تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
شرکت آی بی اِم (IBM) با استفاده از ملکول های منفرد یک فیلم Stop Motionساخته که پسرک و اتمش نام دارد. گینس اعلام کرده که این فیلم کوچکترین فیلم جهان می باشد.
به گزارش حدیدنیوز، داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام اتم است که با یک ذره اتم دوست می شود و لحظات خوشی را با هم خلق می کنند.این فیلم بازی این دو را نشان می دهد که با هم
می رقصند ، به این ور و آن ور می پرند و به دنبال هم می دوند. بعید است که این فیلم جایزه اسکار ببرد، اما تمام قضیه به اینجا ختم نمی شود.این فیلم ساخته شده که به مردم تاثیر علم را در هنر نشان دهد.

این فیلم با استفاده از روش اسکن میکروسکوپی تونلی ساخته شده.در این روش آی بی اِم با استفاده از دو میکروسکوپ غول پیکر که وزنشان بیش از دو تن است و قابلیت عملکرد در دمای منفی ٢٦٨ را دارند، حرکت مولکول ها را کاملا در اختیار می گیرد.هر کدام از این میکروسکوپ ها می توانند پنج هزار مولکول مونو اکسید را جا به جا کنند. 



این فیلم به صورت فریم به فریم تهیه شده و دارای ٢٤٢ فریم می باشد. در حقیقت اتم ها هستند که در حال حرکت اند و برای اینکه دیده شوند میلیون ها بار بزرگنمایی شده اند. برای گرفتن هر فریم این فیلم، ده روز زمان صرف شده است.



`دستگاه توسط یک کامپیوتر عمل می کند و اتم توسط یک سوزن بسیار تیز دستکاری می شود. این سوزن می تواند با استفاده از جریان الکتریکی به صورت فیزیکی اتم ها و ملکول ها را بر روی سطحی جذب خودش کرده و سپس آنها را به محل خاصی بکشاند. این فرآیند صدایی ایجاد می کند که محققان می توانند با اندازه گیری میزان آن، مقدار جا به جایی اتم را محاسبه کنند. 



این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد چون نمی توان از اتم ها هنگامی در حرکت هستند فیلم برداری کرد بنابراین صدا می تواند شاخص مناسبی برای ارزیابی این باشد که اتم به محل مورد نظر منتقل شده است یا خیر. هنگامی که دو اتم با هم برخورد می کنند، صدایی خاص ایجاد می شود که محققان از طریق بلندگو آن را می شنوند و برایشان یک راهنمایی شنیداری است.

آندریاس هاینریش، محقق اصلی شرکت آی بی اِم می گوید: تحقیقات به معنی پرسیدن سوالات فراتر از کسانی است که می توانند راه حل های ساده مهندسی برای مشکالات پیدا کنند.وقتی که اطلاعات ایجاد می شوند و میزانشان افزایش پیدا می کند، ذخیره سازی باید کمتر شود تا بتوان به سطح اتمی رسید. ما برای ایجاد ساختارهای محاسباتی جدید از تکنیک هایی مشابه استفاده کردیم و راه هایی برای جایگزینی ذخیره سازی اطلاعات پیدا کردیم که منجربه ساخت این فیلم شد. 



 
http://hadidnews.com/vdci33az.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما