تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
نفت رایگان درازای فتح دمشق!

عصبانیت عربستان ازعدم حمله آمریکا به شام

آمریکا به سبب اوضاع نا به سامان داخلی که مخالفت کنگره هم جزئی از آن بود تهاجم را عملی نکرده است.
عصبانیت عربستان ازعدم حمله آمریکا به شام
آمریکا به سبب اوضاع نا به سامان داخلی که مخالفت کنگره هم جزئی از آن بود  تهاجم را عملی نکرده است که این موضوع عامل خشم شدید عربستانی ها شد.

ایالات متحده هم به سبب خالی شدن پشتش از شرکای همیشگی اش و اوضاع نا به سامان داخلی که مخالفت کنگره هم جزئی از آن بود ، فعلا تهاجم به سوریه را عملی نکرده است که این موضوع عامل خشم شدید عربستانی ها شد و پس از این اتفاق ، سعودی ها برای تحریک بیشتر و جدای از مشوق های مالی قبلی ارائه شده به کاخ سفید حاضر شدند نفت خود را در قبال حمله به سوریه ؛ رایگان دراختیار آنها قرار دهند.

به گزارش حدیدنیوز، اگر چه طی ماه گذشته بار ها اوضاع منطقه خاورمیانه علی الخصوص در ناحیه شامات به سمت بحران پیش رفت اما با برخی اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته فعلا اوضاع در همان وضعیت زرد و نارنجی مانده و هنوز به وضعیت قرمز نرسیده است. پس از آن که روسیه با ابتکار خود طرحی را برای عدم حمله به سوریه به سازمان ملل و آمریکایی ها تسلیم کرد ، ایالات متحده هم به سبب خالی شدن پشتش از شرکای همیشگی اش و اوضاع نا به سامان داخلی که مخالفت کنگره هم جزئی از آن بود ، فعلا تهاجم به سوریه را عملی نکرده است که این موضوع عامل خشم شدید عربستانی ها شد و پس از این اتفاق ، سعودی ها برای تحریک بیشتر و جدای از مشوق های مالی قبلی ارائه شده به کاخ سفید حاضر شدند نفت خود را در قبال حمله به سوریه ؛ رایگان دراختیار آنها قرار دهند.







جالب است که این بار موضوع فوق را شخصی به غیر از سلطان بن بندر رییس دستگاه اطلاعاتی و امنیتی عربستان مطرح می کند که در ماه های گذشته خود را برای اجرایی نمودن حمله نظامی آمریکا به سوریه ؛ به آب و آتش زد اما نتیجه ای نگرفت ولی این بار سعود الفیصل وزیر امور خارجه این کشور سعی نمود ، ملتمسانه از ایالات متحده بخواهد که دمشق را فتح کند. در همین حال منابع آگاه دیپلماتیک به پایگاه اطلاع رسانی و عربی خبرپرس‌ گفته‌اند که سعود الفیصل  برای حمله به سوریه ، رویکردهای مختلفی را انتخاب می‌کند ، حال آنکه نمی‌داند واشنگتن دیگر خواهان حمله به سوریه نیست و فرایند امور به سمت حل مسئله سوریه ـ هرچند به درازا بکشد ـ سوق یافته است. واقعیت آن است که آمریکائیها با روس‌ها در زمینه پرونده سوریه به تفاهم رسیدند و راهکار سیاسی بر راهکار نظامی غلبه پیدا کرد.







به نظر می رسد که پادشاهی عربستان برای آن که قدرت و نفوذ خود بر ابرقدرت ها را اثبات کند می خواهد هر طور که شده مسبب این جنگ افروزی در منطقه انبار باروت شود اما هنوز نمی داند که در صورت بروز این بحران ، حکومت سعودی ها نیز در این آتش ازبین خواهد رفت. سعود الفیصل به آمریکا پیشنهاد داده است در صورتیکه ایالات متحده نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی محکوم کند ، بر کمیته بازرسان سازمان ملل برای متهم ساختن نظام سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی فشار وارد سازد و از شورای امنیت بخواهد تا براساس بند هفتم منشور سازمان ملل، تحریم‌های اقتصادی بر ضد سوریه اعمال کند، نفت خود را با قیمتی بسیار ارزان و در حد رایگان در اختیار این کشور قرار می‌دهد. http://hadidnews.com/vdca0wnu.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما