تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۹
رئیس‌جمهور فرانسه سفر هفته گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش را مورد انتقاد قرار داد و نتانیاهو را به استفاده تبلیغاتی از این سفر متهم کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های فرانسوی زبان گزارش می‌دهند فرانسوا اولاند ـ رئیس جمهور فرانسه ـ از بنیامین نتانیاهو ـ نخست‌وزیر اسرائیل ـ به خاطر اینکه از بازدید مشترکشان از یادبودگاه کودکان کشته شده در شهر تولوز به عنوان رویدادی تبلیغاتی استفاده کرده است، انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در سفر به فرانسه همراه با رئیس جمهور این کشور در مراسمی در شهر تولوز، در جنوب غرب فرانسه، که به مناسبت بزرگداشت سه کودک یهودی و یک آموزگار که در اسفند ماه سال گذشته در حادثه تیراندازی در یکی از مدارس این شهر در گذشتند، شرکت کردند.

روزنامه‌های فرانسوی زبان نقل کرده‌اند اولاند، رئیس جمهور فرانسه، گفته است نتانیاهو این مراسم را مصادره کرده و آن را فرصتی برای تبلیغات انتخابات پارلمانی اسرائیل در ژانویه قرار داده است.

فرانسوا اولاند در اظهاراتی که منتشر نشده است به خبرنگاران گفته است: «نتانیاهو برای تبلیغات انتخاباتی به فرانسه آمده است و ما این را می‌دانیم».

برخی منابع خبری فرانسوی زبان این خبر را به نقل از خبرنگاران آگاه منتشر کرده‌اند.

بر اساس گزارش این روزنامه‌ها، رئیس جمهور فرانسه همچنین گفته است: «نتانیاهو چون من آنجا بودم سخنرانی‌اش را ملایم‌تر کرد، اما خوب نبود که این مراسم را به جلسه انتخاباتی تبدیل کند. این کار درست نبود».

ماجرای برهم خوردن روابط نتانیاهو با مقامات فرانسه پیش از این هم رخ داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «نیکلا سارکوزی» ـ رئیس جمهور قبلی فرانسه ـ تا قبل از اینکه وی در جلسه‌ای خصوصی با اوباما نتانیاهو را فردی دروغگو خطاب کند، روابط نزدیکی داشت.

نیکلا سارکوزی در خلال جلسه‌ای خصوصی با باراک اوباما در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفته بود: «نمی توانم نتانیاهو را تحمل کنم؛ او آدم دروغگویی است».

در این جلسه خصوصی که اوباما و سارکوزی از میکروفون‌های نصب شده در اتاقی که در آن گفتگو می‌کردند آگاهی نداشتند، رئیس جمهور آمریکا به سارکوزی گفت: «تو از نتانیاهو خسته شده‌ای ولی من مجبورم با او کنار بیایم». http://hadidnews.com/vdcj.xehfuqexvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما