تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
در جامعه باید نرخ ارز ثابتی توسط بانک مرکزی و دولت به‌وجود آید تا فعالان اقتصادی گرایش بیشتر برای تولیدات داشته باشند.
تأثیر سیاست ارزی یک جامعه بر وضع "تولید" و "اشتغال"
به گزارش حدیدنیوز، محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی گفت:‌ قیمت‌های نسبی کالاهای وارداتی باعث افزایش نرخ ارز می‌شود و کالاهای داخلی به طور نسبی ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

وی در همین مورد تأکید کرد: نهاده‌هایی که برای تولیدات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعا با افزایش قیمت مواجه می‌شوند و برخی محصولات تولید شده داخلی از طریق این نهاده‌ها تأثیر نامطلوبی بر اشتغال می‌گذارد.

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز در کوتاه‌مدت ممکن است تأثیرات مثبتی در اشتغال داشته باشد.

وی افزود: باید به دنبال ثبات ارزی باشیم تا یک فعال اقتصادی در فضای آرام کسب و کار و تولید قرار بگیرد و بتواند در یک دوره حداقل یک ساله نرخ ارز را پیش‌بینی کند تا توانایی ایجاد شغل و رونق رشد تولید را داشته باشد.

وی اعلام کرد: برای تعیین نرخ ارز بانک مرکزی باید همانند سال‌های گذشته به صورت مثبت و منفی ۵ درصد بودجه متعهد شود که با تغییر نرخ ارز، دولت مداخله کند و از طریق نظام بانکی و بانک مرکزی نرخ ارز را ثابت نگه دارد تا به اوضاع اشتغال و تولید کمتر لطمه وارد شود.

وی تصریح کرد:‌ با وجود نوسانات نرخ ارز فعالان اقتصادی نمی‌توانند نرخ سود مطمئنی حتی برای یک دوره کوتاه‌مدت یک ماه پیش‌بینی کنند و باعث عدم افزایش اشتغال و تولیدات در داخل می‌شود.

وی تأکید کرد: امنیت در معاملات و تولیدات ارزی خارجی باعث شده بعضی از فعالان اقتصادی فارغ از مسائل ملی به سودآوری خودشان می‌اندیشند و اشتغال را فدای بحث نرخ ارز می‌کنند.

فاتحی تصریح کرد:‌ نظام آموزشی کشورمان نیاز بازار را برای تولید و اشتغال تأمین نمی‌کند و در اکثر کشورهای دنیا بحث کارآفرینی در حدود ۳۰ سال است که جایگزین نظام‌های سنتی شده که باعث رونق تولید و اشتغال آنها شده است.

وی گفت: با افزایش طلا و دلار روند نزولی بورس در پیش گرفته می‌شود و باعث به مخاطره انداختن اشتغال و تولید می‌شود.

اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۰۸۳۶/%d۸%aa%d۸%a۳%d۸%ab%db%۸c%d۸%b۱-%d۸%b۳%db%۸c%d۸%a۷%d۸%b۳%d۸%aa-%d۸%a۷%d۸%b۱%d۸%b۲%db%۸c-%db%۸c%da%a۹-%d۸%ac%d۸%a۷%d۹%۸۵%d۸%b۹%d۹%۸۷-%d۸%a۸%d۸%b۱-%d۹%۸۸%d۸%b۶%d۸%b۹-%۲۲%d۸%aa%d۹%۸۸%d۹%۸۴%db%۸c%d۸%af%۲۲-%d۹%۸۸-%۲۲%d۸%a۷%d۸%b۴%d۸%aa%d۸%ba%d۸%a۷%d۹%۸۴%۲۲#ixzz۲uVMaNJkN
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.
http://hadidnews.com/vdcjiae8.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

خودتمنو مسخره نکنین ما تولید نداریم