تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
وزارت صنعت رسماً اطلاعیه داد:

۵۱۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم تعطیل شد

وزارت صنعت بالاخره با صدور یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که در دولت یازدهم ۵۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل شده است.
۵۱۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم تعطیل شد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال انتشار خبری تحت عنوان " سند جدید از تعطیلی چند هزارتایی واحدهای صنعتی در دولت رکود" به ارائه توضیحاتی پرداخته است.

چه کارخانه‌هایی تعطیل شدند / چه کارخانه‌هایی راه اندازی ؟

- در دولت یازدهم و تا پایان سال 1395حدود 5 هزار و 100 واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله مشکلات تکنولوژیکی ؛ نداشتن بازار مناسب ، سیاست‌های غلط دولت گذشته و روشهای نادرست در حوزه تولید و تجارت، ضعف مدیریت ، نبود توان مالی و تخصص لازم و .. تعطیل شداست .

- طی همین مدت 5 هزار واحد نیز با اقدام به موقع دولت از توقف خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند و می توان گفت برآیند توقف و احیا ، صفر است و هیچ واحد متوقفی اضافه نشده است.

- طی مدت زمان استقرار دولت ، بیش از 300 هزار فرصت شغلی و اشتغال مستقیم ناشی از بهره برداری از طرح های نیمه تمام ( اعم از ایجادی و توسعه ای ) ایجاد شده است .

- از ابتدای شهریور 1392 تا پایان اسفند 1395 ، 19 هزار و 74 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده و در همین خصوص حدور 71 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی انجام شده است .بطور مشخص در سال 1395 حدود 5 هزارو 699 پروانه بهره برداری صادر شد که حجم سرمایه گذاری در این واحدها 29.2 هزارمیلیارد تومان با اشتغال مستقیم 91 هزار و 453 نفر بوده است.

- طی زمان استفرار دولت یازدهم ،‌حدد 66 هزار تقاضای جدید برای سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی ثبت و جواز تاسیس آنها صادر شده است .

- طی استقرار دولت یازدهم حدود 12200 واحد تولیدی جدید تکمیل ، راه اندازی و به بهره برداری رسیده و با لحاظ واحدهای احیا شده حدود 17200 واحد به چرخه تولید کشور اضافه شده است ( 3.5 برابر واحدهایی که طی این مدت تعطیل شده اند )

- اگر واحدهای توسعه یافته نیز به این تعداد اضافه شوند بیش از 24 هزار فعالیت تولیدی به این بخش اضافه شده است ( حدود 5 برابر واحدهایی که طی این مدت تعطیل شده اند ) http://hadidnews.com/vdcezp8x.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما