تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴
رئیس مجلس بر لزوم منتقل کردن واقعیت‌ها به مردم تاکید کرد.
به گزارش حدیدنیوز، علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت عید غدیر خم در شهرستان ورامین تصریح کرد: مردم نباید در دالان سیستم‌های اداری خسته شوند. امروز در دنیا کشورهایی وضع بهتری دارند که زمینه‌های سرمایه‌گذاری را سهل کرده‌اند اما اگر در سیستم اداری مشکلی ایجاد شد سرمایه‌گذار مجبور است به جایی برود که سرمایه‌گذاری در آن سهل‌تر است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در یک سال اخیر اظهار کرد: در فشار اقتصادی امید آنها این است که با این فشارها شرایط را بر ملت سخت‌تر کنند. در این فضا باید با دقت و تدبیر عمل کرد. این‌که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند احتیاج به اقتصاد مقاومتی داریم پاسخگوی همین شرایط است.

بنابر خبری که خانه ملت منتشر کرده است، رئیس مجلس در بخشی از سخنانش اظهارداشت: نمی‌شود اقتصاد را با کار کارمندی اداره کرد و دولت باید به مردم تسهیلات بدهد تا مردم در عرصه تولید وارد شود.

در ادامه گزیده ای از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از ایسنا می آید:



* غربی‌ها با اعمال فشارهای مختلف به کشورمان از زمان انقلاب اسلامی به دنبال این بودند که خاورمیانه را کاملا تحت کنترل داشته باشند اما شرایط عوض شده و فکر و مقاومت ایران بین ملت‌های منطقه رسوخ کرده است، در نتیجه هر روز برای وارد کردن فشار به ملت به مساله‌ای تمسک می‌جویند. آنها زمانی جنگ را به ما تحمیل کردند و مشکلاتی را برای ملت ایجاد کردند. صدام را به جان ملت انداختند و شرق و غرب پشت سر صدام جمع شدند. تصور آنها این بود که شرایط ایران تغییر می‌کند اما ملت ایران نشان داد که یک ملت شجاع و انقلابی است و با ایستادگی، کیان اسلام را حفظ می‌کند. این‌که امروز غربی‌ها تنها غرش می‌کردند و اقدامی انجام نمی‌دهند به خاطر ایستادگی ملت در زمان جنگ است. اگر ما آن زمان عزت نفسمان را حفظ نمی‌کردیم باید امروز باج می‌دادیم اما حالا آنها می‌دانند که اگر کاری کنند چنان گیر می‌افتند که به سادگی راه در رو ندارند.



* ملت ایران با ۲۵۰ هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده در برابر رفتار آمریکا و غرب بیمه شدند؛ البته بعدها حوادث دیگری اتفاق افتاد. آنها زمانی بر سر مساله هسته‌یی ما مشکل ایجاد کردند و به هر چیزی برای فشار به ملت تمسک کردند اما حوادث منطقه به آنها نشان داد که فکر و مقاومت ایران بین ملت‌های منطقه رسوخ کرده و این برای آنها سخت است که ما فکر و مجاهدتی را پایه‌گذاری کردیم که موجب شده دیگران به این راه تأسی کنند و این شرایط را برای آمریکایی‌ها سخت‌تر کرده است.

* بعد از این‌که بیداری اسلامی در کشورهای مختلف موجب شد نوکرهای آمریکا کنار زده شوند آنها بیشتر نگران شدند. فشارهایی که امروز به ملت ایران و همچنین به سوریه وارد می‌کنند هم به خاطر این است که نقشه‌ای داشتند اما این نقشه به هم ریخته است. آنها می‌خواستند خاورمیانه کاملا تحت کنترل آنها باشد اما شرایط عوض شود. در واقع اصل ماجرا این است اما آنها روزی مساله هسته‌یی، روزی حقوق بشر و روزی بر موضوع اقتصادی تمرکز می‌کنند.



* در فشار اقتصادی امید آنها این است که با این فشارها شرایط را بر ملت سخت‌تر کنند. در این فضا باید با دقت و تدبیر عمل کرد. این‌که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند احتیاج به اقتصاد مقاومتی داریم پاسخگوی همین شرایط است.

* در چند ماه اخیر تلاطماتی در وضعیت اقتصادی بویژه در قیمت ارز و طلا وجود داشته است. ما اولا باید تحلیل درستی از شرایط داشته باشیم و بعد سیاستی را مستمرا دنبال کنیم؛ چراکه تغییر سیاست‌ها ایجاد مشکل می‌کند.



* حل دو مساله تورم و اشتغال در شرایط فعلی لازم است و این امر موجب ناامیدی غرب می شود. راه حل این مساله این است که زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم. در واقع تا اقتصاد مردمی نشود مشکل تورم و اشتغال هم حل نخواهد شد.



* بهره‌وری کار دولتی پایین است و شکوفا شدن اقتصاد نیاز به این دارد که مردم صاحب اقتصاد شوند. در سایر شئون هم همین‌طور است. مثلا تا زمانی که جنگ به شکل کلاسیک اداره می‌شد ما رشدی نداشتیم اما وقتی امام (ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفتند و مردم و بسیج به جبهه آمدند شرایط تغییر کرد.



* مقام معظم رهبری بر اجرای قانون اصل ۴۴ و مردمی شدن اقتصاد تاکید دارند. معنای این امر دادن اقتصاد به دست مردم است. دولت باید به نحوی زمینه‌سازی کند که مردم در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنند.



* معنای نامگذاری سال جاری به نام سال حمایت از تولید ملی این است که همین تولید موجود از بین نرود و زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر هم پیش بیاید. متاسفانه ما این‌جا قدری مشکل داریم. بانک‌ها باید تسهیلات لازم را به مردم ارایه کنند. ما در مجلس مصوب کردیم که ۱۰ درصد از پول صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به بخش کشاورزی تزریق شود؛ زیرا اگر کشور بخواهد در برابر بیگانگان مقاومت کند باید کالاهای اساسی خود را خودش تامین کند.

* اگر زمینه تولید فراهم شود نقدینگی به سمت تولید خواهد رفت. همه بخش‌ها باید در این جهت همگرا شوند. ما نیز در مجلس جلساتی را با همین هدف برگزار کردیم که بخش‌های دولتی، زمینه را برای تولید روان کنند.

* در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس نهم طرح‌هایی دنبال می‌شود که چطور می‌توانیم شرایط تولید را سهل کنیم و چه کمک‌هایی می‌توانیم انجام دهیم که تولیدگران سر پا بمانند و کارگرانشان را بیرون نکنند. البته که شرایط سخت است اما راه حلی وجود دارد و آن این است که زمینه سرمایه‌گذاری و تولید فراهم شود و اراده مردمی نیز به وجود بیاید.

* ولایت‌مداری از افتخارات ملت ایران است. در بین ملت‌های اسلامی، ایرانیان کانون عشق به ولی هستند و روز غدیر که عید ولایت است را بزرگ می‌شمارند. در واقع تلاش می‌کنند راه و رسم ولایت را در زندگی خود متجلی کنند.

* پیش از رحلت پیامبر(ص) اگرچه آیین مقدس اسلام فراگیر شده بود و اقوام و قبال مختلف به اسلام پیوسته بودند، اما فکر اسلامی عمیق نشده بود و این نگرانی وجود داشت که بعد از رحلت پیامبر (ص) مناسباتی دیگری بر حرکت اصیل اسلام سایه بیندازد. در این شرایط دو خطر بیرونی، امپراطوری ساسانی و رم بودند که زیر بار اسلام نمی‌رفتند و می‌خواستند شرایط را تغییر دهند. این‌جا بود که پیامبر (ص) بحث ولایت و جانشینی را مطرح کردند و این‌که کسی باید سکان اداره حکومت اسلامی را بر عهده بگیرد که دانایی، شجاعت و عدالت لازم را برای اداره جامعه داشته باشد. پیامبر (ص) علی (ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد تا خیال امت اسلامی از حرکت آینده راحت باشد. ایشان گفتند که ولی مردم کسی است که اهل مجاهدت است، تدبیر لازم را دارد و دانای زمان است. این موضوعی است که اکثر بزرگان اهل سنت به آن اعتراف دارند.

* آن‌چه به عنوان اکمال دین در موضوع غدیر از آن یاد می‌شود تنها برای آن دوران تاریخی نبود که چه کسی جایگزین پیامبر شود بلکه موضوع مهم‌تر این بود که مفهوم ولایت به درستی بین مردم تبیین شود و این موضوع درک شود که بدون تمسک به ولایت، حقیقت اسلام و توحید درک نمی‌شود.

* ولایت فقیه سایه‌ای از ولایت امیرالمومنین است. ولایت علی (ع) جایگاه بزرگی است که عصمت در آن وجود داشت و ولایت فقیه با آن فاصله دارد و تنها سایه‌ای از آن است. ما با توجه به این امر این راه را پیموده‌ایم و ایرانیان از پیمودن این راه سرفرازند.



* بحث استان شدن ورامین را پی‌گیری خواهیم کرد و با دولت در این‌باره صحبت می‌کنیم. همچنین نیاز است که با توجه به ارتباط نزدیک ورامین با تهران مشکل رفت و آمد به این شهرستان از طریق راه‌اندازی مترو رفع شود. امیدواریم با توجه به زمینه‌های خوب این شهرستان برای تولید، زیرساخت‌ها فراهم شود و تولید گسترش یابد تا اشتغال جوانان به ثمر برسد. http://hadidnews.com/vdcj.heofuqeh8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما