تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲
قیمت هر اونس طلا طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده به کمتر از ۱۱۷۰ دلار خواهد رسید.
قیمت جهانی طلا تا شش ماه آتی به ۱۱۷۰ دلار میرسد
به گزارش حدیدنیوز، پایگاه اینترنتی کامدیتی آنلاین گزارش داد: موسسه تحقیقاتی ناتیکسیس افزود، از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون قیمت جهانی طلا بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته و به سطح قیمت های سال ۲۰۱۰ رسیده است.



بر اساس این گزارش دو عامل مهم در کاهش شدید قیمت طلا در ماه های گذشته تاثیر گذار بوده است. نخستین عامل تصمیم دولت قبرس برای فروش ۱۳ تن ذخایر طلای خود در اواسط ماه آوریل تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا گذاشت.



عامل دوم نیز اعلام تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن بخشی از محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری در ماه ژوئن بود که موجب افت شدید قیمت طلا به کمتر از ۱۱۸۰ دلار شد.



به اعتقاد کارشناسان این موسسه تحقیقاتی قیمت طلا در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی بیش از پیش تحت تاثیر تحولات اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.



اگر فدرال رزرو آمریکا به اجرای سیاست های محرک پولی ادامه دهد قیمت طلا نیز با افزایش روبرو خواهد شد و متوقف شدن محرک پولی به معنای افت قیمت این فلز گرانبها خواهد بود.



به گزارش طلا بر این اساس احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۱۷۰ دلار در هر اونس در ۶ تا ۱۲ ماه آینده وجود دارد. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به بیش از ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید. http://hadidnews.com/vdchimni.23n-xdftt2.html
منبع : بانک
نام شما
آدرس ايميل شما