تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۰
شاید شما هم برای گذراندن دوران تعطیلات ترجیح بدهید سواحل خلیج فارس را در کشور امارات به عنوان مقصد انتخاب کنید و به «‌دبی»‌ سفر کنید.
جان دادن به جزیره ناشناخته عرب نشین برای بهره برداری انگلیسی ها
شاید شما هم برای مسافرت و یا گذراندن دوران تعطیلات ترجیح بدهید سواحل خلیج فارس را در کشور امارات به عنوان مقصد انتخاب کنید و به «‌دبی»‌ سفر کنید. اما چگونگی شکل گیری تبدیل یک جزیره کوچک و گمنام به شکل امروزی اش موضوعی است که نشریه الکترونیکی شماره ۳۸ بهارستان به روایت تاریخ و تصاویر تاریخی به آن پرداخته است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران؛‌ تازه ترين شماره نشريه الكترونيكي بهارستان منتشر شد. در اين نشريه علاوه بر بازخواني نقش دولت انگليس و بي كفايتي حكومت مركزي وقت ايران در برقراري امنيت و ثبات در خليج فارس و سوء‌ استفاده استعمار غرب از اين موضوع،‌ سندي از طراحي يك سناريويي مشابه فيلم فارسي براي بازديد شاه از مناطق زلزله زده طبس ارائه شده است؛ ‌سناريويي كه تلاش دارد با روشهايي كودكانه ارتباط شاه با مردم را اصلاح كند اما حتي اين سناريو هم هرگز اجرا نمي شود.
برکناري رضاشاه از سلطنت و شادماني مردم، مسئله مسکن و اجاره‌نشيني در تهران (آغاز دهه ۱۳۴۰ش) و همچنين معرفه آرامگاه حمدالله مستوفي به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري قزوين از ديگر بخش هاي اين مجله الكترونيكي است .
براي ورق زدن بهارستان ۱۳۸ كافي است به آدرس اينترنتي http://iichs.org/magazine/main.asp?magID=۱۴۱&theme=Green&magIMG=coverpage۱۳۸.jpg&magNumber=۱۳۸ مراجعه كنيد. http://hadidnews.com/vdcj8met.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما