تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶
مراسم اربعین حسینی امسال علاوه بر حضور میلیونها زائر از مناطق مختلف عراق با شرکت عزادارانی از ۱۳۰ کشور جهان در کربلای معلی برگزار می شود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، کاروانهای عزاداران حسینی از ۱۳۰ کشور جهان در مراسم بزرگداشت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلی شرکت می کنند.

علاوه بر آن، شش هزار و ۱۴۸ کاروان و هیئت عزاداری عراقی از مناطق مختلف عراق در این مراسم باشکوه شرکت خواهند کرد.

ریاض نعمه السلمان به یک پایگاه خبری عراقی گفت ۱۳۰ کشور عربی و غیر عربی در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی امسال شرکت می کنند که مهمترین آنها، کاروانهایی از ایران، کویت، عربستان، لبنان، بحرین، پاکستان، سوئد، آلمان، روسیه، هند و افغانستان هستند.

بر اساس این گزارش، کاروانهای حسینی شرکت کننده برای خدمت رسانی به زائران حسینی که تعداد آنها شش هزار و ۱۴۸ هیئت است، ممکن است به بیش از این تعداد هم افزایش یابد.

همچنین کشورهایی مانند آلمان، آلبانی، روسیه و ترکیه در مراسم اربعین حسینی در کربلا شرکت می کنند که ۲۰۰ نفر آنها از ترکیه است و از کشورهای آفریقایی و آمریکایی هم در این مراسم شرکت خواهند کرد.

منابع عراقی همچنین از تشدید تدابیر امنیتی در محورهای منتهی به کربلای معلی با هدف حفظ جان زائران حسینی در برابر حملات احتمالی گروههای تروریستی تکفیری خبر می دهند.

مراسم اربعین حسینی همه ساله با شرکت میلیونها زائر از مناطق مختلف عراق و همچنین شرکت زائرانی از کشورهای مختلف جهان در کربلای معلی در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار می شود.

روز گذشته ۹۰ عراقی از جمله چند نیروی امنیتی در حوادث خشونت آمیز از جمله انفجار خودروی بمبگذاری شده و بمب کشته و زخمی شدند و سه مسئول هم از سوء قصد تروریستی نجات پیدا کردند.

السومریه نیوز هم از کشف انباری حاوی ۷۶ بمب چسبان در شمال تکریت، کشته شدن یک زن در حمله مسلحانه به منزلش در جنوب غربی کرکوک و دستگیری ۱۲ فرد تحت پیگرد از جمله یکی از سرکردگان شبکه تروریستی القاعده در شمال واسط در چارچوب طرح امنیتی ویژه اربعین خبر داده است. http://hadidnews.com/vdcip5az.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما