تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ۹۲؛

سکه ۲۵% ارزان شد/ کاهش ۹ درصدی قیمت دلار

در خرداد ماه قیمت تمام سکه طرح جدید نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۵.۸ درصد کاهش یافت.
سکه ۲۵% ارزان شد/ کاهش ۹ درصدی قیمت دلار
تغییرات قیمت سکه و دلار در خرداد ماه همچنین در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیانگر کاهش قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در خرداد‌ماه سال ۱۳۹۳ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۳۲۵۸ تومان و یک یورو ۴۴۵۵ تومان بود. این در حالی است که قیمت دلار نسبت به ماه قبل یعنی اردیبهشت ماه ۱.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

 در خرداد‌ماه سال جاری متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۹۶۱ هزار و ۴۱۳ تومان و طرح جدید ۹۶۳ هزار و ۸۶۳ تومان بوده است.


این درحالی است که قیمت تمام سکه طرح قدیم در مقایسه با ماه قبل ۳.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۴.۱ درصد کاهش یافته است.


همچنین در خرداد ماه قیمت تمام سکه طرح جدید نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۵.۸ درصد کاهش یافت.


اما متوسط قیمت فروش تمام سکه بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۳ به گونه‌ای بوده که طرح قدیم حدود ۹۷۶ هزار و ۴۸ تومان و طرح جدید ۹۷۸ هزار و ۸۶۷ تومان به فروش رفته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵.۱ درصد و ۲۶.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


کاهش قیمت دلار و یورو


اما در خرداد‌ماه سال ۱۳۹۳ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۳۲۵۸ تومان و یک یورو ۴۴۵۵ تومان بود. این در حالی است که قیمت دلار نسبت به ماه قبل یعنی اردیبهشت ماه ۱.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.


همچنین قیمت یورو نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه قبل ۵.۲ درصد کاهش دارد.


بنابرگزارش بانک مرکزی در سه ماهه ابتدایی سال جاری متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا ۳۲۲۵ تومان و یک یورو ۴۴۳۸ تومان در بازار آزاد بود که نشان می‌دهد قیمت دلار نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹ درصد و یورو نسبت به همین دوره ۴.۵ درصد کاهش یافته است. http://hadidnews.com/vdchkznx.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما