تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
«توپ اکنون در زمین آمریکاست و نباید تصور کرد که منتخب مردم ایران به راحتی تسلیم غرب می‌شود.»
توپ در زمین آمریکاست تصور نکنیم روحانی تسلیم غرب می‌شود
به گزارش حدیدنیوز، اندیشکده «آمریکن پروگرس» در تحلیلی به قلم متیوداس، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را یکی از تحولات جدید و شگفت در خاورمیانه توصیف کرد و نوشت: به اعتقاد جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس، انتخاب روحانی می‌تواند خبر خوبی باشد. هر چند اغلب رسانه‌های غربی، روحانی را یک شخصیت میانه‌رو معرفی می‌کنند ولی نباید فراموش کرد که آنها این صفت را در مقایسه‌اش با دیگر نامزدهای این دوره از انتخابات به او نسبت می‌دهند.

نباید فراموش کرد که صدها نامزد از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و فقط تعدادی را برحسب میزان وفاداریشان به نظام تأیید کرد. از جمله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق و اسفندیار رحیم‌مشایی از یاران نزدیک احمدی‌نژاد رئیس جمهور رد صلاحیت شدند.

تحلیلگر آمریکن پروگرس، روحانی را یک سیاستمدار عملگرا و در عین حال حامی انقلاب اسلامی و ارکان نظام که به نوع مذاکرات هسته‌ای دولت منتقد است، توصیف کرد و نوشت: موضع‌گیری‌های کلان در سیاست خارجی برعهده رهبر عالی ایران است. همچنین نباید تصور کرد روحانی در برابر خواست‌های غرب به راحتی تسلیم شود چون سوابق وی حاکی است که اولویت اصلی برنامه‌های روحانی، تأمین منافع و حقوق ایران از جمله در برنامه هسته‌ای این کشور است. بنابراین نباید انتظار تغییر سریعی در سیاست‌های ایران داشت.

در پایان این تحلیل خاطرنشان شده است: اکنون که توپ در زمین آمریکایی‌هاست، دور جدید تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران می‌تواند به عنوان عاملی در راه عدم تحقق رابطه با ایران باشد. http://hadidnews.com/vdcgzx9x.ak9wz4prra.html
منبع : کیهان
نام شما
آدرس ايميل شما