تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
بازگشت معاملات آتی سکه به روال چند هفته اخیر

پیش بینی و تحلیل بازار ارز،سکه و طلا+نرخ

بازار تا زمانی که موفق به پیدا کردن مسیر اصلی خود شود، همچنان تمایل به کاهش نوسانات قیمتی دارد.
پیش بینی و تحلیل بازار ارز،سکه و طلا+نرخ
به نظر نمی رسد حداقل تا فرارسیدن موعد نشست بعدی با ۶ قدرت جهانی، بازارهای ارز، سکه و طلای داخلی باز هم به غیر از تغییرات اونس طلا، به سیگنال دیگری واکنش مشخص نشان دهند.

به گزارش حدیدنیوز، بازگشت دیروز معاملات آتی سکه به روال چند هفته اخیر نشان داد که بازار تا زمانی که موفق به پیدا کردن مسیر اصلی خود شود، همچنان تمایل به کاهش نوسانات قیمتی و افت خرید و فروش‌ها دارد. 

دیروز باز هم نوسانات قیمتی به کمتر از یک درصد در بازار آتی سکه رسید و در همین محدوده دنبال شد. سکه نقدی نیز تغییر اندکی داشت. دلیل صعود روز گذشته، بالا رفتن بهای دلار در بازار آزاد بود. حجم معاملات آتی سکه که در مجموع سررسیدها روز شنبه به‌رغم نوسانات نسبتا زیاد بازار توانست به بیش از ۵ هزار قرارداد برسد، روز گذشته باز هم با کاهش روبه‌رو شد.

به هر ترتیب آنچه که در روزهای پیش‌رو بر بازارهای ارز و طلای داخلی اثرگذار است، علاوه بر اونس طلا و مذاکرات آتی در ۲۰ نوامبر، تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی است که قرار است در جلسه مورخ ۲۸ آبان شورای پول و اعتبار بررسی شود و انتظار می‌رود این بار نتیجه این بررسی بازارها را نوسانی کند.

در بازارهای جهانی تقویت دلار ناشی از انتظار سرمایه‌گذاران در خصوص تعدیل سیاست‌های پولی آمریکا است. ادامه تقویت دلار در بازار جهانی منوط به آن خواهد بود که آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۴ تعدیل سیاست‌های انبساطی خود را آغاز کند. به منظور موثر افتادن این اقدام لازم است که آمریکا برای چندین ماه متوالی نرخ بهره خود را افزایش دهد. در این صورت شاهد تقویت بیشتردلار و تضعیف طلا در بازارهای جهانی خواهیم بود.

برخی تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که نوع واکنش سرمایه گذاران نسبت به افت قیمت طلا به کمتر از ۱۳۰۰ دلار، مهمترین عامل تاثیرگذار بر نوسانات قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده خواهد بود.

گروهی از سرمایه گذاران بین المللی فلز زرد بر این باورند که اگر تقاضای فیزیکی طلا با افزایش روبه‌رو نشود، قیمت طلا تا سطح ۱۲۵۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت.

آگاهان بازار در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت طلای جهانی در هفته‌های پیش‌رو معتقدند که حتی اگر نرخ طلای جهانی افزایش یابد، این افزایش مقطعی و زوردگذر است. http://hadidnews.com/vdciqpar.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما