تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
گفت‌وشنودهای نفتی در یک هفته گذشته

پیشنهاد حقوق‌های نجومی برای جذب مدیران اخراجی نفت

در یک هفته گذشته استفاده از کالاهای بی‌کیفیت چینی و هندی در پارس جنوبی به گوش رسید.
پیشنهاد حقوق‌های نجومی برای جذب مدیران اخراجی نفت



به گزارش حدیدنیوز، در طول یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود به گوش خبرنگاران صنعت نفت رسید که برخی از این اخبار به شرح زیر است:



* حقوق های عجیب برای جذب مدیران اخراجی صنعت نفت



به دنبال بازنشستگی تعدادی از مدیران و مهندسان ارشد شرکت کارفرمایی پارس جنوبی در سالهای اخیر،که در مواردی به دلیل اعتراض به مدیریت سالهای اخیر این شرکت انجام می‌شود؛ شنیده شده است شرکتهای پیمانکار طرحها و بخشهای حفاری برای جذب آنها مسابقه ای را شروع کرده اند به طوری که گفته می شود حقوق داده شده به برخی از این مدیران اخراجی به ماهانه حدود ۱۵میلیون تومان می رسد.







* استفاده از کالاهای بی کیفیت چینی و هندی در فازهای پارس جنوبی



گفته می شود پس از اجرایی شدن راهکار تهاتر پول نفت با کالاهای صنعتی در دو سال گذشته و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران به صورت حواله های یوان و روپیه دربانکهای چین و هند و فقدان شناخت شرکتهای ایرانی نسبت به تولیدکنندگان این ۲کشور به سرازیر شدن میلیاردها دلار کالای بی کیفیت به ویژه اجناس تحریم شده درطرحهای پارس جنوبی انجامیده است به طوری که استفاده از این کالاها نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال بروز فاجعه های غیر قابل جبران برای کارفرمای این فازها ایجاد کرده است.


* اقدامات زیرکارنه برای گرفتن پروژه فاز ۱۱



به دنبال ادعای سه شرکت داخلی مبنی برامضای قرارداد فاز۱۱ با آنها و استفاده از روشهای سوال برانگیز رسانه ای برای تایید این مدعا شنیده شده است در اقدامی عجیب، مدیران شرکت پتروپارس با اهدای چهارمین جکت فاز۱۲ - که برای مقابله با افت شدید فشار گاز مخزن در جزیره قشم ساخته شده است - به کنسرسیوم فاز۱۱ ؛تلاش کرده تا اجرای این پروژه ۴ میلیارد دلاری را از آن خود کند.


* شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بدون مدیر عامل



شنیده شده است شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ۴۵ روز است که مدیرعامل و حتی سرپرست ندارد. این شرکت که وظیفه مهم آن کاهش شدت مصرف انرژی در کشور است تعداد قابل توجهی از کارشناسان خوب دانشگاهی را به کار گرفته اما با گذشت ۴۵ روز حتی سرپرستی هم ندارد. عباس کاظمی مدیرعامل سابق این شرکت، ۴۵ روز پیش به عنوان معاون وزیر نفت در شرکت ملی پالایش و پخش منصوب شده است. ظاهرا وجود این شرکت در ساختار وزارت نفت از یاد مدیران ارشد وزارت نفت رفته است. http://hadidnews.com/vdchzqni.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما