تاریخ انتشار :جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۸
آیت‌ الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

اقدام هر دسته‌ و گروهی بر ضد اتحاد محکوم است

خطیب موقت نمازجمعه تهران ضمن تاکید بر لزوم و ضرورت حفظ وحدت در کشور، گفت: همه باید همگام با مقام معظم رهبری حرکت کنند و هر دسته و گروهی که بخواهد شعار و نوشته‌ای بر ضد انسجام اتحاد بدهد و بنویسد محکوم است.
اقدام هر دسته‌ و گروهی بر ضد اتحاد محکوم است
 به گزارش حدید نیوز به نقل از فردا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم خود با اشاره به جمله آتش به اختیار و اشارات مقام معظم رهبری به این جمله در نماز عید سعید فطر اظهار داشت: درمورد این مطلب معظم‌له تفسیرهای بسیاری صورت گرفت.
 
وی افزود: این اصطلاح بین نظامیان و در جاهایی که جنگ است ذکر می‌شود و آنان می‌گویند چنین عمل کنید و منتظر ما هم نباشید؛ زمانی که صدام به ایران حمله کرد شهید چمران نیز به مجلس آمد و هنگام توضیح جنگ‌های غیرمنظم به این مطلب اشاره کرد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران باید از لحاظ فرهنگ قوی باشد شما اگر در دستگاه و یا نقطه‌ای ضعف و یا مشکلی دیدید باید به مسئولان مربوطه تذکر بدهید و نگذارید سیستم ضعیف و کم توان شود. نباید اقدامی صورت گیرد که برخی‌ها آن را به هرج و مرج تفسیر کنند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی بدترین اقدام در توضیح کلامی را تحریف سخنان یک فرد می‌داند به گونه‌ای که آن را عقب و جلو کنند همانگونه که در جمله آتش به اختیار این اتفاق افتاد تا مفاسد شوم خود را تعقیب کنند.
 
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری درمورد آتش به اختیار فرمودند که نه فحاشی و نه بی‌قانونی بلکه کارهای فرهنگی تمیز و ایشان برای اینکه بنیه فرهنگی کشور قوی شود چنین تعبیری را بیان کردند؛ اما دشمن می‌خواهد از هر جایی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با انقلابی که امام (ره) صورت داد توانست برای کشورمان عزت، اقتدار، قدرت و رعایت قانون به ارمغان بیاورد و قانون اساسی ما این حقایق را بیان می‌کند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی امنیت امروز کشور ایران را چون تاجی ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: دشمنان برای امنیت ما نقشه می‌ریزند و برنامه‌ریزی می‌کنند اما همه باید اتحاد را حفظ کنیم. چرا که عزت با انسجام، اتحاد، توکل به خدا و دل صاف ممکن خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه باید وحدت را بر پایه ولایت حفظ کنیم،‌ تصریح کرد: همه باید به وحدت عمل کنیم بنابراین اگر به وحدت عمل نشد هر که خلاف وحدت نوشت و شعار داد حرکت آنها از هر دسته و گروهی که باشند مخدوم است و همه باید همگام با مقام معظم رهبری حرکت کنند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به آزادی موصل این پیروزی و موفقیت را به مردم عراق تبریک گفت و اظهار داشت: تروریست‌های داعشی به نام دین بدترین خیانت‌ها را با دین کردند و البته باید این پیروزی آزادی موصل را به عراق و مردم سوریه و امت اسلامی و انسان‌های سرتاسر جهان که حامی عدالت هستند و با ظلم در ستیز هستند تبریک گفت.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار امیدواری کرد: انشاءالله خداوند ریشه این تروریست‌ها و حامیانشان همچون اسرائیل را بر خاک ذلت بنشاند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به حادثه تروریستی 7 تیر و شهادت نیروهای انقلابی نیز اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی در فقه و اصول قوی و در حکمت و فلسفه جدید پر توان، شخصیتی کم نظیر،‌در مدیریت عالی و از نظر علمی و اخلاقی از برجسته‌های تاریخ اسلام بودند.
 
وی با اشاره به هفته قوه قضاییه نیز خاطرنشان کرد: قوه قضاییه گرفتاری‌های زیادی دارد و البته زحمات زیادی هم می‌کشد که باید به این قضیه توجه کرد و ریاست این قوه نیز شخصی فقیه، باتقوا و پارسا است؛ بنابراین باید به ایشان و همه قضات خسته نباشید گفت و برای همه آنها آرزوی توفیق کرد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران به برخی قضات و وکلا که به وظیفه خود درست انجام نمی‌دهند تذکر داد و خطاب به آنان گفت که افرادی که بر این مسندها نشستند باید بدانند فردا روزی هم باید پاسخگو باشند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی افزود: البته قوه قضاییه با برخی از وکلا و قضات برخورد محکمی داشته است.
 
وی با اشاره به واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات تروریستی آنان در تهران و هدف قرار دادن مواضع آنان گفت: پرتاب موشک سپاه پاسداران حرکتی به جا و درست بود و امیدوارم آنها و حامیانشان فهمیده باشند که ایران در برابر این اقدامات هیچ اغماضی نخواهد داشت و تروریست‌ها و حامیانشان را پاسخی محکمتر از آنچه که آنان وارد کرده‌اند خواهند داد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: از خداوند مننان می‌خواهیم که ریشه همه تروریست‌ها بویژه داعش که بلاهای زیادی بر سر دنیای اسلام آوردند بکند و آنها را از بین ببرد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نخست خود نیز به فضیلت صبر پرداخت و شجاعت و حکمت را دو اصل اساسی آن عنوان کرد.
 
آیت‌الله امامی کاشانی صبر،‌توکل و انتظار را سه رکن اساسی برای جامعه‌ای برشمرد که برای رشد به آن نیازمند خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcgwu9w.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما