تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
در حالی که شاخص ها در بازارهای بورس تقویت شده، طلا امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش قیمت را تجربه کرد و به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید.
حرکات لحظه‌ای فلز زرد؛ قیمت طلا به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید
به گزارش حدیدنیوز، به دنبال رشد شاخص ها در بازار وال استریت که پس از فروکش کردن جدیدترین دور تنش ها حول بحران اوکراین اتفاق افتاد. قیمت جهانی طلا امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت و به مرز ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسید. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۰.۶ درصدی در روز جمعه، امروز نیز ۴ دلار کاهش به ۱۳۰۱ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۰.۶ درصدی در روز جمعه، امروز نیز ۴ دلار کاهش به ۱۳۰۱ دلار رسید.


به دنبال رشد شاخص ها در بازار وال استریت که پس از فروکش کردن جدیدترین دور تنش ها حول بحران اوکراین اتفاق افتاد، ارزش سهام های آسیایی نیز افزایش روز دوشنبه افزایش یافت، هر چند که تشدید وضعیت نامعلوم در مورد درگیری ها موجب شد که شاخص ها در بازارهای بورس رشد زیادی را تجربه نکنند.


یک تاجر طلا در سیدنی گفت: «با توجه به افزایش شاخص ها در بازار بورس و نبود تقاضای فیزیکی، به نظر می رسد که طلا در حال حاضر جذابیت خود را از دست داده است.»


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وی افزود: «اگر قیمت طلا به سمت رقم ۱۲۸۵ دلار حرکت کند، من تعجب نخواهم کرد.»


بازارها در حال رصد کردن تحولات ژئوپلتیک هستند تا روند آینده بازار را ارزیابی کنند. کیف روز یکشنبه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی پرچم این کشور را بر فراز یک ایستگاه پلیس در شهر لوهانسک که ماه ها تحت کنترل شورشیان بود، به اهتزاز در آورده اند. این خبر می تواند نشان دهنده پیشرفت در تلاش های اوکراین برای سرکوب جدایی طلبان طرفدار مسکو باشد.


انتشار خبرهایی در روز جمعه در مورد نابودی یک ستون زرهی نیروهای روسی در خاک اوکراین توسط نیروهای این کشور به بازار وال استریت لطمه زد، سود اوراق قرضه دولت آمریکا را کاهش داد و ارزش ارزهایی نظیر ین و فرانک سوئیس را بالا برد.

تنش ها در اوکراین و خاورمیانه از عوامل اصلی افزایش حدودا ۸ درصدی قیمت طلا در طی سال جاری میلادی بوده است.


در عین حال، تقاضای فیزیکی در خریداران عمده یعنی چین و هند ضعیف گزارش شده است، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند. http://hadidnews.com/vdcceeq1.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما