تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۹
گفت‌وشنودهای نفتی آخر هفته

اعتبار ساخت سکوها صرف خرید دکل چینی شد

در هفته‌ای که گذشت، صنعت نفت شاهد اخباری چون جان باختن ۳ نفر از کارکنان فاز ۱۹ پارس جنوبی بود.
اعتبار ساخت سکوها صرف خرید دکل چینی شد
به گزارش حدیدنیوز، در طول هفته‌ای که گذشت خبرهای مختلفی در قالب گفت ‌و شنودهای نفتی به گوش خبرنگاران رسید که برخی از این قرار است.

*دو برابر شدن زمان حفاری در پارس جنوبی به رغم ۶ برابر شدن دکل‌ها


گفته می‌شود باوجود ۶ برابرشدن تعداد دکل های حفاری ایران در پارس جنوبی در هشت سال گذشته به دلیل ضعف های متعددفنی، تدارکاتی و علمی پیمانکاران حفاری،تحریمها و همچنین ورودشرکت‌های زیرمجموعه سازمانهای فاقد تجربه به این صنعت، میانگین زمان حفاری هرچاه توسط این پیمانکاران از ۷۵ روزبه ۱۷۰ روزافزایش یافته است. هزینه اجاره روزانه هردکل ۱۸۰ تا ۲۲۵ هزار دلار است.

*رقم سررسید اوراق مشارکت نفتی


گفته می‌شود به دنبال سررسیدشدن اوراق مشارکت صنعت نفت و عدم صدور مجوز انتشاراوراق جدید از سوی بانک مرکزی در دوسال آینده حدود ۱۷ هزارمیلیارد تومان از منابع وزارت نفت صرف بازپرداخت اصل و سوداوراق به بانکهای عامل خواهد شد.

با این وجود، گفته می‌شود بانک‌های منتشر کننده این اوراق خود بزرگترین مشتریان آن هستند و وزارت نفت احتمالا این اوراق سر رسید شده را به بانک‌ها واگذار کرده و در برابر، وام‌هایی با نرخ سود بالاتر از بانک‌ها دریافت خواهد کرد و به همین دلیل از منابع خود محروم نشد.

*اعتبار ساخت سکوها صرف خرید دکل شد

گفته می‌شود اقدام یکی از شرکت‌های مشهور سازنده تاسیسات پارس جنوبی در هزینه اعتبارات ساخت سکوهای فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی برای خرید یک دکل حفاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به شدت با انتقاد مدیران ارشد وزارت نفت مواجه شده است.

ظاهرا دلیل این اقدام شرکت یاد شده دریافت اجاره روزانه ۲۲۰ هزار دلاری برای این دکل حفاری بوده است.

این شرکت علیرغم نداشتن کوچکترین تجربه‌ای در توسعه میادین نفت و گاز در سال جاری اصرار عجیبی برای در اختیار گرفتن قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی داشته است.

*موج جدید بیکاری در استان بوشهر


به دنبال توقف ساخت پالایشگا‌ه‌های ۳۵ ماهه پارس جنوبی و در نظر گرفتن بودجه صفر برای این فازها در سال آینده، قریب به ۴۰ هزار نفر از نیروهای شاغل در این فازها بیکار شده‌اند که این مساله به شدت مورد اعتراض نمایندگان استان بوشهر قرار گرفته است.

*جان باختن ۳ نفر از کارکنان فاز ۱۹ پارس جنوبی

۳ نفر از کارکنان فاز ۱۹ پارس جنوبی در حوادث مختلف در هفته جاری جان باختند. در یکی از این حوادث بوم جرثقیل روی یکی از خودروهای متوقف شده در این فاز سقوط کرد که در اثر آن دو نفر از کارکنان HSE این فاز جان باختند و در حادثه دیگری یکی از کارگران جوشکار این فاز به علت خفگی با گاز آرگون در هنگام کار در یکی از لوله‌ها کشته شد.

گفته می‌شود به دلیل آموزش‌های ناکافی در مورد رعایت موارد ایمنی تعداد تلفات اعلام نشده در اجرای پروژه‌های نفت به خصوص در پارس جنوبی قابل توجه است. http://hadidnews.com/vdcfycd0.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما