تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
قیمت‌های گوشی‌های همراه با اظهارات آقای رئیس کل بانک مرکزی به روال دو، سه هفته پیش بازگشت.
موضع‌گیری رئیس‌بانک مرکزی در مورد نرخ ارز موبایل را گران کرد
 یک فروشنده موبایل گفت: قیمت‌های گوشی‌های همراه با اظهارات آقای رئیس کل بانک مرکزی به روال دو، سه هفته پیش بازگشت و روند نزولی ۱۰ درصدی را جبران کرد.

محمدرضا هدایتی اصل  وضعیت بازار موبایل را همچنان در رکود دانست و اظهار کرد: اوایل ماه جاری بود با کاهش ۱۰ درصدی قیمت ارز شاهد تأثیرگذاری مستقیم این تحول در قیمت گوشی‌های موبایل بودیم و با توجه به اینکه چندی می‌گذشت که قیمت‌های موبایل در ایران ثابت بود به یکباره تحت تأثیر قرار گرفت و خود را با ارز نرخ روز وفق داد.



وی این تکان بازار را مقطعی عنوان کرد و گفت: این روال همانطور که روند خوبی را طی می‌کرد به یکباره در قبال صحبت‌های آقای رئیس کل بانک مرکزی، واکنش نشان داد و از همان روز بود که جلوی فروش برخی کالاها گرفته یا اتیکت‌های (برچسب‌های) فروش سریعا تغییر کرد و قیمت‌ها به مانند دو هفته پیش شد.



او خاطر نشان کرد: خود من اولین کسی بودم که تا ظهر فروشی نداشتم و به مشتریان جواب سر بالا دادم تا وضعیت مشخص شود؛ اما این وضعیت برای بسیاری نیز خوب شد زیرا محصولاتی را از گذشته در انبار داشتند که با کاهش نرخ ارز، به اجبار حاضر به وارد کردن آن‌ها به پشت ویترین‌ها بودند اما آن روز سریعا دست به بازاریابی و فروش گسترده زدند تا حداقل بتوانند اجناس قدیمی خود را سریعا آب کنند.



این فروشنده تلفن‌های همراه با بیان اینکه من به دنبال ارزان شدن نرخ ارز هستم، گفت: بعید می‌دانم کسی باشد که با افزایش نرخ ارز ابراز خوشحالی کند زیرا خود ما در این جامعه زندگی می‌کنیم و افزایش نرخ دلار قطعا تأثیر خود را بر روی تمامی جوانب زندگی می‌گذارد و از این جهت بعید می‌دانم ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان سود بیشتر در قبال گران شدن سایر کالاها و خدمات در کشور به صرفه باشد.



هدایتی اصل افزود: من بسیار علاقه‌مند هستم که نرخ ارز کاهش پیدا کند و به جای اینکه روی یک گوشی سود کلان کنم، با فروش چندین گوشی با نرخ پایین‌تر همان سود را به دست آورم.



اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۱۷۵۸۵/%d۹%۸۵%d۹%۸۸%d۸%b۶%d۸%b۹%e۲%۸۰%۸c%da%af%db%۸c%d۸%b۱%db%۸c-%d۸%b۱%d۸%a۶%db%۸c%d۸%b۳%e۲%۸۰%۸c%da%a۹%d۹%۸۴-%d۸%a۸%d۸%a۷%d۹%۸۶%da%a۹-%d۹%۸۵%d۸%b۱%da%a۹%d۸%b۲%db%۸c-%d۸%af%d۸%b۱-%d۹%۸۵%d۹%۸۸%d۸%b۱%d۸%af-%d۹%۸۶%d۸%b۱%d۸%ae-%d۸%a۷%d۸%b۱%d۸%b۲-%d۹%۸۵%d۹%۸۸%d۸%a۸%d۸%a۷%db%۸c%d۹%۸۴-%d۸%b۱%d۸%a۷-%da%af%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶-%da%a۹%d۸%b۱%d۸%af#ixzz۲gvnh۶wCn

منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

http://hadidnews.com/vdcgwt9x.ak93x4prra.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما