تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا و ایران و احتمال از سرگیری روابط ایران و آمریکا بعد از گذشت ۳۵ سال گفت: این از همان عجله هایی است که آقای روحانی نکرد و شما هم نکنید.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: صحبت های دیروز اوباما نسبت به اظهارات اخیرش و همچنین صحبت های روسای جمهور سابق آمریکا لحنی متفاوت داشت.



وی گفت: این موضوع حکایت از این دارد که یک تغییری در نگاه مسئولان آمریکایی بوجود آمده است و ریشه آن را نیز باید در مقاومت، اقتدار ملت ایران و حق طلبی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.



حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا ایران هم تغییر مواضعی بعد از تغییر لحن آمریکایی ها خواهد داشت و آیا می توان به صحبت های اوباما خوشبین بود؟، گفت: تا وقتی دلیلی در دست نداشته باشیم باید خوشبین باشیم و کار ا ادامه دهیم مگر اینکه در عمل چیز دیگری ثابت شود.



رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی شب گذشته به هم‌صدایی در آمریکا در قبال ایران اشاره کرد، نظر شما در این خصوص چیست؟، گفت: آقای روحانی با یک بیان دیپلماتیک خواستند این نکته را به آمریکایی ها منتقل کنند که چه کسی در آمریکا تصمیم می گیرد، آیا گروه فشار صهیونیست ها تصمیم‌گیر هستند یا دولت و ملت آمریکا چون گاهی اوقات نغمه‌های جنگ‌طلبانه‌ای شنیده می شود که ناشی از فشار گروه صهیونیستی است و منظور رئیس جمهور کشورمان این بود که این تضاد و دوگانگی که یکی حکایت از واقع‌بینی و دیگری حکایت از جنگ طلبی می کند، باید برطرف شود.



وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در ایران هم این یکصدایی شنیده می شود، گفت: در ایران نه بنده، نه آقای روحانی و نه آقای جلیلی که در مناظرات با هم بحث می کردیم، حرفمان این نبوده است که باید از حقوق ملت ایران کوتاه بیاییم و در برابر فشار ظالمانه دشمنان تسلیم شویم، این وحدتی است که بین همه مسئولین وجود دارد، اگر هم اختلاف نظری بوده به این خاطر است که شاید برخی بیشتر بر روی مقاومت درون‌زا به عنوان عامل پیروزی تاکید می‌کنند و یا اینکه عده‌ای دیگر فعالیت بیشتر در عرصه دیپلماسی را موثر می دانند.



حدادعادل افزود: در صحبت های آقای روحانی هم هیچ نشانی از تسلیم و صرف نظر کردن از حقوق ملت ایران مشهود نبود.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که اوباما اظهار داشته ما حق هسته ای ایران را به رسمیت می شناسیم و با توجه به صحبت های شب گذشته روحانی، آیا می توان امیدوار بود موضوع هسته ای ایران حل شود؟، گفت: ما امیدواریم و اگر چنین اتفاقی بیافتد، استقبال می‌کنیم.



وی در پاسخ به این سوال که اتفاقات داخل ایران بخصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری چقدر در تغییر لحن رئیس جمهور آمریکا موثر بوده است؟، گفت: حتما این موضوع موثر بوده است اینکه می بینند یک کشوری در دریای طوفانی منطقه به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده است که علی‌رغم تحریم ها و فشارهای سیاسی یک انتخاباتی در کمال نظم و آرامش برگزار می کند و خونی از دماغ کسی نمی آید و با اینکه اختلاف بین برنده و بازنده در حد چند دهم درصد است، اعتراضی نمی‌شود و همه تسلیم قانون هستند، نشانه های اقتدار یک ملت می شود و پیام ما همیشه برای غربی ها این بوده است که ما منطقی صحبت می کنیم، شما هم منطقی صحبت کنید.



عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا هیات امنای دانشگاه آزاد روز گذشته در جلسه کمیسیون حاضر نشدند، گفت: قرار نبود هیات امنا در جلسه شرکت کنند، بلکه تنها یکی از اعضا دعوت شده بود که به علت مشغله کاری نتوانست در آن زمان در جلسه شرکت کند و ما دعوتی از کل هیات امنا نکرده بودیم.



رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا و ایران، آیا می توان به از سرگیری روابط ایران و آمریکا بعد از گذشت ۳۵ سال امیدوار بود اشاره کرد؟، گفت: این از همان عجله هایی است که آقای روحانی نکرد و شما هم نکنید. http://hadidnews.com/vdcjhve8.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما