تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
دستگیری دلالان اتفاق خوبی است اما وقتی نگاهی به اتفاقات گذشته می‌اندازیم کمی نگران می‌شویم که مبادا این افراد پس از مدتی بار دیگر به فوتبال برگردند.
دلال‌های دستگیر شده چه زمانی دوباره برمی‌گردند؟!
به گزارش حدیدنیوز، هر چند یک بار گوش مان آشنا می شود به این جمله که دلالان فوتبال تحت تعقیب هستند و چند نفر آنها دستگیر شده اند. البته که جنس این عادت کردن با اینکه عادت کرده ایم دلالان را در این فوتبال ببینیم تفاوت دارد. دلالان حالا بخشی از این فوتبال شده اند؛ بخشی جداناپذیر که نقش اساسی در فوتبال ما ایفا می کنند.

فوتبال ایران مثل یک دایره است که دلالان و برخی افراد وابسته به آنها داخل این دایره هستند و هر چند وقت یکباراز این تیم به آن تیم می‌روند، مهم این است که در این فوتبال همیشه هستند. کسانی هم که با این افراد همکاری نمی‌کنند بیرون از گود و در خانه نشسته اند.

ساده انگاری است اگر تصور کنیم دلالان نقشی در این فوتبال ندارند و ساده لوحانه است اگر نپذیریم خیلی از این افراد با حمایت برخی مربیان و مدیران و بازیکنان است که پر وبال گرفته اند. مشکل اما این است که خیلی از مسئولان هم می دانند چه کسی چه کاری می کند و کدام دلال آتش بر خرمن این فوتبال می زند ولی برخوردی نمی کنند. یا می ترسند موقعیت شان به خطر بیفتد یا اینکه ترجیح می دهند به مسائل مهمتری برسند، مسائلی از جمله حفظ موقعیت و میز و صندلی شان.

چهره افرادی که دلالی می کنند و بازیکن و مربی این طرف و آن طرف می فرستند و از این راه پول های کلانی به جیب می زنند تقریبا برای اهالی ورزش و رسانه مشخص است اما سوال این است که چرا با این وجود با وقاحت هر چه تمام تر به خودشان اجازه می دهند به فعالیتشان ادامه دهند؟

مدت ها پیش لیست ۱۰۱ نفره ای از این افراد تهیه و به صورت محرمانه به باشگاه ها ارسال شد اما همان افراد چندی بعد در همان باشگاه های که نامه به آنها ارسال شده بود دیده شدند. اگر واقعا این افراد متهم هستند چرا برخوردی صورت نمی گیرد؟ البته مسئولان فدراسیون فوتبال می گویند تا بخشی از این کار دست آنهاست و بقیه کار را باید نهادی ذیصلاح و مربوط انجام دهند، حرفی که درست هم هست اما به نظر می رسد در همان بخشی هم که مربوط به فدراسیون است کارها به خوبی انجام نمی شود که اگر غیر از این بود شرایط کنونی وجود نداشت.

به نظر می رسد در مجموع اراده قدرتمندی برای برخورد با این گونه مسائل وجود ندارد اگر چه باید دستگیری این دلالان را در جهت پاکسازی فوتبال به فال نیک گرفت اما وقتی می بینیم افرادی که در گذشته دستگیر شده اند امروز با قدرت بیشر از گذشته به کارشان مشغول هستند و دوباره به عرضه دلالی فوتبال برگشته اند، کمی نگران می شویم؛ نگران از اینکه مبادا بار دیگر این اتفاق رخ دهد. امید که این بار چنین نشود. http://hadidnews.com/vdcewx8z.jh8fwi9bbj.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما