تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹
دکتر شیرزاد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام متعهد به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور کشور است.
تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور
به گزارش حدید نیوز؛ دکتر حسین شیرزاد مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور امروز در گفتگویی اعلام داشت که شرکت تحت مدیریت اش طی سال 1402 قریب به 4 میلیون تن نهاده ( جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور عرضه نموده است.

وی افزود: سیاست جدید شرکت پشتیبانی امور دام که در بازه زمانی شش ماهه گذشته پیگیری می شده و همچنان با قدرت دنبال می گردد، حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار ، تولید قراردادی با زنجیره ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تاخیری استمهال می باشد. بطوری که در شش ماهه دوم سال گذشته نزدیک به 900 هزار تن جو، یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده است.

دکتر شیرزاد ادامه داد: در عرضه بیش از یک میلیون تنی سویا طی سال قبل حدود 100 هزار تن کنجاله سویا بصورت نسیه بوده است. در مجموع بیش از 87 درصد فروش ها در نهاده جو به شکل نسیه، 75 درصد فروش ذرت و 12 درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار 3 تا شش ماهه و در برخی استانهای محروم 8 ماهه، به دامداران و مرغذاران محترم کشور تحویل داده شده است که رکوردی بی سابقه در فروش نهاده های کشور با این الگوی حمایتی جدید محسوب می گردد. این سیاستهای حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد، و رشد تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط  تعدیل و صدمات تا حدودی جبران گردد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به سیاست های موفق این سازمان در حمایت از جامعه دامداران و دامپروران، تصریح کرد: نتایج این سیاستهای حمایتی تا کنون بازگشت بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور، اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ششماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، تزریق امید و روحیه مثبت تولید در بین جامعه بهره برداران کشور، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پروار بندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا 152 میلیون قطعه ، افزایش وزن مرغ هایی که امروزه روانه کشتارگاه ها میشوند، افزایش ذخایر گوشت کشور، جلوگیری از کشتار دام مولد و رشد اشتغال در صنعت دام و طیور و ایجاد سپهری امیدوارانه در میان ذی نفعان و ذی مدخلان جامعه دامپروری و مرغدار کشور میباشد.

خرید بیش بود یا مازاد مرغ تولید داخل از مرغداران و فعالان صنعت طیور کشور با قدرت ادامه دارد

دکتر شیرزاد در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه طیور، یادآور شد: در زمینه خرید مرغ داخلی؛ نیز در شش ماهه دوم سال 1402 حدود 31 هزار تن مرغ و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود 6000 تن مرغ از بازار جمع آوری و ذخیره شده است. خرید از همه اتحادیه های استانی، زنجیره ها و واحدهای مرغداری متقاضی در جریان است و تا کنون بیش از 600 میلیارد تومان به مرغداران کشور بصورت نقدی و قریب به 520 میلیارد تومان به اشکال تولید قراردادی و تهاتر مرغ با نهاده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سیاست های بازرگانی شرکت طی شش ماهه دوم سال 1401 با تغییر جهت اساسی" تامین ذخایر استراتژیک کشور با خرید مرغ تولید شده در داخل و حمایت از مرغدار داخلی و ترویج تولید قراردادی طیور" بوده است. روند خرید بیش بود مرغ بصورت نامحدود و در همه استانهای کشور که بیش بود یا مازاد مرغ تولیدی دارند، همچنان ادامه دارد. در کنار این سیاست حمایتی ؛ شرکت پشتیبانی امور دام حمایت همه جانبه خود را از صادرات مرغ به کشورهای هدف اعلام می دارد.

شیرزاد در تشریح سیاست های حمایتی شرکت در طول مدت مدیر عاملی خویش گفت که  امروز شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خدمت بهره برداران دام و طیور ایران زمین میباشد و در خدمت جامعه مولدین طیور و دام برزیلی یا هر کشور دیگری نیست. ما ذخایر راهبردی مرغ مان را در حال حاضر از تولیدکنندگان داخلی تامین و انبارش میکنیم و در حال تلاشیم که امسال این اتفاق مهم برای صنعت دامپروری و تولید گوشت قرمز هم بیافتد. چنانکه از دو ماه پیش در فراخوان های عمومی بین المللی شرکت، خرید مرغ از منشاء خارجی را محدود نموده ایم تا مرغدار داخلی با اطمینان بیشتری اقدام به جوجه ریزی و تولید نماید.

وی افزود: توزیع مرغ منجمد نیز بطور کامل متوقف گردیده است. دکتر شیرزاد، در خصوص تسویه باقیمانده طلب نهاده های موسوم به ارز اشخاص (ارز ترجیهی 4200 تومانی) از سال 1401عنوان نمود که با هماهنگی معاونت امور دام، معاونت توسعه بازرگانی ، سامانه بازارگاه و بانک کشاورزی این مهم در حال انجام است وی افزود البته از سال 1402 با حمایتهای وزیر محترم جهاد کشاورزی و اهتمام تیم جدید هیات مدیره شرکت در حمایت از جامعه بهره برداران در مجموع عرضه این نهاده ها در چند ماه اخیر  شتاب بیشتری گرفته و سرجمع طی 11 مرحله عرضه نهاده ها؛ به بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تن ذرت، بیش از 604 هزارتن جو و قریب به نیم میلیون تن کنجاله سویا با ارز 4200 تومانی رسیده است. تمامی مطالبات جو و ذرت بطور کامل تحویل مرغداران محترم داده شده و  باقیمانده  اندک طلب مرغداران نیز با توجه به رای زنی های صورت گرفته جهت در اختیار قرار دادن منابع ارزی مصروف نشده مطابق وعده داده شده از سوی بانک مرکزی و معاونت توسعه بازرگانی وزارت متبوع، به محض رسیدن محموله ها این شرکت نسبت به بارگذاری و تحویل محموله مذکور از محل خریدها اقدام می نماید.
http://hadidnews.com/vdcepp8x.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما