تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
اسماعیل شفیعی سروستانی، مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) امروز در نشست مهدویت با موضوع "اسلام هراسی در یهود و هالیوود" که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سینما یکی از پرمخاطب ترین رسانه ها است که از زمان ورود به شرق و در ایران، به عنوان وسیله سرگرمی بوده است.
به گزارش حدیدنیوز، وی ادامه داد: البته جایگاه سینما، شروع سینما و سیر تحول آن و فیلم سازی در مراکز عمده بر محور اصلی تفنن و تفریح بنا نشده بلکه در پشت پرده، هدف دیگری وجود دارد که قابل گفتگو است.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) اضافه کرد: طلوع سینما در ایالات متحده آمریکا بوده و نزدیک به ۱۲۰سال از عمر سینما می گذرد و امروز سینما به عنوان یکی از پرقدرت ترین رسانه های موثر قابل شناسایی است چراکه امروز رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان قدرت محسوب می شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که در جهان امروز رسانه به عنوان مهمترین رکن قدرت و فاکتور در مناسبات اجتماعی و سیاسی قابل شناسایی است، نمی توان سینما را به عنوان وسیله تفریح و سرگرمی تصور کرد.

شفیعی سروستانی با اشاره به تاریخچه سینما توضیح داد: تاریخچه سینما به هالیوود بازمی گردد و بعد از آن هالیوود در کالیفرنیا قوام و شهرت پیدا کرد، جماعتی از بنی اسرائیل و یهود ی ها در اروپا که مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده و در نیویورک وارد کار سینما شدند و سپس نیویورک را رها کرده و به کالیفرنیا رفتند و در یک زمین بزرگ کشاورزی، نخستین آجرهای استودیوهای فیلم سازی را بنا گذاشتند، بنابراین سینما در دامان بنی اسرائیل بزرگ شد.
وی افزود: سینما دوران طفولیت، کودکی، نوجوانی، جوانی و تنومندی خود را در دامان بنی اسرائیل طی کرد بنابراین هیچگاه بدون رویکرد بنی اسرائیل نباید به سینما نگاه کرد و با توجه به این امر سینما خنثی، بی تفاوت و تنها وسیله برای سرگرمی نیست.

این نویسنده و مهدویت‌پژوه تأکید کرد: هالیوود به معنای چوب مقدس و چوب جادویی است و در بسیاری از فیلم های هالیوودی و به ویژه کارتون جادوگری و سحر به تصویر کشیده شده و بی دلیل نیست که در سیر تکوینی از سینما به عنوان جعبه جادو یاد می شود و بر اساس پژوهش های صورت گرفته در سال ۱۹۶۳، از ۸۵ فعال تولید فیلم، ۵۳ نفر یهودی بودند و کمپانی های بزرگ هالیوود نیز متعلق به یهودیان است.

وی درباره تأثیر فیلم بر افراد تصریح کرد: ما در برابر شنیدن هر سخنی بی تفاوت نیستیم و عکس العمل نشان می دهیم ولی هنگام تماشای فیلم، ذهن و روان ما آزاد است و جبهه نمی گیریم و عضلات ما رها هستند و کودکان ما از سنین پایین، فیلم هایی هالیودی را تماشا کرده و نکات موجود در این فیلم ها در ضمیر ناخودآگاه آنها نشسته و اثر خود را در مناسبت ها، حادثه ها و تصمیم گیرهای مهم در زندگی نشان می دهد.

شفیعی سروستانی اعلام کرد: هالیوود از ادغام هفت شرکت بزرگ سینمایی به وجود آمده است که همه این هفت کمپانی یهودی بوده و فیلم های ساخته شده در آن نیز در بیش از ۴ هزار سینمای آمریکا به نمایش درمی آید و تمام سینماهای جهان نیز دنبال رو سینمای هالیوود هستند.

وی به کارکردهای سینمای هالیوود اشاره کرد و گفت: ارائه سبک ویژه ای برای زندگی و زمینه سازی برای اجرای استراتژی های منطقه ای و فرامنطقه ای غرب یکی از کارکردهای اصلی سینمای هالیوود بوده است؛ هالیوود هیچگاه از سازمان سیا و پنتاگون جدا نبوده است و به طور عموم فیلم های پرقدرت جنگی سینمای هالیوود توسط ارتش آمریکا ساخته می شود.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) اظهار کرد: تازه نگاه داشتن عنصر دشمنی در مناسبت های فرهنگی و اجتماعی مردم آمریکا، القای ایدئولوژی قرن بیستمی آمریکا به بهانه های مختلف، مشروعیت بخشیدن به تمدن تکنولوژیک غربی و تثبیت و تداوم آن، القای حس برتر بودن و ناجی بودن در مردم غرب و به عقب انداختن تاریخ مرگ و فرهنگ و تمدن غربی از دیگر کارکردهای مورد توجه سینمای هالیوود است.

وی ادامه داد: هالیوود هیچگاه یک چهره انسانی، اهل محبت، جوانمرد، اهل سخا، عفیف و سخی از مسلمانان نشان نمی دهد چراکه می خواهد عنصر دشمنی را زنده نگاه دارد و این منطقه را عقب مانده و نیازمند قیم، نشان دهد.

شفیع سروستانی افزود: در موضوع آخرالزمان نیز بیش از ۳۰۰ فیلم پرقدرت توسط آمریکا و هالیوود ساخته شده است و پرفروش ترین و پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع آخرالزمان بوده است و با توجه به فیلم های مختلفی که علیه اعراب و مسلمانان در هالیوود ساخته شده است گویا هالیوود با سوءگیری علیه مسلمین و اعراب شکل گرفته که علت آن نیز به بنی اسرائیل باز می گردد.

وی تصریح کرد: فقط در سال های ۱۸۹۶ تا ۲۰۰۹، ۹۰۰ فیلم درباره اعراب و مسلمانان ساخته شده است و در فیلم های مختلف چهره مسلمانان زشت، بی فرهنگ، عقب مانده و جنایتکار نشان داده شده است در حالی که وقتی اروپایی ها وارد آمریکا شدند تمام ساکنان بومی آمریکا را قتل عام کردند و حال آیا اینها متمدن بوده و مسلمانان با آن سوابق فرهنگی، تاریخی و تمدنی، وحشی هستند و آنها برای اینکه شرایط را به نفع خود رقم بزنند، اسلام ستیزی را توسعه می دهند. http://hadidnews.com/vdchzvni.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما