تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
با تضعیف ارزش دلار به واسطه انتشار آمارهای اقتصادی کمتر از انتظار برای آمریکا، قیمت جهانی طلا روز گذشته در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۳۷.۲۰ دلار افزایش یافت.
ورق در بازار طلا برگشت/ آمارهای ضعیف اقتصاد امریکا به داد فلز زرد رسید
به گزارش حدیدنیوز، قیمت جهانی طلا در آخرین روز هفته کاری ۳۷ دلار و ۲۰ سنت افزایش یافت و بیشترین افزایش یک روز را طی ۵ ماه گذشته تجربه کرد. افزایش قیمت طلا بعد از کاهش‌های متوالی بعد از آن صورت گرفت که روز گذشته آمارهای اقتصادی منتشره در مورد آمریکا در حد پیش‌بینی‌ها نبود به این دلیل ارزش دلار پایین آمد به طوری که ارزش مبادله هر دلار در برابر یورو ۱.۵ سنت کاهش یافت.


اگر چه بر اساس آمارهای منتشر شده نرخ بیکاری در آمریکا یک دهم درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافته و تا حدودی نشان از رشد وضعیت اقتصادی در آمریکا است اما این پیش‌بینی‌ها آن چنان ضعیف بود که سرمایه‌گذاران را دوباره به سوی این فلز گران‌ قیمت ترغیب کرد.


روز گذشته قیمت فلز زرد با ۳۷ دلار و ۲۰ سنت افزایش به قیمت ۱۱۷۸ دلار و ۵۰ سنت به فروش رفت. همچنین قیمت جهانی طلا در روز گذشته در کمترین زمان به ۱۱۳۰ دلار و ۷۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۱۷۹ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.


به گزارش فارس، قیمت روز گذشته طلا نسبت به یک ماه گذشته ۴۳ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۱۲۹ دلار و ۱۰ سنت با کاهش همراه بوده است.


بر اساس این گزارش قیمت سایر فلزات گران‌بها نیز رشد صعودی داشتند به طوری که فلز پلاتینیوم با رشد ۲۱ دلار و ۹۴ سنت به قیمت ۱۲۱۷ دلار و ۱۹ سنت به فروش رفت. قیمت پالادیوم هم افزایش ۲۲ دلار و ۱۷ سنت داشت و به قیمت ۷۷۳ دلار و ۳۲ سنت خرید و فروش شد. http://hadidnews.com/vdchzknx.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما