تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
رئیسی سندیکای جایگاه داران سوخت کشور :

تاثیرگذاری دودرصدی افزایش قیمت بنزین در سبد خانوار

در روزهای جمعه و شنبه میزان مصرف بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور افزایش داشت اما...
تاثیرگذاری دودرصدی افزایش قیمت بنزین در سبد خانوار
به گزارش حدیدنیوز، رئیسی فرد با اشاره به این که ذخیره سازی بنزین در منازل عواقب و سوانح زیادی را به دنبال دارد گفت: افزایش میزان مصرف سوخت پس از افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما صرفه جویی یک باک بنزین برای خانوار چندان تاثیری در اقتصاد آن‌ها ندارد.



ناصر رئیسی فرد با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به جایگاه‌های بنزین کشور طی روزهای اخیر افزایش یافته است گفت: در روزهای جمعه و شنبه میزان مصرف بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور افزایش داشت اما در چند روز گذشته میزان افزایش در حال حرکت به روال عادی بازگشت.



وی تاکید کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش بنزین جایگاه ها با قیمت آزاد و با استفاده از کارت جایگاهداران انجام گرفته است.



رئیسی فرد با اشاره به این که ممکن است برخی مصرف‌کنندگان برای صرفه جویی یک باک بنزین فکر ذخیره سازی بنزین در منازل خود را داشته باشند افزود: عواقب این کار خطرناک است و ممکن است سوانح زیادی را ایجاد کند.



رئیسی سندیکای جایگاه داران سوخت کشور تصریح کرد: افزایش میزان مصرف سوخت پس از افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما صرفه جویی یک باک بنزین برای خانوار چندان تاثیری در اقتصاد آن‌ها ندارد.



وی با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین در تاثیر چندانی در سبد خانوارها ندارد افزود: با احتساب افزایش نرخ بنزین از ۷۰۰ تومان به حدود هزار تومان تنها دو درصد به سبد خانوار مصرف‌کنندگان افزوده می شود.



رئیسی فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان هفته شرایط میزان مصرف و قیمت سوخت مصرفی اعلام شود.



در آستانه اجرایی نهایی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و تعیین قیمت های جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی مراجعه مردم به جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.



این در حالی است که آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم مهر تائیدی برای افزایش مراجعه مردم به پمپ بنزین‌ها زده است به طوری‌که هفته جای برای چندمین بار در طول سال جدید متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی بار دیگر سه رقمی شده است.



گزارش رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد شنبه ۳۰ فروردین ماه متوسط مصرف بنزین معمولی به بیش از ۸۰ میلیون لیتر و متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه به بیش از ۹۴ میلیون لیتر رسیده که با احتساب مصرف بنزین سوپر مصرف کل کشور بار دیگر سه رقمی خواهد شد.



این در حالی است که متوسط مصرف بنزین کشور (بنزین سوپر و بنزین معمولی) هفته گذشته حدود ۷۵ میلیون لیتر در روز بوده است که به یک باره در طول ۴۸ ساعت حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر دیگر به مصرف این فرآورده نفتی افزوده شده است.



گفتنی است که میزان مصرف در یک ماه اخیر برای دومین بار رکود زد به طوری که در روز ۱۲ فروردین ماه به میزان ۱۰۱ میلیون لیتر بوده است و طبق گزارش شرکت ملس پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران این میزان برای دومین بار رکود زد.

باید منتظر بمانیم آیا دولت قیمت نهایی بنزین را اعلام می کند تا از این مصرف بیش از حد جلوگیری و جلوی عواقب و سوانح را بگیرد باید امیدوار بود که نرخ نهایی تا پایان هفته اعلام شود.



اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۱۸۲۶#ixzz۲zmxeb۰۶k

منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

http://hadidnews.com/vdchxxni.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما