تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
سقوط به لیگ. آخرین سرنوشتی که پرسپولیسی‌ها اصلا دلشان نمی‌خواهد برای آن‌ها هم رقم بخورد.
رویانیان در مسیر سقوط به دنبال هدایتی|استیل آذین آینده پرسپولیس

«علي كريمي مي‌توانست بهترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران باشد اگر مشاوران خوبي داشت.» اين جمله اي است كه علي دايي در مورد كريمي گفته است. بهترين بازيكن بالقوه فوتبال ايران حالا در آستانه اخراج از پرسپوليس قرار گرفته است. كريمي لحظات بزرگي را براي فوتبالدوستان ايران ساخته است. بيشتر از هر بازيكن ديگري در اين چند سال لحظات خوشي خلق كرده است اما در هر حال بازيكن ياغي پرسپوليس‌ها حاشيه هايي هم داشته است. حاشیه هایی که به اندازه افتخاراتش ماندگار است.

• از فوتسال جام رمضان بود كه نام علي كريمي بر سر زبان ها افتاد. زماني كه با فتح هم استقلال و هم پرسپوليس را شكست دادند. شادي¬هاي بعد از گل او در ديدار فينال در برابر استقلال آن‌قدري تحريك كننده بود كه تماشاگران استقلالي صندلي¬ها را از جا بكنند و به سمتش پرتاب كنند.
• از حضورش در پرسپوليس مدتي مي¬گذشت كه مصاحبه او در صبح ورزش باعث شد چند هفته‌اي روي نیمكت بنشيند. او در مورد پروين گفته بود مربي در پرسپوليس تاثيري ندارد و ما خودمان بازي مي‌كنيم.
• مصاحبه جنجالي بعدي او با "تماشاگران" بود. او در اين مصاحبه گفته بود اگر خدا من را بغل كرده، دايي را يك ماچ هم كرده است.
• در اولين بازي كه كريمي كاپيتان تيم ملي اميد بود داور بازي را به شدت كتك زد. عملي كه موجب شد يك سال از بازي در همه بازي¬ها محروم شود. يك هفته بعد از تمام شدن محروميت يك ساله¬اش در بازي فجر و پرسپوليس بازيكن فجر را با سر زد و به زمين انداخت.
• در مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ ايران براي بازي با بحرين يك هفته زودتر به منامه رفته بود. كاروان تيم ملي شام را بيرون از هتل و در رستوران¬ها منامه مي‌خورده است. در يكي از شب¬ها كه بلاژويچ تصميم مي‌گيرد تيم براي شام در هتل بماند كريمي شروع به فرياد زدن مي‌كند و بلاژ مجبور مي‌شود همه تيم را براي همبرگر خوردن به مك‌دونالد منامه ببرد.
• دايي بعد از جام جهاني ۲۰۰۶ در مصاحبه‌اي گفت «توي چشم هاي من نگاه مي‌كردند و پاس نمي‌دادند». منظور دايي به نظر كسي جز كريمي نمي‌توانست باشد. كسي كه مشكلاتش با دايي بر هيچ‌كس پنهان نيست.
• كريمي در استيل‌آذين به قدري دستش باز بود كه شنيده مي‌شد بستن تيم هم كار او بوده است. با اين وجود ناراحتيش در اين تيم به جايي رسيد كه حاضر شد با بخشيدن قراردادش از استيل‌آذين برود. هرچند پيش از آن با مشکلی در تمرين باعث به وجود آمدن جنجال‌هايي شد كه با كنار گذاشته شدن آجورلو همراه شد.
• سفر پرسپوليس به عربستان در سال گذشته درست بعد از بازي تيم ملي در برابر قطر موجب نارضايتي كريمي شد. علي كريمي هم هيچ گاه نارضايتي هايش را پنهان نكرده است و مصطفي دنيزلي اين بار در معرض اعتراض او قرار گرفت. صحبت‌هاي تلفني كريمي در اردو در زمان شام هم بهانه‌اي شد تا دنيزلي او را از تيم اخراج كند. اخراجي كه چند ساعت بيشتر طول نكشيد و با وساطت كريمي حتي در تركيب تيم هم قرار گرفت.
•به لیست شیرین کاری های کریمی بیافزایید:لگد حاشیه سازی در اردوی تیم ملی در زمان جام جهانی ۲۰۰۶ و پس از تعویض توسط برانکو و لگد معروف وی به ساک کنار زمین!-بستن مچ بند سبز به همراه بازیکنان دیگر در زمان بازی با کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی گذشته که به توصیه کریمی و نکونام این کار را کرده بودند و یا جلوگیری ازمصاحبه بازیکنان ملی پوش با رسانه ها پس از بازی های ملی  و...
سال قبل و پس از انتخاب محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس، خیلی‌ها دوباره یاد ماجراهای کریمی و آجرلو افتادند. رویانیان و کریمی روزهای اول رابطه خوبی با هم داشتند اما اواخر لیگ یازدهم، میانشان شکرآب شد. کریمی اعلام کرد از پرسپولیس جدا می‌شود. چند روز بعد کریمی از تصمیمش منصرف شد و قراردادش را با سرخپوشان تمدید کرد و حالا، اختلافات رویانیان و کریمی وارد فاز تازه‌ای شده . رابطه‌ای که بدتر از همیشه به نظر می‌رسد.
اتهام کم کاری
پس از شکست پرسپولیس مقابل داماش، رویانیان جلسه‌ای با مشاوران خود که اکثرا غیر فوتبالی هستند برگزار کرد. نتیجه این جلسه متهم کردن ۳ بازیکن پرسپولیس به کم کاری بود. گفته می‌شود یکی از بازیکنانی که مشاوران رویانیان به او اتهام کم کاری زدند علی کریمی کاپیتان دوم سرخپوشان بوده. این اتهام، جرقه مشکلات رویانیان و کریمی در لیگ دوازدهم را شعله‌ور کرد. رویانیان اعلام کرد بازیکنان کم کار را به باشگاه احضار می‌کند. کریمی که از این اتهام بسیار عصبانی بود حاضر نشد در این جلسه شرکت کند و جوابی به احضار مدیرعامل پرسپولیس نداد. این در حالی بود که تا پیش از این ماجرا، کریمی و رویانیان تقریبا هر هفته جلسه می‌گذاشتند و درباره مشکلات تیم صحبت می‌کردند. کاپیتان دوم عصبانی پرسپولیس، دیگر حاضر نبود با مدیرعامل باشگاهش رو در رو شود.
اخراج روان‌شناس تیم
بعد از باخت‌های پیاپی پرسپولیس در لیگ و تاکید منتقدین روی مشکلات روحی این تیم، رویانیان دکتر خانبانی یکی از روانشناس‌های سرشناس را برای برطرف کردن مشکلات روحی تیمش استخدام کرد. روانشناسی که علی کریمی به مدیرعامل باشگاهش معرفی کرده بود. در حالی که رویانیان هر روز در مصاحبه‌هایش از خانبانی روانشناس پرسپولیس حمایت می‌کرد، پیش از دربی تصمیم به اخراج او گرفت. تصمیمی که به نظر می‌رسد در جواب سرپیچی کریمی گرفته شده بود. کریمی هم فردای همان روز خانبانی را به تمرین پرسپولیس برد تا به کارش ادامه دهد. رویانیان با وجود عصبانیت شدید از این حرکت کریمی تصمیم گرفت سکوت کند و این سکوت پس از بازی خوب کریمی در دربی چند هفته‌ای ادامه پیدا کرد. البته خانبانی در گفتگو با تماشا این ماجرا را تکذیب می‌کند: «اصلا چنین چیزی نبوده، مگر می‌شود مدیرعامل باشگاه من را اخراج کند و کریمی دوباره کسی را به تیم برگرداند؟»
اختلاف کریمی – نوری
ابتدای لیگ دوازدهم، شایعه شده بود بعضی از بازیکنان پرسپولیس به رویانیان گفته‌اند کریمی را برای فصل آینده جذب نکند. بازیکنانی که در تیم دنیزلی حضور داشتند و ترجیح می‌دادند فصل آینده با این ستاره جنجالی همبازی نباشند. مازیار زارع هافبک پرسپولیس پس از پیوستن به ملوان این شایعات را تایید و در مصاحبه‌های خود بعضی از بازیکنان پرسپولیس نمی‌خواهند کریمی در این تیم بماند. یکی از متهمان اصلی این ماجرا، محمد نوری بود که بازی‌های خوبش زیر سایه کریمی قرار داشت. نوری به شدت این شایعات را تکذیب کرد اما بازی ایران – لبنان و درگیری نوری با کریمی در داخل زمین و رختکن تیم ملی نشان داد این ماجرا صرفا یک شایعه نبوده. یکشنبه صبح، جشن تولد حسین ماهینی پرده جدیدی از این اختلافات به نمایش گذاشته شد. کریمی زمانی که می‌خواست وارد جشن شود نوری را دید و ترجیح داد در جشن تولد ماهینی که رابطه بسیار خوبی هم با جادوگر دارد شرکت نکند. کریمی با گفتن «اینجا جای از ما بهترونه، بهتره ما نباشیم.» راهش کج کرد و رفت. در بازی پرسپولیس و نفت هم نوری روی نیمکت در کنار شهاب گردان و بازیکنانی که گفته می‌شود باند مخالفان کریمی هستند، مشغول شوخی و خنده بود.
اتوبوس پر حاشیه
بعد از تساوی بدون گل پرسپولیس و نفت، خبرگزاری‌ها اخباری درباره حاشیه‌های رختکن پرسپولیس منتشر کردند. بر خلاف این شایعات، بازیکنان ناراحت پرسپولیس در رختکن حرف خاصی رد و بدل نکردند و ماجرای اخیر از اتوبوس این تیم آغاز شده. زمانی که سرخپوشان سوار اتوبوس تیم شده بودند، جواد کاظمیان با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد و هم تیمی‌هایش را چند دقیقه‌ای معطل گذاشت. کریمی که از این مسئله عصبانی شده بود با کاظمیان بخاطر مصاحبه با خبرنگاران جر و بحث کرد. بعد از آن هم با عصبانیت درباره ژوزه حرف زد و زمانی که مهدوی‌کیا سعی کرد او را آرام کند خیلی تند جواب کاپیتان پرسپولیس را داد. به نظر می‌رسد کریمی از مهدوی‌کیا هم بخاطر رابطه نزدیکی که با رویانیان دارد ناراحت شده است.
درگیری کریمی و شیرینی
اوج درگیری اتوبوس پرسپولیس، مربوط به زمانی می‌شود که سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس و دوست نزدیک رویانیان به اتوبوس سرخپوشان آمد و شروع به انتقاد از بازیکنان تیم کرد. این ماجرا درگیری سبب کریمی و شیرینی شد و جادوگر با جمله‌ای توهین آمیز جواب سرپرست پرسپولیس را داد. شیرینی هم ماجرا را برای رویانیان تعریف کرد و توهین کریمی به دوست صمیمی رویانیان، رابطه جادوگر و مدیرعامل پرسپولیس را بدتر کرده. رویانیان به شیرینی قول داده با کریمی برخورد کند.
مصاحبه رویانیان
رویانیان دیروز در مصاحبه خود با سایت رسمی پرسپولیس گفت مشکل تیمش کادرفنی نیست. او ادعا کرد بعضی‌ها نمی‌خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد و تهدید کرد با این افراد برخورد می‌کند. به نظر می‌رسد مخاطب رویانیان، علی کریمی بوده است. دقایقی قبل از این مصاحبه هم سایت گل خبری فوری منتشر کرد که کریمی به زودی از پرسپولیس اخراج می‌شود. با توجه به خصوصیات اخلاقی کریمی، بعید است او در مقابل رویانیان و اطرافیانش کوتاه بیاید و شاید اتفاقات عجیب‌تری منتظر پرسپولیس باشد.

پرسپولیس سوار سرسره استیل آذین
ابتدای فصل، رویانیان از ورود هدایتی به باشگاه پرسپولیس جلوگیری کرد تا نگذارد تیم پرستاره‌اش به سرنوشت استیل آذین دچار شود. با این وجود این روزها شباهت پرسپولیس و استیل آذین بیشتر از همیشه به نظر می‌رسد. اخراج احتمالی کریمی می‌تواند این شباهت را تکمیل کند.
۱- رویانیان و آجرلو، هر دو افرادی کاملا غیر فوتبالی بودند که به فوتبال آمدند. اطرافیان آن‌ها و راه‌های کسب درآمدشان برای باشگاه هم چندان ربطی به ورزش ندارد.
۲- حمید استیلی هر وقت از تیمی اخراج شده، آن تیم فصل بعد به لیگ یک سقوط کرده است. شاهین و استیل آذین به این سرنوشت دچار شدند و فعلا پرسپولیس هم در منطقه سقوط است.
۳- حسین هدایتی ابتدای فصل رکورد نقل و انتقالات لیگ برتر را شکست و نیمی از ستاره‌های فوتبال ایران را جذب کرد اما بیشتر این بازیکنان در این تیم افت کردند و ملی‌پوشانش پیراهن تیم ملی را از دست دادند.
۴- اخراج علی کریمی در زمانی که استیل آذین در قعر جدول لیگ بود، حاشیه‌های این تیم را تکمیل کرد. استیل آذین زمانی که کریمی را اخراج کرد مثل پرسپولیس لیگ دوازدهم در رده‌های انتهایی جدول بود. چند ماه بعد آجرلو هم مجبور شد استیل آذین را ترک کند.
۵- علی کریمی پس از اخراج، از ایران رفت و به شالکه ۰۴ آلمان پیوست. این بار هم در صورت اخراج احتمالی کریمی،‌ احتمالا آینده او در الاهلی امارات خواهد بود.
۶- و در نهایت سقوط به لیگ. آخرین سرنوشتی که پرسپولیسی‌ها اصلا دلشان نمی‌خواهد برای آن‌ها هم رقم بخورد

http://hadidnews.com/vdcf.mdtiw6dytgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما