تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
این اسکنر الگوی منحصر بفرد رگ‌های دست را تشخیص می‌دهد

فناوری اسکن کف دست، بالاترین سطح امنیت در بانکداری

فناوری اسکن کف دست (vein scanner) از سال آینده در بانک بارکلیز بریتانیا راه اندازی می شود که به اعتقاد خود آنها یکی از ایمن ترین راه‌های موجود در بازار است.
فناوری اسکن کف دست، بالاترین سطح امنیت در بانکداری
به گزارش حدیدنیوز، امنیت این روش بخصوص برای عملیات‌های بانکی مهم و با رقم قابل توجه، بسیار بیشتر از اسکنر اثر انگشت است. این اسکنر الگوی منحصر بفرد رگ‌های دست را تشخیص می‌دهد. نکته جالب توجه این است که دست باید مطعلق به انسان زنده باشد.

مهندسان و متخصصان فناوری اظهار می‌کنند که تقلب از الگوی رگ‌های کف دست فرد غیرممکن است، در حالی که در دیگر روش‌های بیومتریک مورد استفاده، احتمال نفوذ خرابکاران وجود دارد. حتی هکرها موفق به تقلب در اسکنر سامسونگ و آی.فون از طریق ساخت اثر انگشت تقلبی با لاتکس شده‌اند.

امنیت این فناوری جدید در حدی است که مدیر فناوری بانک ارائه دهنده یعنی بارکلیز، اعلام کرد اگر احتمال خطا وجود داشت، هرگز مشتریان را به این مسیر وارد نمی‌کردند. این نوع اسکنر بیشترین میزان امنیت و در نتیجه اطمینان را به همراه دارد. به گفته وی "این فناوری راهی به سوی آینده است".

گفته ‌می‌شود فناوری تشخیص رگ (کف دست) در عملیات‌های بانکی با ارزش بالا در کشورهایی چون ژاپن استفاده می‌شود اما فقط به‌عنوان مرحله امنیتی ثانویه و پس از انجام روال معمول سایر عملیات های بانکی. ترکیه و روسیه نیز به این فناوری روی آورده اند. همچنین در دو سال گذشته بانک های لهستان برای نخستین بار در اتحادیه اروپا آن را معرفی کردند.

استفاده از این روش، نیاز به پسورد و پین‌کد را برطرف می‌کند و نشان دهنده تلاش زیاد بانک‌ها برای ارتقاء فناوری در غلبه بر آمار رو به افزایش دزدی‌ها و جنایات سایبری است.

در بریتانیا بیش از یک چهارم جمعیت بزرگسال، مورد کلاهبرداری از طریق تقلید هویت شده اند. ضمن اینکه هر سال، بالغ بر ۳.۳ میلیارد پوند از طریق خرابکاری‌های اینترنتی دزدیده می شود.

از این تکنولوژی می‌توان در بیمارستان‌ها، دادگستری، تسهیلات نظامی و سایر مکان‌هایی که امنیت حرف اول را می‌زند استفاده کرد.
منبع: ft/ welivesecurity http://hadidnews.com/vdcjx8et.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما