تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
تیم ملی با شکست از ازبکستان در موقعیتی قرار گرفته که ۴ سال قبل نیز در آن قرار گرفته بود و وضعیت امروز شباهت عجیبی به آن روزها دارد.
به گزارش حدیدنیوز، تیم ملی با شکست مقابل ازبکستان در موقعیت چهار سال قبل قرار گرفته است و وضعیت امروز شباهت عجیبی به آن روزها دارد. 

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ تیم ملی دور رفت را با یک تساوی با عربستان در ریاض، یک برد خانگی مقابل کره شمالی، یک تساوی در امارات و یک تساوی خانگی با کره جنوبی در تهران و با کسب ۶ امتیاز به پایان برد. 

تیم ملی اولین بازی برگشت را به عربستان در آزادی باخت و علی دایی بعد از آن بازی اخراج شد و هدایت ایران پس از کش و قوس فراوان به افشین قطبی رسید. ۳ بازی باقیمانده در یک دوره زمانی کوتاه در خرداد ماه بود: یک بازی خانگی با امارات و دو بازی خارج از خانه با کره شمالی و کره جنوبی.
وضعیت کنونی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بی شباهت به آن روزها نیست: شکست در اولین بازی دور برگشت در آزادی و به خطر افتادن شانس صعود به جام جهانی و ۳ بازی باقیمانده در ۲ هفته در خرداد ماه سال آینده؛ یک بازی در آزادی و دو بازی در خارج از خانه و آخرین بازی مثل دوره قبل باز هم در سئول! شباهت عجیبی است حتی مثل دوره قبل، تیم ملی در هفته دوم مسابقات استراحت دارد! 

تنها تفاوت در یک امتیاز است: ایران اکنون از دور رفت ۷ امتیاز دارد. مثل دوره قبل یک برد در خارج از خانه مقابل ازبکستان، یک برد مقابل کره جنوبی در خانه، یک تساوی خانگی با قطر و یک باخت در بیروت به لبنان. در این دوره لبنان جایگزین امارات شده و ازبکستان نقش عربستان را بازی می کند و قطر هم به جای کره شمالی. 

شاید تنها تفاوت در این نکته باشد که دایی در وضعیت امروز تیم ملی برکنار شد اما کی روش به کار خود ادامه خواهد داد و بعید است علی کفاشیان تجربه تلخ قبلی خود را تکرار کند و تیم ملی را به سرمربی جدید بسپارد. http://hadidnews.com/vdci.va3ct1a3zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما