تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وضعیت بیماران و خانواده‌های آنان نگران‌کننده و رنج‌آور است، تأکید کرد: تحریم‌های دارویی بسیار ظالمانه است.
به گزارش حدیدنیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار اعضای هیئت مدیره و مشاورین انجمن داروسازان ایران با اشاره به تصویب سیاست‌های کلی بخش سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از مشورت با کارشناسان و پزشکان، سیاست‌های خوبی تصویب شد که پس از ابلاغ رهبری باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

وی در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع حاضر به خاطر مشکلاتی که در تخصیص ارز برای دارو در کشور ایجاد شده، اظهار داشت: وضعیت بیماران و خانواده‌های آنان نگران‌کننده و رنج‌آور است؛ وقتی می‌شنویم علاوه بر رنج بیماری، برای تأمین دارو مشکل دارند.

هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که پس از آغاز کار اجرایی دولت جدید و اصلاح سیاست‌ها، مشکلات به تدریج حل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مشکلات دارویی کشور گفت: اگر امسال پایه اصلاح مسائل و مشکلات گذاشته شود، در سال آینده تکمیل می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار، سؤالاتی درباره نسبت داروهای وارداتی و تولیدات داخلی، اوضاع کشور در تأمین مواد اولیه داروسازی، میزان مصرف دارو در کشور و جایگاه گیاهان دارویی در نظام داروسازی و رویکرد پزشکان و بیماران پرسید که مسئولان بخش‌های مختلف پاسخ دادند.

وی تحریم‌های دارویی کشور را بسیار ظالمانه خواند و گفت: مدعیان حقوق بشری با بهانه‌های واهی و بعضاً با استناد به گفتار و رفتار افراطیون، باعث رنجش خاطر مردم به ‌ویژه بیماران می‌شوند که این کار با هیچ‌یک از اصول انسانی سازگاری ندارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز این دیدار دکتر محمد فاضل رئیس انجمن داروسازان ایران، دکتر مرتضی آذرنوش مدیرعامل شرکت داروسازی خوارزمی، دکتر خیرالله غلامی رئیس انجمن داروسازان بالینی و دکتر هاشمی مدیرعامل پخش هجرت گزارشی از مشکلات صنفی داروسازان، صنعت داروسازی کشور و وضعیت عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه داروسازی و درمان‌های بالینی ارائه کردند.

دکتر فاضل با اشاره به توانایی‌های بخش خصوصی برای فعالیت بیشتر در حوزه سلامت و داروسازی کشور، گفت: تصمیم‌گیری‌های قانونی در این حوزه هم رقابت سالم را بیشتر و هم مردم را از وجود نیازهای دارویی در کشور مطمئن‌ می‌کند.

دکتر آذرنوش هم با بیان خاطره‌‌ای از دیدار مسئولین داروسازی با هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی گفت: با راهنمایی‌های شما بیوتکنولوژی مربوط به بعضی از داروها را وارد کشور کردیم.

دکتر غلامی هم با بیان نکات مثبت و منفی نظام دارویی کشور و ارائه آماری از وجود کارشناسان در کشورهای مختلف جهان گفت: ایران هم می‌تواند با یک برنامه‌ریزی سیستماتیک خدمات بهتری به مردم بدهد.

دکتر هاشمی نیز به عنوان آخرین سخنران با اظهار گلایه شرکت‌های پخش دارویی گفت: فشارها به داروخانه‌ها و به‌تبع آن به مردم وارد می‌شود و اگر کمبودها و سوءمدیریت جبران نشود، ضررش بیشتر به بیماران و خانواده‌های آنان می‌رسد. http://hadidnews.com/vdcjtve8.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما