تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
قطر به خدمت گرفتن ۱۰ هزار نفر از گارد ریاست جمهوری «علی عبدالله صالح»، دیکتاتور مخلوع یمن جهت اعزام آنها به سوریه را آغاز کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری «براقش نت» به نقل از یکی از یکی از نظامیان سابق گارد ریاست جمهوری یمن نوشت که اعضای این گارد درخواست‌هایی از سوی سفارت قطر در یمن و همچنین شخصیت‌های نظامی و قبیله‌ای در این کشور دریافت کرده‌اند که در آنها کشور قطر اعلام کرده که آماده به خدمت گرفتن آنهاست.

این منبع آگاه در این خصوص اعلام کرد که قطر به شکلی ویژه خواهان به خدمت گرفتن نظامیان شاغل در گارد ریاست جمهوری یمن به ویژه نظامیان تیپ سه پیاده نظام است که اخیر توسط رئیس جمهوری یمن منحل اعلام شد و ریاست آن را پسر «علی عبدالله صالح»، دیکتاتور مخلوع یمن برعهده داشت.

همچنین منابع ارشد و آگاه یمنی اعلام کردند که پس از شکست و ناکامی قطر در به خدمت گرفتن مزدورانی از جماعت اخوان المسلمین و قبایل منطقه جهت ارسال آنها به سوریه، هم اکنون در صدد به خدمت گرفتن حدود ۱۰ هزار نفر از نظامیان گارد ریاست جمهوری یمن برای این منظور است.

این منابع تاکید می‌کنند که قطر به این جهت تلاش می‌کند، این نیروها را از گارد ریاست جمهوری یمن به خدمت بگیرد، چون آنها نیروهای زبده و ماهری به شمار می‌آیند که دوره‌های مختلف نظامی را تحت نظر نظامیان ارشد اردنی و آمریکایی سپری کرده‌اند و در اوج آمادگی به سر می‌برند.

این منابع تاکید می‌کنند که قطر این نیروها را پس از به خدمت گرفتن جهت مبارزه با نظام سوریه عازم این کشور خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdcjtoe8.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما