تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
واشنگتن تایمز گزارش داد:

نگاهی به ابزار جاسوسی اف‌بی‌آی

به نظر میرسد "استینگری" چیزی بیش از یافتن یک اسم و یا یک شماره تلفن همراه است
نگاهی به ابزار جاسوسی اف‌بی‌آی
به گزارش حدیدنیوز، یک دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا می گوید : بازرسان FBI برای حداقل ۵ سال پیاپی و به طور دائم از ابزار ردگیری مکالمات تلفن همراه که می تواند مکان شخص را معلوم کند استفاده می کرده اند . آنها از طریق این ابزار جاسوسی می توانند به صبحت های فرد مورد نظر گوش دهند . همه این کارها بدون اجازه از فرد موردنظر انجام می گیرد .

یک دادستان وزارت دادگستری می گوید استفاده از ابزار جاسوسی "استینگری" به امری عادی تبدیل شده است به گونه ای که به راحتی توسط بازرسان فدرال انجام میگیرد . این گزارش را اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا منتشر کرده است.

خانم لیندا لی کارشناس حقوقی موسسه ACLU در کالیفرنیایشمالی می گوید این ابزار در یک ماشین ون بدون هیچ علامتی نصب می شود و با یک آنتن می تواند هرگونه امواج تلفن همراه را ردگیری کرده و به مکالمه فرد مورد نظر گوش دهد .

پس از این افشاگری نادر، وکلای وزارت دادگستری به دادگاه فدرال گفته اند FBI به جای اخطار قبلی به مردم، از پوشش قوانینی استفاده می کندکه همه شرکت های ارائه دهنده تلفن همراه برای جمع آوری اطلاعات و آمار معمول از مشترکان خود استفاده می کنند اطلاعاتی مثل یافتن شماره ای خاص و یا آمار مشترکین از این دست اقدامات معمولی هستند. نام این قوانین PEN REGISTER و TAP AND TRACE است .

اما به نظر میرسد "استینگری" چیزی بیش از یافتن یک اسم و یا یک شماره تلفن همراه است. این ابزار همه اطلاعات و مکالمات مردم بی گناه را جارو می کند. مخصوصاً اطلاعات آنهایی را که نزدیک این ماشین ون هستند .

قضات فدرال می گویند استینگری در چارچوب قوانین معمولی جمع آوری اطلاعات فعالیت نمی کند و آنها تنها پوششی برای جمع آوری اطلاعات مردم عادی و بی گناه خواهد بود .

حتی قوانین معمولی جمع آوری اطلاعات مشترکین تلفن همراه نیز نیازمند مجوزهای لازم در چارچوب اصل چهارم قانون اساسی آمریکا است .

با این حال اما نگرانی هایی وجود دارد که برخی ماموران FBI بطور کامل ،حقایق مربوط به این ابزار جاسوسی را فاش نمی کنند .

ای میلهایی که از وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده است حاوی این نکته است که بسیاری از نیروهای FBI از استینگری درچارچوب قوانین جاری مخابراتی سوء استفاده می کنند . وکلای وزارت دادگستری میگویند که نظارت های بیشتری روی قوانین عادی جمع آوری اطلاعات مخابراتی صورت گیرد تا بتوان جلوی سوء استفاده ها را گرفت .

در موردمشابهی فردی به نام گایدن در سال ۲۰۰۸ متهم شده بود با دسترسی به اطلاعات سیستم استینگری از آن سوء استفاده کرده بود . این درحالی که است که هم وزارت دادگستری و هم FBI در مورد این سیستم جاسوسی پاسخی نداده اند .
http://hadidnews.com/vdcjviev.uqeoizsffu.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما