تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نصایح خردمندانه رهبر معظم انقلاب گفت: مجلس به فرامین رهبر را عامل سعادت دانسته و تلاش خواهد کرد تا همت خود را مصروف حل مشکلات کشور نماید البته در این راه با کسی مصامحه نخواهد کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی در نطق اول دستور امروز (یکشنبه ۱۴ آبانماه) ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: عظمت این روز در کلام الهی تجلی یافته است که آن را به عنوان اکمل دین نام‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: در این روز نه تنها جانشینی پیامبر(ص) مطرح گردید بلکه مهم‌تر از آن مقوله ولایت در تفکر دینی بود که جایگاه خود را یافت.

رئیس مجلس با بیان اینکه ولایت صرفا حکمرانی به امت اسلامی نبوده بلکه به معنای تکوینی و تشریحی هم صدق دارد، گفت: ولایت وسیله صعود بوده و موجب درک دین خواهد بود.

وی در ادامه به سخنان خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: خواجه نصیرالدین می‌گوید "علی بالاتر از همگان بوده و بعد از پیامبر بیشترین ایمان و دانش را دارا بوده است."

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: پیشگام شافعان معتقد است دوستی با علی سپر آتش دوزخ بوده و او امام انسان و پریان است.

هم چنین احمد حمبل می‌گوید: آن همه فضیلت که برای علی ذکر شده است برای هیچ یک از اصحاب پیامبر ذکر نشده است

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز فضای تندروی وهابیت مسیر گفتگوی عاملانه را تخریب کرده است که این تخریب برخی از قصه پر غصه تحریف است.

لاریجانی با بیان این‌که بیشترین نفع از این موضوع را استکبار می‌برد، گفت: این جا است که اهمیت کلام امام درک می‌شود که وحدت امت اسلامی را مبنای تفکر اسلامی قلمداد می‌کنند.

منتخب مردم قم در بخش دیگری از سخنان خود از حضور پرشور ملت ایران در روز ۱۳ آبان ماه که نماد مبارزه با استکبار است قدردانی کرد و گفت: ملت بار دیگر نشان دادند که در مقابل هیمنه دروغین مستکبرین به خوبی ایستادگی کرده که این روش علوی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر در سوریه آن قدر وحشتناک است که آمریکا به خاطر افکار عمومی سهم خود را از این گروهک‌ها جدا کرد ولی کیست که نداند همین گروهک‌ها با کمک آمریکا دست به کشتار مردم سوریه می‌زنند.

وی افزود: البته سیاست ستیزه جویانه آمریکا رنگ باخته و امیدواریم خداوند مردم سوریه را نجات دهد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از نصایح خردمندانه رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری کرد و گفت: نصایح خردمندانه رهبر انقلاب بسیار به موقع بود چرا که فضای سیاسی کشور را وارد مسیر صحیح کرد.

وی افزود: خدمت صادقانه برای تحقق رونق تولید در کشور برای رفع معضلات معیشتی مردم از جمله اشتغال و تورم ، تعامل سران سه قوه در چارچوب قانون اساسی و بهره جستن از عقل جمعی برای ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی در ایجاد فضای سالم برای همگرایی خواهد بود.

لاریجانی تاکید کرد: امیدواریم اندیشه های کارساز به کمال نشسته و این سخن امام حسین (ع) را به خاطر داشته باشیم که فرمود از نشانه ها اسباب قبولی اعمال هم‌نشینی با خردمندان است.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مجلس تبعیت از فرامین رهبری را عامل سعادت ملت دانسته و تلاش خواهد نمود تا همت خود را مصروف حل مشکلات کشور نماید که البته در این راه با کسی مصامحه نخواهد کرد.

لاریجانی در پایان بار دیگر رحلت آیت الله ملک حسینی را به نمایندگان و مردم تسلیت گفت. http://hadidnews.com/vdcg.z9yrak9z3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما