تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۱
رئیس مجلس شورای اسلامی سفر خود به عراق را ادامه سفر منطقه ای خود به سوریه، لبنان و ترکیه و گفتگو درباره مسائل مهم منطقه عنوان کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه مهرآباد، قبل از ترک تهران در جمع خبرنگاران گفت: سفر به عراق به دعوت رییس پارلمان این کشور و به منظور گفتگو با مسئولان کشورعراق به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه عرب انجام می‌شود.

وی افزود: حجم مراودات اقتصادی، سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با عراق بسیار خوب و بالاست و در این سفر علاوه بر این موضوعات، موضوعات مشترکی مانند مشکل گرد و غبار و یافتن راهکار عملی برای مقابله با آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق به عنوان روسای دوره‌ای اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد ظرفیت بالایی برای گفتگوهای منطقه‌ای و حل و فصل بحران‌ها دارند، ضمن اینکه قرار است در این سفر با علما و مراجع عظام عراقی دیدارهایی داشته باشیم.

رئیس مجلس را در این سفر ۶ نماینده مجلس همراهی می کنند. جواد جهانگیرزاده ، منصور حقیقت پور ، لاله افتخاری ، مسعود پزشکیان ، ابراهیم محبی و عبد الله تامینی هیات همراه لاریجانی را تشکیل می دهند.
لاریجانی در هفته جاری سفرهایی به سوریه، لبنان و ترکیه داشت و با مقامات این کشورها جداگانه در خصوص مسائل منطقه، جنگ اخیر غزه و مسائل سوریه بحث و گفتگو کرد.

رئیس مجلس و هیات همراه دقایقی پیش تهران را به مقصد نجف ترک کردند. http://hadidnews.com/vdchz6nz.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما