تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷
رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی: در نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ آزادسازی واردات بخشی از محصولات لوازم خانگی پیشنهاد شده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی، محمد طحان پوربا بیان این مطلب افزود: این نامه در معاونت ها بررسی کارشناسی شده است و از سرگیری واردات بخشی از لوازم خانگی به زودی اعلام می شود. 

وی افزود: در این نامه بر ممنوعیت واردات کالاهایی که در کشور با کیفیت تولید می شود و با نمونه خارجی آن قابل رقابت است، تاکید شده و برای حدود پنج تا شش قلم هم درخواست خودداری از ثبت سفارش شده است. 

وی گفت: با اختصاص ارز مبادله ای در قالب اولویت های ۹ و ۱۰ به برخی از کالاها علاوه بر استفاده از فناوری آنها می توان نیاز مصرف کنندگان را هم برطرف کرد. 

طحان پور گفت: می توان به برخی کالاها هم بدون اختصاص ارز مبادله ای اجازه ورود داد.
وی گفت: در تولید انواع اجاق گازها، ‌پکیج و آبگرمکن با خارجی ها رقابت می کنیم که باید از ورود این کالاها به کشور جلوگیری شود. 

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: برخی از اقلام لوازم خانگی مانند ظرفشویی، تلویزیون‌های بالای ۴۶ اینچ، یخچال فریزرهای بالای پنج میلیون تومان و اجاق‌گازهای گران قیمت باید در فهرست ممنوعیت واردات قرار گیرد اما برخی کالاها مانند لباسشویی تا هفت کیلوگرم ، یخچال تا ۲۰ فوت و تلویزیون تا ۴۶ اینچ جزء کالاهای ضروری لوازم خانگی است و عموم مردم از آن استفاده می‌کنند؛ ممنوعیت واردات آن‌ها باعث بی نظمی در بازار می شود ، بنابراین از وزارت صنعت خواسته‌ایم این کالاهای عمومی و ضروری ارز مبادله‌ای دریافت کنند.
http://hadidnews.com/vdciwraz.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما