تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
همپای صاعقه، زنده‌باد کمیل و... از جمله کتاب هایی هستند که با محوریت دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده اند.
کتاب‌هایی برای خواندن در شب‌های هفته دفاع مقدس
همپای صاعقه، زنده‌باد کمیل و... از جمله کتاب هایی هستند که با محوریت دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده اند. این کتاب ها می توانند بهترین گزینه برای شب های دفاع مقدس باشند.



به گزارش حدیدنیوز، خواندن کتاب آن هم با موضوع ۸ سال دفاع مقدس می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند با حال و هوای آن روزها بیشتر آشنا شوند. در ادامه بهترین کتاب های دفاع مقدسی را همراه با حاشیه نویسی رهبر انقلاب در مورد ان کتاب برای شما آورده ایم:

همپای صاعقه

کتاب «همپای صاعقه» نحوه تشکیل و نقش سپاه محمد رسول‌الله (ص) به فرماندهی جاویدالاثر احمد متوسلیان در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد است را با قلم حسین بهزاد، گل‌علی بابایی روایت می‌کند که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.



در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«این یک کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمند است که از آن می‌توان ده‌ها کتاب و فیلم‌نامه و زندگی‌نامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت‌شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت‌انگیزی است که ...»

نورالدین پسر ایران

کتاب «نورالدین پسر ایران» خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد تجربه کرده و بارها مجروح شده است. این کتاب توسط معصومه سپهری و انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.



در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه پُرکار و اعجازگونه هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند...»

زنده‌باد کمیل

کتاب «زنده‌باد کمیل» که خاطرات محسن مطلق از سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، نخستین بار در سال ۱۳۷۰ از سوی انتشارات سوره مهر در تهران چاپ و منتشر شد که در سال‌های بعد بار‌ها تجدید چاپ شده است.



از افتخارات اصلی کتاب زنده باد کمیل که آن را نسبت به سایر آثار نویسنده متمایز کرده است، حاشیه‌نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«از این نوشته عطر اخلاص به مشام می‌‌رسد و چه زیباست که روایت صحنه‌هایی که از اخلاص و ایثار سرشار است نیز از سر اخلاص باشد. نویسنده، فروتنانه خود را غالباً در پشت یاران شهیدش پنهان کرده است. خوشا به حال این جوانان نورانی که در یکی از استثنایی ‌ترین فرصتهای الهی در تاریخ، بیشترین بهره را بردند و به مدد اراده و ایمان و فداکاری، به مدارج عالی انسانی، رسیدند. این کتاب همچنین به خاطر شیرینی زبان روایتش و طنزی که در خیلی جا‌ها نمک نوشته کرده است. از بعضی دیگر از خاطره‌های مکتوب، خواندنی‌‌تر است، باید ترجمه شود.»

عبور از آخرین خاکریز

کتاب «عبور از آخرین خاکریز» خاطرات دکتر احمد عبدالرحمن، پزشک اسیر عراقی است که توسط محمدحسین زوار کعبه ترجمه و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.



رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب چنین نوشته اند:«آن را از نظر داستانی و نیز اشتمال بر مطالب مفید، بهتر از خاطره دیگر عراقی که او نیز پزشک بود یافتم. به‌جاست اگر به زبان‌های اروپایی همه یا بخشی از آن ترجمه و در پاورقی روزنامه هاشان منتشر شود.»
http://hadidnews.com/vdcfyyd0.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما