاشریفی، معاون مجموعه ورزشی شهید کشوری آتش سوزی به خاطر آتش گرفتن یک بنر در منطقه‌ای نزدیک به زمین تنیس ایجاد شد اما هیچ خسارت مالی و جانی به جا نگذاشت. ضمن اینکه دلیل آتش سوزی مشخص نیست!

شکایت از فدراسیون کشتی
شرکتی که به عنوان حامی مالی البسه فدراسیون کشتی در جام جهانی ۲۰۱۳ تهران، بنرهای تبلیغاتی زیادی در قسمت‌های مختلف سالن دوازده هزار نفری آزادی نصب کرده بود، بعد از عدم پایبندی تیم‌های ملی از بر تن کردن البسه ورزشی این تولید کننده، از فدراسیون کشتی شکایت و تقاضای خسارت کرد. ظاهرا قرار بود کشتی گیران آزاد و فرنگی کار کشورمان در رقابت‌های جام جهانی از لباس‌های ورزشی این تولیدی استفاده کنند که بنا به دلایلی البسه کمپانی دیگری را بر تن کردند. 



پیروزی پرگل سرخپوشان در هفته توقف استقلال
هفته بیست و هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه گذشته با دیدار پرگل تیم‌های پرسپولیس و سایپا آغاز شد. در این دیدار پنج گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که سهم سرخپوشان چهار گل بود. روز دوم این هفته از مسابقات هم جمعه گذشته با پنچ دیدار پیگیری شد که طی آن تیم‌های صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان با تنها یک گل برابر فولاد خوزستان و داماش گیلان به برتری دست یافتند. این در حالی است که فجر سپاسی شیراز ۶ بار موفق به باز کردن دروازه آلومینیوم هرمزگان شد. دیدار تیم‌های ملوان و مس کرمان با تساوی یک بر یک به پایان رسید و راه آهن هم با نتیجه ۴ بر ۲ در خانه پیکان به برتری دست یافت.

سه دیدار باقی مانده از هفته بیست و هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر دوشنبه گذشته برگزار شد که طی آن استقلال تهران در قم و در مصاف با صبا به تساوی دست یافت. سهم هر تیم در این بازی یک گل بود. تراکتور سازی در دیدار خانگی برابر نفت تهران به برتری ۲ بر یک دست یافت و دیدار تیم‌های سپاهان و گهر درود هم با نتیجه ۴ بر یک به سود اصفهانی‌ها به پایان رسید. این در حالی است که این بازی در درود برگزار شد.

شجاعی نامزد نشد!
کنفدراسیون فوتبال آسیا دوشنبه گذشته اسامی نامزدهای آسیایی در انتخابات اردیبهشت ماه را در حالی اعلام کرد که در میان آنها هیچ نامی از مقامات فدراسیون فوتبال ایران نبود. البته قرار بود فریده شجاعی، نایب رئیس امور بانوان فدراسیون فوتبال برای این دوره از انتخابات AFC کاندیدا شود. در همین راستا کفاشیان اعلام کرد که مدارک شجاعی را فرستاده بودیم اما نمی‎دانم چرا وی در بین کاندیداها نیست!

سپاهان بهترین تیم ایران!
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فهرست برترین باشگاه‎‌های جهان را اعلام کرد. بر اساس رده‌بندی منتشر شده سپاهان به عنوان برترین تیم ایرانی در رده ۱۰۸ قرار دارد و استقلال هم جایگاه ۱۳۵ را به خود اختصاص داده است. پرسپولیس و تراکتور سازی سومین و چهارمین تیم‌های برتر ایرانی در این رده‌بندی هستند که به ترتیب در رده‌های ۲۷۴ و ۳۹۷ قرار گرفته‌اند. 



ضرب‌العجل فیفا برای پرسپولیس
به دنبال شکایت وینگادا، سرمربی سال‌های گذشته پرسپولیس در مورد مطالباتی که از این باشگاه دارد، فیفا به مدیران سرخپوشان مهلت داد که تا ۲۵ اسفندماه برای پرداخت طلب ۲۷۰ هزار دلاری این مربی پرتغالی اقدام کنند.


نشست هم اندیشی کمیته ملی المپیک
نشست هم اندیشی اعضای کمیته ملی المپیک به منظور بحث و بررسی در مورد چگونگی اصلاح اساسنامه این کمیته دوشنبه گذشته با حضور محمد عباسی، وزیر وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

نامه شکایت فوتبال ایران به فیفا
فدراسیون فوتبال پس از نشست ویژه ای که دوشنبه گذشته در مورد تبانی تیم‌های ملی لبنان و قطر در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، برگزار کرد با ارسال نامه‌ای به فیفا خواستار پیگیری جدی و رسمی این مسئله شد.

با سفر آزادکاران به شورای برون مرزی موافقت شد
شواری برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در نشست اخیر خود بحث سفر تیم کشتی آزاد به آمریکا به منظور انجام رقابتی نمادین در این کشور را مورد بررسی قرار داد. سه شنبه گذشته اعلام شد که با این سفر موافقت شده است. بر این اساس تیم کشتی آزاد دعوت نامه رسمی سفر به آمریکا را هم گرفته است، اردیبهشت ماه آینده این سفر را انجام می‌دهد. 




غول‌های وزنه‌برداری کنار گذاشته شدند
سه‌شنبه شب گذشته و در پایان رقابت‌های قهرمانی وزنه برداری کشور، کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری ۱۲ وزنه بردار را به اردوی آمادگی این تیم دعوت کرد. این در حالی است که در این فهرست نامی از ۵ المپیکی ایران یعنی بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و نواب نصیر شلال دیده نمی‌شود.

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز رفت
فاطمه پوستین دوز، نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز که چندی پیش از سمت خود استعفا داده بود، دوشنبه گذشته دوباره اعلام کناره گیری کرد. ظاهرا در بازگشت دوباره وی به فدراسیون تنیس روی میز قرار شده بود که همکاری خود را تا پایان سال ادامه دهد.

جایزه ویژه سال ۲۰۱۲ برای بانوی کریکت ایران
منیر حبیبی، یکی از فعالان انجمن کریکت ایران به سبب تلاش وافر در راستای "برنامه توسعه سالانه" سه شنبه گذشته از سوی فدراسیون بین‌المللی کریکت موفق به دریافت جایزه ویژه سال ۲۰۱۲ شد.

اقدامی عجیب فدراسیون هندبال
تیم ثامن الحجج مشهد پنجشنبه گذشته در پایان دیدارهای هفته پایانی مسابقات هندبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عنوان قهرمانی را از آن خود کرد این در حالی است که سه شنبه گذشته کمیته انضباطی فدراسیون هندبال پس از تشکیل جلسه این قهرمانی را از ثامن الحجج مهشد گرفت و به ثامن الحجج سبزوار داد. اینکار به دنبال حذف فولاد مبارکه از جدول مسابقات و نادیده گرفته شدن دو پیروزی ثامن الحجج مشهد برابر این تیم انجام شد. فولاد ماهان به دلیل بازی نکردن مقابل نیروی زمینی در هفته پایانی از لیگ کنار گذاشته شد.

پرسپولیس صعود کرد
در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور، سه شنبه گذشته تیم پرسپولیس در ورزشگاه فولاد شهر پس از آنکه در وقت قانونی بازی مقابل ذوب آهن به تساوی بدون گل دست یافت، موفق شد در پایان وقت‌های اضافی با تک گل دقیقه ۱۱۱ محمد نوری میزبان خود را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. پرسپولیس در این مرحله ۱۶ فروردین ماه به مصاف داماش خواهد رفت.

متین و کاله فینالیست شدند
تیم های کاله امل و متین ورامین در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور به ترتیب با از پیش رو برداشتن پیکان و سایپا به دیدار نهایی این فصل ل رقابت ها صعود کردند. دیدار کاله و پیکان ۳ بر یک به پایان رسید و متین هم در دیداری که در ثانیه های پایانی گیم پنجم به دلیل ترک زمین توسط بازیکنان حریف نیمه تمام ماند ۳ بر صفر برنده شد. فینال این دوره از مسابقات روز ۲۳ اسفند در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.
http://hadidnews.com/vdcirwaz.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما