تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۵
گزارشی از دستاوردهای وزارت اطلاعات؛

ایجاد امنیت بدون وجود شرایط امنیتی

امنیت در هر کشوری بزرگ‌ترین دستاوردی است و ایران نیز در یکی از مناطق بحران‌خیز جهان قرار دارد.
ایجاد امنیت بدون وجود شرایط امنیتی
 نگاهی ابتدایی به مقوله امنیت در ایران نشان می‌دهد که سربازان گمنام امام زمان چگونه و چطور این هدیه ارزشمند را برای کشور در شرایط مختلف تامین کرده‌اند.


به گزارش حدیدنیوز، امنیت در هر کشوری بزرگ‌ترین دستاوردی است که با سختکوشی ماموران نظام اطلاعاتی آن سرزمین به دست می‌آید. حالا اگر کشوری از یکسو در قلب بحران‌خیزترین منطقه جهان باشد و از سوی دیگر دشمنان بالفعل و معاندان و رقیبان سرسختی داشته باشد نشان از ماموریت سخت و پیچیده‌تری برای سیستم امنیتی-اطلاعاتی آن کشور دارد. بی‌شک کشور ما ایران در چنین شرایطی به سر می‌برد، امنیت در این منطقه از جهان که هر روز در کشورهای همسایه‌اش خبرهای تکان‌دهنده از ناامنی مخابره می‌شود، هوشیاری دستگاهی را نشان می‌دهد که درجنگ هوش‌ها به پیروزی رسیده است. نگاهی ابتدایی به مقوله امنیت در ایران نشان می‌دهد که سربازان گمنام امام زمان چگونه و چطور این هدیه ارزشمند را برای کشور در شرایط مختلف تامین کرده‌اند. ایجاد امنیت بدون وجود شرایط امنیتی محصولی از داشته‌های دقیق اطلاعاتی است. اطلاعاتی که رفتارهای دشمنان، معاندان و... را پیش‌بینی، کنترل و منهدم می‌کند.

علاوه بر این نکات، برخی از عملکردها و اقدامات این وزارت، قابل ارائه مستقیم به افکار عمومی نیست و طبعا مردم از آن آگاه نیستند اما در تامین امنیت و ایجاد رضایتمندی آنها موثر بوده است. به‌عنوان مثال، در سال‌های اخیر، روش‌های دشمن و اقدامات دشمن در شکل‌های مختلفی مطرح شده است و از تحریم اقتصادی گرفته تا اختلاف بین قومیت‌ها ومذاهب(شیعه و سنی)، فرقه‌های انحرافی، جنگ نرم، اغتشاش علیه نظام و مردم شاهد تحرکات مختلفی توسط دشمن هستیم که تلاش دارد نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند اما هوشیاری وزارت اطلاعات باعث شده که دشمن از این اقدامات نتیجه نگرفته و شکست بخورد.با توجه به نکات مورد اشاره، برخی از محورهای قابل ارائه در راستای اقدامات وزارت اطلاعات جهت ایجاد امنیت قابل بررسی است.

**حفاظت از منافع و دارایی‌های ملی

نظارت اطلاعاتی باعث شده تا از حیف و میل اموال عمومی جلوگیری و ممانعت شود. علاوه برآن، صیانت از مراکز عام‌المنفعه (نیروگاه‌ها و سدها و...) از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست. وزارت اطلاعات، علاوه بر برخورد با تیم‌های تروریستی موساد، منافقین، گروه‌های مخالف نظام، کنترل فعالیت‌های طالبان و القاعده، شناسایی عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای، تحرکات مخالفان نظام در داخل وخارج کشور، شناسایی باندهای فساد اقتصادی و... در حفاظت از منافع ملی و دارایی‌های کشور نیز نقش عمده‌ای دارد و هرگونه تحرک و عمل خلاف قانون برای فروش دارایی‌های کشور، خروج سرمایه و دارایی و ارز، واگذاری غیرقانونی و خصوصی‌سازی با نرخ ارزان شرکت‌های فعال صنعتی و... را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و گزارش‌های متعددی را در این زمینه تهیه کرده است.

**تامین امنیت نظام و مردم

یکی از ماموریت‌های ذاتی وزارت اطلاعات، تامین امنیت نظام و مردم است که طبیعتا سهم مهمی در دستاوردهای سال‌های گذشته داشته است.پدیده شوم ریگی و جندالشیطان، سال‌ها افکار عمومی را تحت‌تاثیر قرار داده و این گروهک، با اقدامات ضدامنیتی خود (بمب گذاری و ترور...) منطقه شرق کشور و امنیت عمومی را با تهدید مواجه ساخته بود، وزارت اطلاعات، با عملیات پیچیده و گسترده وی را دستگیر و باند او را منهدم کرد.اسناد جنایات گروهک ریگی و همچنین اقدامات وزارت اطلاعات در دستگیری او، در غرفه وزارت اطلاعات در نمایشگاه خدمت که به مناسبت یکصدمین سفر استانی رئیس‌جمهور در مشهد برگزار شده بود و در معرض دید عموم قرار گرفته و نشان می‌دهد که گروهک تروریستی وابسته به عبدالمالک ریگی قصد داشت در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۶ عملیاتی را به نام علمیات «چاه جمال» که در واقع عملیات سوء قصد به رئیس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.

**صیانت از دستاوردهای هسته‌ای

صیانت از دستاوردهای علمی – فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در حوزه هسته‌ای و دستگیری عوامل ترور دانشمندان کشور، موجب تقویت بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه‌ها و توانایی‌های کشور شده است. این امر سبب شد تا کشور ما جزو یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شود.دستگیری عوامل تروریستی دانشمندان هسته‌ای ایران یکی از نقاط بسیار قوی و مثبت وزارت اطلاعات است که امروز اکثر این عوامل دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

**مقابله با فساد اقتصادی، شرکت‌های هرمی و...

گسترش اقدامات و فعالیت‌های وزارت اطلاعات در مقابله با فساد اقتصادی نظیر: پولشویی، سودجویی‌های شخصی، شرکت‌های هرمی، فرار مالیاتی و... به عنوان یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری و مردم و اقشار اجتماعی از دیگر اقدامات وزارت محسوب می‌شود که در پی آن، رضایتمندی گروه‌های کثیری از جامعه و مسئولان را به دنبال داشته است. مقابله با رشد شرکت‌های هرمی که مخرب اقتصاد و امنیت اجتماعی بوده‌اند، پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی کلان و مقابله با پولشویی از اقدامات مهم وزارت در این عرصه بوده است.

**مقابله با گروه‌های انحرافی و فرقه‌ای

گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که در هفته ۲ فرقه انحرافی در جهان پیدا می‌شود و وجود ۲۵۰۰ فرقه نوظهور در کشور گزارش شده است که از شرایط رشد بی‌اخلاقی، بحران هویت، مصرف‌زدگی آدم‌ها، دنیاطلبی وکسب سود و لذت و... سوءاستفاده می‌کنند و براین اساس وزارت اطلاعات ضمن برخورد با این فرقه‌های انحرافی، خواستار تقویت برنامه‌های اصیل اسلامی و عرفان اسلامی است تا خوراک مورد نظر برای هدایت جوانان را ایجاد کنیم و مانع از انحراف جوانان شویم.

**مقابله با گروه‌های سازمان یافته موادمخدر

هر سال هزاران تن موادمخدر در مرزهای غربی وداخل کشور، به روش‌های مختلف از ترانزیت موادمخدر و به شکل سازمان یافته گرفته تا روش‌های دیگر، کشف می‌شود. کار مبارزه نیازمند پیگیری است و این تلاش را برای مبارزه با موادمخدر، با نفوذ در گروه‌های قاچاقچی موادمخدر، عمده فروش و خرده فروش، با تعقیب وگریز و تحقیق مستمر خود ادامه می‌دهند تا سرنخ، مدرک کافی و مستندات را کشف کنند وسپس با ورود قضایی وانتظامی، با آنها برخورد می‌شود.بابت این همه مبارزه و کشف موادمخدر و ارائه اطلاعات به سیستم‌های امنیتی و پلیس اروپا و ترکیه و... سازمان ملل و کشورهای مختلف جهان از ایران تشکر کرده‌اند.

**مقابله با دشمن در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی

در سال‌های اخیر، دشمن تلاش کرده که با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ علیه شیعیان، بزرگنمایی برخی مشکلات و اخبار مربوط به شیعه و سنی، ادعای تشکیل هلال شیعه توسط ایران از شرق عربستان تا ایران و عراق وسوریه، شیطنت‌هایی در منطقه سیستان و بلوچستان و کردستان و... بین مردم ایران و اقوام ایرانی اختلاف ایجاد نماید. حفاظت از کیان دینی وملی و انقلاب اسلامی در شرایطی چنین پیچیده با شگردهایی که هر روز تازه‌تر و گسترده‌تر می‌شود، ارمغانی است که خبر از رشادت، هوشیاری و فراست نام‌‌آورانی می‌دهد که گمنام درمیان ما فداکاری می‌کنند.

**توجه به حقوق مردم و پیگیری شکایات و مطالبات

پیگیری شکایات و مطالبات مردمی به‌ویژه درخواست‌های آنها در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی، از جمله اقدامات وزارت اطلاعات است. در این مهم، توجه ویژه‌ای به حقوق مردم و حق‌الناس شده است.توجه به عوارض قانونی، و اختلافات ملکی و دارایی‌ها بین مردم، کشاورزان، صنعتگران با سازمان‌ها وادارات استان‌ها و شهرستان‌ها نیز از این دست موارد است که برای حفظ حقوق مردم لازم است به آنها رسیدگی شود تا حقوق مردم و بخش خصوصی ضایع نشود.همچنین، در مورد نقل و انتقال کارمندان و مسئولان، ارتقای شغلی و درجه و رتبه و رده شغلی، صلاحیت و توان کارشناسی و مدیریتی افراد و کارایی کارمندان و... نیز مواردی است که نظر کارشناسی و گزارش کارشناسان وزارت اطلاعات در این زمینه، می‌تواند کمک قابل توجهی به حفظ حقوق مردم کند و همچنین موجب بهبود شرایط مدیریتی کشور شود.

**اقداماتی در کاهش آثار تحریم اقتصادی

آمریکا و گروه ۵+۱ و متحدان آنها تلاش می‌کنند که قدم به قدم تحریم‌ها علیه ایران را گسترش دهند و عمق آن را نیز افزایش دهند، اما قبل از اینکه دشمن، تحریم‌ها را تشدید کند، وزارت اطلاعات و کارشناسان ومسئولان کشور، راهکارهای مختلفی را برای دور زدن این تحریم‌ها پیگیری می‌کنند.دور زدن تحریم‌ها، باعث شده که حتی با تحریم ریال و سایر ارزها نیز، بازهم تهاتر کالا با کالا با روش‌های دیگر انجام شود.حتی صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی از طریق شرکت‌های اماراتی و هندی و... انجام می‌شود و با حضور چند بانک ترکیه‌ای و چینی و... اغلب مبادلات بانکی ایران انجام می‌شود.

**مقابله با جنگ نرم و توطئه‌های ضدانسانی

دشمن سال‌هاست که تلاش دارد از طریق تهاجم فرهنگی، ارسال محصولات فرهنگی، اجرای انواع کنسرت‌ها درکشورهای همسایه و منطقه و اروپاو آمریکا، گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، از طریق واردات کالا به ایران و همچنین از طریق گسترش اطلاعات و اطلاع‌رسانی به روش خود از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی... نوعی از تفکر را به جوانان و مردم ایران منتقل کند که قدرت و حکومت و دولت را در ایران تغییر دهد.

**شناسایی مشکلات مرتبط با زندگی روزمره مردم

شناسایی مشکلات اساسی مردم به‌طور مستمر در دستور کار وزارت اطلاعات است و گزارش آن به وزرا، رئیس‌جمهور و سایر دستگاه‌های مسئول انتقال می‌یابد.حضور فعال مردم در انتخابات و جمعیت انبوهی که در روزهای تعطیل در مراکز تفریحی و گردشگری، در کمال امنیت اوقات فراغت می‌گذرانند و میلیون‌ها نفر که به امور زندگی خود مشغولند، پشتیبانی مردم از دولت، نظام و امنیت کشور در مواقع جنگ و مقابله با تحرکات دشمن و... میوه‌هایی است که نتیجه هوشمندی نیروهای وزارت اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های خردمندانه آنها در دفاع از کشور و نظام است.

منبع: تهران امروز http://hadidnews.com/vdcauenu.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما