تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
اگر اوباما به سوریه حمله کند، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد و حملات به غرب نیز افزایش می‌یابد.
آمریکا به هر حال بازنده جنگ سوریه است
روزنامه واشنگتن‌تایمز هشدار داد آمریکا به هر حال بازنده جنگ سوریه است.این روزنامه می‌نویسد: تیم اوباما می‌خواهد درگیر جنگ سوریه شود. این می‌تواند بهترین جنگ اوباما محسوب بشود. از دیگر سو، مخالفان در آمریکا که از ۸ سال دوره بوش انتقاد می‌کردند و دولت او را آتش‌افروز جنگ خطاب می‌کردند، اکنون باید دولت اوباما را خدای جنگ بنامند.واشنگتن تایمز تصریح کرد: این جنگ مطمئناً می‌تواند یک جنگ کامل و بهترین جنگ اوباما بشود زیرا هیچ آمریکایی خواهان دخالت کشورش در این جنگ نیست و دلیلی برای دخالت آمریکا در این جنگ وجود ندارد و برای آمریکا نباید مهم باشد که چه کسی پیروز می‌شود زیرا به هر حال آمریکا بازنده خواهد بود.

از طرفی بعد از حمله آمریکا،‌کشور سوریه حتی بیشتر از قبل ضد آمریکایی می‌شود و تندروها در سوریه خواهان شروع جنگ گسترده‌تری در منطقه می‌شوند و جنگی را هم علیه اسرائیل شروع می‌کنند و سوریه به محل دیگری تبدیل می‌شود که خواهان حمله به غرب هستند.این روزنامه معتقد است: علاوه بر این‌ها، این جنگ برای آمریکا میلیاردها دلار هزینه در پی دارد مخصوصاً در زمانی که آمریکا با کمبود بودجه هم روبرو می‌باشد.ما پیش از این نیز هم مخالف حضور نظامیان آمریکایی در لیبی شدیم؛ منافع آمریکا در این جنگ چه بود؟ مردم آمریکا فکر می‌کردند در این جنگ چه چیزی را بدست می‌آورند؟

این‌ها سؤالاتی هستند که دولتمردان آمریکایی باید به آنها پاسخ دهند در حالی که هیچ جواب خوبی هم برای آنها وجود ندارد.
واشنگتن‌تایمز نوشت:‌به هر حال اگر اوباما به سوریه حمله کند، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد و حملات به غرب نیز افزایش می‌یابد.
از سوی دیگر تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از اظهارات اخیر باراک اوباما این است که وی برخلاف دفعات گذشته از به کار بردن واژه «خط قرمز» اجتناب می‌کرد تا سؤالی درباره گزینه نظامی و احتمال وقوع جنگ خارجی در سوریه از وی پرسیده نشود. وی از وقوع هرگونه جنگی در خاورمیانه اجتناب می‌کند به ویژه که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند و قصد دارند خود را برای خروج از افغانستان در سال آینده نیز آماده کنند.

اوباما در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت:‌‌«می‌بینیم که بعضی طرف‌ها خواستار تحرک فوری هستند اما عجله در این کار می‌تواند نتایج بسیار بدی به دنبال داشته باشد که اوضاع را واقعاً سخت خواهد کرد، این مسئله سبب می‌شود تا ما وارد مداخله بسیار پیچیده و هزینه‌بری شویم که باعث تحریک احساسات کینه‌توزانه در منطقه علیه ما می‌شود.» http://hadidnews.com/vdcj8ie8.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما