تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
میانگین هندسی رشد مطالبات غیر جاری براساس محاسبات در سال های ۸۶ الی ۹۲ حدود ۳۸۴ درصد محاسبه می شود. اما میانگین رشد اعطای تسهیلات حدود ۳۲۱درصد است
سرعت رشد نشتی های سیستم بانکی بیشتر از تزریقی ها
به گزارش حدیدنیوز، بهبود فضای کسب و کار کشور و کمک به خروج اقتصاد از وضعیت رکودی، بدون شک با کمک افزایش سرمایه در گردش بنگاه ها و کمک به خرید ماشین آلات جدید اتفاق خواهد افتاد.

عمده تأمین مالی بنگاه های اقتصادی کشور از طریق بازار پول انجام می شود. بانک ها که نقش مهمی را در این بازار ایفا می کنند اگر بخواهند در خروج بنگاه ها از رکود کارایی لازم را داشته باشند، ملزم به افزایش اعطای تسهیلات هستند.

بررسی روند ۷ ساله اعطای تسهیلات و همین طور روند تبدیل مطالبات جاری به غیر جاری نشان می دهد، که بلوکه شدن منابع بانکی با سرعت بیشتری اتفاق افتاده در حالی که رشد اعطای تسهیلات از این روند صعودی جا مانده است.

میانگین هندسی رشد مطالبات غیر جاری براساس محاسبات نگارنده در سال های ۸۶ الی ۹۲ حدود ۳۸۴ درصد محاسبه می شود. اما میانگین رشد اعطای تسهیلات حدود ۳۲۱درصد است.

این موضوع از بحران تضعیف قدرت تسهیلات دهی نظام بانکی کشور حکایت دارد و بدون شک بانک ها را از اصلی ترین رسالت تعریف شده خود دور می سازد.

http://hadidnews.com/vdch6inx.23nixdftt2.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما