تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
یدالله جوانی در گفت وگو با«حدیدنیوز»

آرمانها در دوره اصلاحات به بهانه تنش‌زدايی ذبح شدند

در مجلس ششم گفتند آمريكا اطراف ما حلقه زده و به زودی ايران اشغال می‌شود و پيشنهاد نوشيدن جام زهر را مطرح كردند.
آرمانها در دوره اصلاحات به بهانه تنش‌زدايی ذبح شدند

اصلاح طلبان در روزنامه‌های زنجيره‌ای و همايش‌ها و جلسات خود تاكيد داشتند اين نگاه كه منافع ملی خود را فدای مسائل ايدئولوژيك كنيم بايد عوض شود، در مجلس ششم ۱۲۷ نماينده نامه سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند و گفتند آمريكا اطراف ما حلقه زده و به زودی ايران اشغال می‌شود و پيشنهاد نوشيدن جام زهر را مطرح كردند.
دكتر يدالله جوانی، مشاور سياسی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با حديد نيوز با اشاره به مسئله آرمان‌گرايی و واقع‌گرايی گفت: دو ديدگاه وجود دارد، برخی معتقد هستند در حركت‌های خود بر اساس يكی از اين ديدگاه‌ها حركت كنيم، در اين زمينه نگاه آرمان‌گرايی و واقع‌گرايی يا مكتب ايده‌اليسم و رئاليسم مطرح است.
وی عنوان كرد: اين دو ديدگاه هوادارانی پيدا كرده است، مقام معظم رهبری در ديدار با كارگزاران نظام بر اين مطلب تصريح كردند كه اينكه برخی می‌گويند آرمان‌گرايی با واقع‌گرايی سازگاری ندارد امر درستی نيست و بايد حركتمان بر مبنای يك نگاه تركيبی باشد.
اين كارشناس سياسی افزود: اگر مبتنی بر يك نگاه تركيبی اقدام به حركت كنيم، حركت ما مجاهدانه و در چارچوب تدبير است، در طول ۳۳ سال گذشته نيز حركت ملت بر همين مبنا بوده است و امروز مقام معظم رهبری بر اين موضوع تاكيد دارند، زيرا به تدريج اين موضوع پررنگ می‌شد كه عده‌ای تاكيد بر حركت بر مبنای واقعيت‌ها و عده‌ای حركت بر مبنای آرمان‌ها را مورد نظر داشتند.
وی با ذكر اين نكته كه مقام معظم رهبری اين نوع نگاه كردن و ترجيح دادن يكی بر ديگری را رد كردند، افزود: ايشان نگاه سوم يعنی نگاه تركبيبی را مطرح و بر لزوم آرمان‌گرايی همراه با واقع‌بينی تاكيد می‌كنند.
مشاور سياسی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيان علت تركيب اين دو موضوع عنوان كرد: با توجه به تعاريفی كه از آرمانگرايی و واقع‌گرايی وجود دارد، بايد اين تركيب را فهم كنيم، آرمان‌ها تعيين‌كننده جهت حركت ما هستند، سؤالاتی از جمله به كدام سمت می‌خواهيم برويم، چه آرمان‌هايی داريم بايد پاسخ داده شود.
وی با بيان اينكه آرمان‌های ما ناشی از آموزه‌های دينی و اعتقادات ما هستند و با اشاره به برخی از آرمان‌ها افزود: عدالت‌گستری، پياده‌سازی عدالت، مبارزه با ظلم و ستم، دفاع از محرومين، پيشرفت و توسعه، ايجاد عمران و آبادانی از جمله آرمان‌هايی است كه مورد توجه ملت ما بوده است، آرمان نهايی ما سعادت نوع بشراست، ما بايد نقطه آرمانی را از لحاظ مفهومی نشانه‌گذاری كنيم.
سردار جوانی در بخش ديگر اين گفت‌وگو با اشاره به عملكرد وزارت خارجه در زمينه آرمانگرايی و واقعگرايی گفت: عملكرد دستگاه‌ ديپلماسی يك امر نسبی است، البته در دوره دوم خرداد اساسا ديپلماسی ما از آرمان‌گرايی فاصله گرفت و مبتنی بر واقع‌گرايی شد. آن هم نه واقع‌گرايی، بلكه به اين معنا كه واقعيت‌ها آنگونه كه هست ديده شوند، بلكه نوعی واقعيت‌پنداری رسوخ پيدا كرد.
مشاور سياسی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در دوره دوم خرداد سياست خارجی ما مبتنی بر قاعده تنش‌زدايی بود و اساسا آرمان‌ها را ذبح كرد، اصلاح طلبان امريكا را يك قدرت دانستند و رژيم صهيونيستی را يك واقعيت خواندند كه بايد به نوعی با آن كنار آمد، آرمان ما مبتنی بر آموزه‌های دين در حوزه سياست خارجی بر اين مبنا است كه اسرائيل غاصب است و قدس شريف را اشغال كرده و بايد با اين رژيم غاصب مبارزه كرد و طبق جمله امام كه فرمودند اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود، عمل كرد.
وی عنوان كرد: در دوره اصلاحات همان شيوه‌های غربيها مبتنی بر نقشه راه، يك دولت فلسطينی و يك دولت يهودی دنبال می‌شد و در داخل كشور نيز القا می شد كه ما منافع ملی خود را فدای نگاه ايدئولوژيك كرده‌ايم.
سردار جوانی عنوان كرد: اصلاح طلبان در روزنامه‌های زنجيره‌ای و همايش‌ها و جلسات خود تاكيد داشتند اين نگاه بايد عوض شود، در مجلس ششم ۱۲۷ نماينده نامه سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند و گفتند آمريكا اطراف ما حلقه زده و به زودی ايران اشغال می‌شود و پيشنهاد نوشيدن جام زهر را مطرح كردند.
وی گفت:اينكه آمريكا در عراق و افغانستان حضور پيدا كرد، همه واقعيت نيست، واقعيت اين است كه اين حضور آنها آسيب‌پذيريشان را نيز بالا برده است، توانمنديهای ملت ايران را نيز نشان داده است، اصلاح طلبان بر اساس عدم توجه به واقعيت‌های ملت ايران تصور می‌كردند آمريكا ايران را اشغال می‌كند، در حالی كه واقعيت اين است كه اگر آمريكا قصد تجاوز داشته باشد ملت ايران او را تنبيه خواهد كرد.
وی افزود: امروز ملت ايران داری قدرت بازدارندگی است و در موقعيتی قرار دارد كه هر كشوری قصد تجاوز داشته باشد، ايران با ضربه‌های متقابل او را را از عمل خود پشيمان كند، در دوره اصلاحات اين انفعال وجود داشت.
مشاور سياسی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پايان اظهار كرد: در مقطع كنونی سياست خارجی ما بر نگاه آرمان‌گرايانه مبتنی بر واقعيت است و بايد در برخی حوزه‌ها وزارت خارجه فعال‌تر عمل كند.

http://hadidnews.com/vdcgru9u4ak9y.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما