تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
بر اساس جداول سازمان خصوصی‌سازی،

۸۰ درصد سهام ۲۰ شهر جدید روی میز فروش در زمستان ۹۲

باید۲۰ شرکت عمران شهر جدید که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت است،به بخش خصوصی واگذار شود.
۸۰ درصد سهام ۲۰ شهر جدید روی میز فروش در زمستان ۹۲
 بر اساس جداول منتشر شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی، باید ۸۰ درصد سهم ۲۰ شرکت عمران شهر جدید ایران که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت است در زمستان امسال به بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیر دولتی واگذار شود.


به گزارش حدیدنیوز، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت، سرمایه‌گذاری و مدیریت برای دولت در آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که موضوع فعالیت آنها مشمول گروه یک ماده (۲) این قانون است، اعم از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تاسیس موسسه یا شرکت دولتی، مشارکت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی‌غیر دولتی، به هرنحو وبه هرمیزان ممنوع است.



طبق قانون، شرکت‌های دولتی که مشمول ماده ۲ می‌شوند باید تنها ۲۰ درصد سهام را در اختیار داشته باشند



در این راستا سازمان خصوصی‌سازی فهرستی از شرکت‌های قابل واگذاری در سال ۹۲ (گروه ۲) را منتشر کرده که باید در سه ماه چهارم (زمستان) امسال سهام آنها واگذار شود. در لیست مذکور نام ۲۰ شهر جدید کشور به چشم می‌خورد که ۱۰۰ درصد سهام آنها در اختیار دولت است و باید در سه ماه فصل سرد سال ۸۰ درصد از سهام شهرهای جدید از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود.



شرکت‌ عمران شهرهای پردیس، پرند، هشتگرد، اندیشه، بهارستان، سهند، مهاجران، فولادشهر، مجلسی، گلبهار، بینالود، صدرا، عالیشهر، علوی، رامشار، طبس، رامین، شیرین‌شهر، لتیان و کلاردشت ۲۰ شهری که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید ۸۰ درصد سهام آنها تا پایان سال‌جاری به بخش خصوصی، تعاونی‌ها و عمومی غیردولتی واگذار شود.



به گزارش تسنیم، آخوندی وزیر راه و شهرسازی شهریور امسال در «نشست پیشنهادات شورای هماهنگی تشکل‌ها در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی» با اشاره به واگذاری شهرک‌ها، شهرهای جدید و شهرک‌سازی به بخش خصوصی گفت: با واگذاری شهرهای جدید، شهرکها و مسکن‌سازی به بخش خصوصی موافقم البته این واگذاری یک شرط دارد و آن این است که سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع توسط بخش خصوصی صورت گیرد. http://hadidnews.com/vdcji8e8.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما