تاریخ انتشار :جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سخنان روحانی در سازمان ملل غنی و منطقی بود

آنها باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی قابل براندازی نیست.
سخنان روحانی در سازمان ملل غنی و منطقی بود
به گزارش حدیدنیوز ، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: در قرآن آمده کسانی که رسالات خدا را بیان می‌کنند، در واقع تبلیغ نظام اسلامی را انجام می‌دهند، سخنان رئیس‌جمهور در نیویورک هم در حقیقت بر همین اساس بود.

وی افزود: صلح، مکتب اسلام است به همین دلیل اظهارات رئیس‌جمهور در نیویورک تبلیغ رسالت خدا بود؛ در موضوع جهاد دو نکته مطرح است، گاهی جهاد با دفاع نظامی اتفاق می‌افتد اما گاهی جهاد سیاسی است، در یک سخنرانی هم اینچنین است، اینکه رهبر معظم انقلاب از نرمش قهرمانانه سخن گفتند، به همین معنا است.

آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: موضوع این است که ملت ایران همواره مظلوم واقع شدند و استکبار و آمریکا به این ملت ستم کردند، پس این حرکتی که برای دفاع از ملت انجام می‌شود و در هر زمانی با شرایط خودش پیش می‌رود، ممکن است در جایی حالت هجوم داشته باشد و در جایی آرام باشد که هر دوی آنها به یکدیگر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سخنان قوی، غنی و منطقی رئیس‌جمهور واقعا بر همین اساس بود، گفت: امیدوارم خداوند کمک کند و به دولت آقای روحانی نصرت دهد تا این همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را بتوانند با تلاششان برطرف کنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانش این جمله را گفت که «به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستند»، هر چند آنان خودشان می‌دانند و نیازی به گفتن این مطالب نیست ولی باید بگویم این سخنان درست نیست.

امامی کاشانی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران قابل براندازی نیست، نظامی که هویتش در رابطه با خدا است، نظامی که بر دوش تک تک این ملت استوار است، نظامی که با این ارزش و هویت است که نمی‌شود از بین برد، این سخن رجز است، در میدان‌های جنگ هم رجز می‌خواندند، این سخنان رجزخوانی است.

وی با قرائت این بیت که «بلبلانه نعره زن بر روی گل/ تا کنی مشغولشان از بوی گل»، تصریح کرد: بو و عطر گل نظام جمهوری اسلامی به مشام می‌رسد، عطر این نظام به همه جای دنیا می‌رود، حرکاتی که در دنیا به وجود آمده مانند بیداری اسلامی در واقع بوی گل نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان هر چقدر هم که رجز بخوانند فایده‌ای ندارد.

امامی کاشانی با بیان اینکه بوی این گل، آرامش قدرت‌های استکباری را می‌گیرد، گفت: عطر نظام جمهوری اسلامی ایران بلند و متساعد است، مگر می‌شود عطر این شهدا و ایثارگری‌ها را خاموش کرد، این سخنان رجز است،آنان باید اهل عمل باشند و واقعا به آنچه می‌گویند، عمل کنند. http://hadidnews.com/vdcjtve8.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما