تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۳
نخستین کنگره ملی هفت هزار زن شهید

کنگره زنان شهید، پیامی به فمینیست ها

نخستین کنگره ملی هفت هزار زن شهید کشور ظهر امروز آغاز به کار کرد
کنگره زنان شهید، پیامی به فمینیست ها
 در این کنگره ملی سردار "حسن فیروزآبادی" به همراه "مینو اصلانی" رییس بسیج جامعه زنان کشور و سردار"محمد رضا نقدی" رییس بسیج مستضعفین حضور دارند.

به گزارش حدیدنیوز، کنگره هفت هزار زن شهید که با محوریت شهید شاخص سال ۹۱ شهید "ناهید فاتحی کرجو" که به سمیه کردستان مشهور است و " شهید کیکاووسی" برگزار شده است پیامی از زنان مسلمان به فمینیست های جهان است، که نشان دهنده ارزش والای زن در مکتب اسلام است. 

بسیاری از بانوان بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج و مسوولان لشگری و کشوری در کنگره امروز حضور دارند.

شهید ناهید فاتحی کرجو در سال ۱۳۵۷ توسط عوامل رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسید و شهید کیکاووسی نخستین زن پزشک نیز قبل از انقلاب به شهادت رسیده اند.

در این مراسم که در تالار وحدت برپاست ، قرار است از تمبر یادمان این کنگره ملی رونمایی شود. 




همچنین رهبر معظم انقلاب با ارسال پیامی که در افتتاحیه این کنگره قرائت شد بانوان شهید را زنان بزرگی خواندند كه تعریف جدیدی از «زن» به شرق و غرب، ارائه كردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در اینجا برای تعظیم به ارتش هزاران نفره‌ی زنان شهیدی گرد آمده‌اید كه در تغییر مسیر تاریخ اسلام و كشور، نقشی شایسته ایفاء كردند و سربلند به محضر خدای متعالی رفتند. لشكری از فرشتگان كه از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند؛ تماشاچی نبودند و قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند. اینان زنان بزرگی بودند كه تعریف جدیدی از «زن» به شرق و غرب، ارائه كردند.

زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی كه جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند كه الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت كرد كه می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مركز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاكیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید كرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی كه اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند و مردانه‌ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداكاری خود فتح كردند. 



در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور كردند كه می‌توانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانه‌ی سالم و خانواده‌ی متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر بمعروف و نهی از منكر و جهاد اجتماعی را جهانی كنند و بن‌بستهای بزرگ را درهم بشكنند.

اقتدار و جذبه‌ی تازه‌ای به بركت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور كرده است كه زنان را ابتداء در جهان اسلام، تحت تأثیر قرار داد و دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، دست خواهد برد.

تا آفتاب درخشان خدیجه‌ی كبری علیها‌السلام و فاطمه‌زهرا علیهاالسلام و زینب كبری علیهاالسلام می‌درخشد، طرحهای كهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن كربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شكسته‌اند بلكه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو كرده و نشان داده‌اند كه حق كرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است كه در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است. به خانواده این شهیدان والامقام تبریك میگویم و امیدوارم كه به بركت خون این زنان شریف و مجاهد، رسانه‌ها و هنرمندان و فرزانگان و سینماگرانی بتوانند جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان را به دنیا كه سخت محتاج شناختن آن است، بنمایانند.

زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود پس از معلم اول كه زنان مجاهد صدر اسلام بودند.

سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ی زهرا و بر همه‌ی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداكار و از جان گذشته‌ی ایران اسلامی.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۵/اسفند/ http://hadidnews.com/vdcipwaz.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما