تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
دکتر یدالله جوانی در گفت وگو با«حدیدنیوز»مطرح کرد:

آخرین وضعیت درونی اصلاح طلبان و اختلافات داخلی آنها

تنبيه افراد مستقل حكايت از استبداد سازمانی اصلاح‌طلبان دارد .
آخرین وضعیت درونی اصلاح طلبان و اختلافات داخلی آنها

دكتر يدالله جوانی مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه در گفت‌وگو با حدیدنیوز گفت: جريان دوم خرداد و جبهه مردمی اصلاحات كه سردمداران آن فتنه ۸۸ را برپا كردند امروز دچار يك به هم ريختگی درونی هستند. 

وی افزود:اين به هم‌ريختگی سابقه ديرينه‌ای دارد و اگر به عقب برگرديم در سال ۷۶ كه اين جبهه تشكيل شد، انسجام اوليه را داشت و همين كه بعد از به دست گرفتن قوه مجريه، اكثريت مجلس ششم را به دست آورد رقابت درونی بين طيف‌های آنها بوجود آمد و منشاء اين رقابت قدرت‌طلبی گروه‌های دوم خردادی بود. 

جوانی عنوان كرد: احزاب پدرسالار در اين جريان وجود داشت، مجموعه‌هايی مثل مشاركت معتقد بودند كه گروه‌های دوم خردادی بايد رياست آنها را بپذيرند، اين موجب شد تا كشمكش‌های درونی ايجاد شود و در نهايت انتخابات شورا در سال ۸۱، مجلس در سال ۸۲ و رياست جمهوری سال ۸۴ شاهد رقابت‌های درون گروهی ميان اصلاح طلبان بوديم و نامزدهای متفاوتی داشتند. 

مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه افزود: فتنه سال ۸۸ كه شكل گرفت، حوادثی بوجود آمد و اختلافات درونی آنها تشديد شد و به هم‌ريختگی عجيبی بوجود آمد و امرو افراد خارج‌نشين اين جريان به دشمنان نظام پيوسته‌اند و در داخل نيز طيفی از آنها افراطی هستند و البته گروهی نيز معتقد به نظام و قانون اساسی هستند. 

وی با ذكر اينكه اكنون آنها رسيدن به قدرت را در سر می‌پرورانند، گفت: برای رسيدن به اين هدف نيازمند وحدت درونی هستند، وحدت در اينجا برای آنها اصالت ندارد بلكه مقدمه رسيدن اصلاح‌طلبان به قدرت است، البته آنها نگران پراكندگی خود هستند. 

جوانی با اشاره به مسئله تشكيل شورای اصلاحات افزود: اينكه چنين شورايی تشكيل شود و هر كس مغاير تصميمات اين شورا عمل كند، تنبيه شود، طرح اين مسئله با خردورزی سياسی مغايرت دارد و حكايت از استبداد سازمانی اصلاح‌طلبان است. 

وی گفت:وقتی كه در حوزه سياسی سليقه‌های متفاوتی وجود دارد، در حوزه سياسی تنبيه معنايی ندارد و كسانی كه چنين نگاهی داشته باشند، در قدرت نيز از اين استبداد استفاده خواهند كرد. 

مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه ددر پايان اظهار كرد: اصلاح‌طلبان در حالی كه حاضر نيستند آزادی بيان را در فرايندهای درون سازمانی و ميان هم‌طيفی‌های خود بپذيرند، در صحنه عمل و رسيدن به قدرت در قبال رقبای خود شديدترين رفتار را خواهند داشت.

http://hadidnews.com/vdcbswb8.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما