تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
شاخص بورس تهران که از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرده است، همچنان در مسیر نزولی در حال حرکت بوده و افت قیمت‌ها را مشاهده می‌کند. به این ترتیب ادامه فضای ابهام در بازار سرمایه موجب شد تا قیمت سهام شرکتها افت پیدا کرده و دماسنج بازار سرمایه با ۳۹۳ واحد کاهش به ۷۷ هزار و ۴۲۳ واحد برسدو بازدهی منفی بورس همچنان حفظ شود.
نفس بورس تهران باز هم برید/ افت شاخص نفتی ها، ایران خودرو و بانک صادرات
به گزارش حدیدنیوز، شاخص بورس تهران که از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرده است، همچنان در مسیر نزولی در حال حرکت بوده و افت قیمت‌ها را مشاهده می‌کند.



بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال تاکنون در مدار نزولی گیر کرده است امروز نیز به روند کاهشی خود شدت داد و با افت ۳۹۳ واحدی مواجه شد.





به این ترتیب ادامه فضای ابهام در بازار سرمایه موجب شد تا قیمت سهام شرکتها افت پیدا کرده و دماسنج بازار سرمایه با ۳۹۳ واحد کاهش به ۷۷ هزار و ۴۲۳ واحد برسدو بازدهی منفی بورس همچنان حفظ شود.

شاخص



مقدار



تغییر



درصد

شاخص کل



۷۷,۴۲۳.۹۰



(۳۹۳.۶۰)



(۰.۵۱)

شاخص صنعت



۶۴,۵۷۱.۸۰



(۳۲۶.۸۹)



(۰.۵۰)

شاخص۵۰ شرکت فعالتر



۳,۲۵۲.۲۰



(۱۵.۷۰)



(۰.۴۸)

شاخص شناور



۸۹,۴۵۷.۲۰



(۵۳۴.۲۸)



(۰.۵۹)

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ



۳,۶۶۳.۲۰



(۱۸.۳۰)



(۰.۵۰)

شاخص بازار اول



۵۷,۷۷۲.۷۰



(۲۲۵.۰۹)



(۰.۳۹)

شاخص بازار دوم



۱۴۷,۵۶۵.۸۰



(۱۱۰۷.۱۷)



(۰.۷۴)



تاثیر در شاخص

نام سهم



قیمت پایانی



تأثیر

رمپنا



۷,۶۳۷



(۵۵.۹۵)

شبندر



۱۲,۱۱۹



(۴۶.۳۸)

فارس



۱۵,۸۰۰



(۴۴.۲)

وغدیر



۶,۶۴۵



۴۰.۹۵

اخابر



۳,۶۲۲



۳۳.۸۴

تاپیکو



۴,۸۰۷



(۲۷.۳۴)

ومعادن



۳,۴۲۱



(۲۴.۲۶



بیشترین افزایش

نماد



قیمت پایانی



درصد افزایش

خکمک



۲,۳۴۱



۴

غسالم



۳,۳۱۱



۳.۹۹

تکشا



۵,۰۶۴



۳.۹۸

خمهر



۱,۹۱۰



۳.۹۷

قنیشا



۵,۷۰۴



۳.۹۷

بیشترین کاهش

نماد



قیمت پایانی



درصد کاهش

خرینگ



۳,۴۹۳



(۳.۹۹)

کسرام



۴,۹۰۰



(۳.۹۸)

حتوکا



۳,۶۲۲



(۳.۹)

فسرب



۲,۳۲۵



(۳.۸۵)

مداران



۳,۰۰۰



(۳.۸۵)



نمادهای با بیشترین حجم معاملات



تعداد (میلیون سهم )



فعالیت سهامداران حقوقی

خرید



فروش

فولاد



۳۶۱.۸۱۷ M



۳۶۰.۹۹ M



۳۵۹.۹۵۱ M

ونیکی



۴۵.۵۷۵ M



۴۵.۵۰۴ M



۴۵.۳۴۲ M

خودرو



۴۲.۱۷۵ M



۱۴.۲۰۳ M



۳.۲۴۳ M

نمادهای با بیشترین ارزش معاملات



ارزش (میلیارد ریال)



فعالیت سهامداران حقوقی

خرید



فروش

فولاد



۱,۵۱۱.۵۴۴ B



۳۶۰.۹۹ M



۳۵۹.۹۵۱ M

ونیکی



۱۱۱.۳۲۹ B



۴۵.۵۰۴ M



۴۵.۳۴۲ M

خودرو



۱۱۰.۳۳۴ B



۱۴.۲۰۳ M



۳.۲۴۳







طلا و ارز:



اونس طلا



گرم ۱۸



سکه جدید



سکه قدیم



نیم



ربع



آتی اردیبهشت



دلار



یورو

۱۳۰۹



۹۹



۹۶۸



۹۶۷



۵۱۱



۲۹۹



۹۹۰



۳۱۰۰



۴۲۸۰





فلزات اساسی:



نام کالا



آلومینیوم



سرب



روی



مس

قیمت (تن/ دلار)



۱۷۷۰



۲۰۶۸



۲۰۲۶



۶۶۵۹



وقایع کدال:

شرکت



نماد



زمان ثبت



سال مالی



شرح

۱



پتروشیمی مارون



مارون



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۱۰:۴۶:۴۴



۱۳۸۶/۱۲/۲۹



*سود خالص: (۰%) دوره: ۱۲ماهه

محقق خالص:۳۱۵

۲



پتروشیمی مارون



مارون



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۱۰:۴۶:۴۴



۱۳۸۵/۱۲/۲۹



*سود خالص: (۰%) دوره: ۱۲ماهه

محقق خالص:-۴۲۹

۳



سر. میراث فرهنگی و گردشگری



سمگا



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۰۹:۵۳:۵۰



۱۳۹۲/۰۹/۳۰



*سود خالص: ۶۰۷ دوره: ۱۲ماهه

محقق خالص:۴۸۹ درصد تحقق: ۸۰.۵۶%

۴



رنگین



شرنگی



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۶:۱۳



۱۳۹۲/۱۲/۲۹



*سود خالص: -۸۱ دوره: ۶ماهه

محقق خالص:۱۵۲ درصد تحقق: -۱۸۷.۶۵%

۵



رنگین



شرنگی



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۶:۱۳



۱۳۹۱/۱۲/۲۹



*سود خالص: -۱۲۸ دوره: ۱۲ماهه

محقق خالص:۹۰ درصد تحقق: -۷۰.۳۱%

۶



البرزدارو



دالبر



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۰۹:۲۶:۴۳



۱۳۹۲/۱۲/۲۹



*سود خالص: ۲,۰۲۰ دوره: ۱۲ماهه

محقق خالص:۲,۲۴۸ درصد تحقق: ۱۱۱.۲۹%

۷



سر. اقتصاد نوین



سنوین



۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ۰۹:۱۷:۴۶



۱۳۹۳/۰۹/۳۰



*سود خالص: (۰%) دوره: ۳ماهه

محقق خالص:۱۳

۸



سر. گروه بهشهر



وصنا



۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۵:۱۰:۱۵



۱۳۹۳/۰۹/۳۰



*سود خالص: (۰%) دوره: ۳ماهه

محقق خالص:۶۶

۹



صنعتی بهپاک



غبهپاک



۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۱۵:۰۶:۳۹



۱۳۹۳/۰۱/۱۹



سرمایه قبلی: ۸۰,۰۰۰ سرمایه فعلی: ۲۰۰,۰۰۰

درصد افزایش: ۱۵۰ آورده: ۱۰۰ اندوخته: ۰ صرف سهام: ۰





در بازار امروز



پتروشیمی و محصولات شیمیایی :







وزیرنفت در سخنانی، بر نرخ خوراک ۱۰ سنتی مهر تایید زد. ایشان در پاسخ به سؤالی مبنی‌ براظهارات کارشناسان درباره مغایر بودن تعیین قیمت معادل ۱۰ سنت برای خوراک گازپتروشیمی‌ها با قانون برنامه بودجه از سوی دولت، تصریح کرد: این موضوع خلاف قانوننیست، زیرا کارشناسان دقت حقوقی ندارند، از این‌رو قانون بودجه سال ۹۳ در این رابطه قیمت گاز خوارک پتروشیمی‌ها را معادل ۱۳ سنت تعیین کرده است، اما دولت تنها قیمت گاز مصرفی پتروشیمی‌ها را معادل ۱۰ سنت تعیین کرده بنابر این این دو موضوع باهم متفاوت هستند.



وزیرنفت ادامه داد: وقتی قیمت خوراک و سوخت را برای انجام امور محاسباتی و عملیاتی تلفیق کنیم، قیمت همان ۲۶۵ تومان یا ۱۰ سنت تعیین می‌شود.



که در این صورت تأثیر نرخ خوراک ۱۰ سنتی بر پتروها به شرح ذیل می باشد: (به نقل ازپرشین تحلیل)



شپدیس:     ۵۷+ریال



کرمانشاه:      ۹-ریال



خراسان:     ۱۲۵- ریال



شیراز:       ۲۵۰-ریال



زاگرس:     ۵۰۵+ریال



فنآوران:    ۱۴-ریال







درخبری دیگر، عزیزاکبریان نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی خبرگزاری تسنیم از نشست مشترک اعضای این کمیسیون با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پتروشیمی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس سه‌شنبه هفته آینده نشست مشترکی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پتروشیمی پیرامون برنامه‌های این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشد.



وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده،قرار است نشست‌های مشترک اعضای کمیسیون صنایع مجلس در حوزه اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای دیربط با این موضوع نیز در هفته‌های آینده ادامه یابد.



نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: پس از برگزاری نشست‌های مشترک اعضای این کمیسیون با نهادها و دستگاه‌های مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گزارش آن نهایی شده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.



ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در دوره یک ماهه منتهی به پایاناسفند ماه ۹۲ معادل ۱۰۶ هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال‌ رسید.



شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین صورت وضعیت پرتفوی دوره یک ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۲ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش "تاپیکو" اعلامکرد در دوره یک ماهه یاد شده سهام هیچ شرکتی را خرید و فروش نکرد.گفتنی است این شرکت درابتدای دوره یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۱۵ هزار و۳۹۳ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال‌و ارزش بازار ۱۰۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال‌ در سبد سهام خود داشت. شایان توجه است بهای تمام شده این شرکت دردوره یاد شده بدون تغییر بود در حالی که ارزش بازار آن با کاهش یک هزار و ۱۲۸میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال‌ در پایان دوره به ۱۰۶ هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیونریال‌ رسید.







پالایشگاه و فراورده­های نفتی :



وزیرنفت، با اشاره به احتمال دو نرخی ماندن بنزین بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: دولت هنوز برای میزان افزایش قیمت بنزین به تصمیم نهایی نرسیده است.



بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه دولت هنوز برای میزان افزایش قیمت بنزین به تصمیم نهایی نرسیده است، گفت: همچنین درباره افزایش بیشتر قیمت گازوئیل نسبت به قیمت بنزین هنوز در دولت تصمیمی گرفته نشده است.



وزیرنفت، با اعلام اینکه احتمالا بنزین بعد از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت دو نرخی به مردم ارائه می‌‌شود، افزود‌: در صورت تصویب قیمت جدید بنزین،افزایش قیمت بعد از اقدامات کارشناسی اعمال می شود.







مدیرمالی شرکت نفت بهران در خصوص برنامه های شرکت جهت خرید ۴۰ درصد از نیروگاه زنجان تحت تملک بانک سینا، عنوان کرد: در پیبرنامه های دولت جهت واگذاری نیروگاه زنجان به سازمان خصوصی سازی طی اواخر سال گذشته، طبق درخواست سهامدار عمده "شبهرن" یعنی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مقرر شد تا به منظور حضور در مناقصه خرید نیروگاه زنجان مبلغی به صورت نقداز سوی شرکت به سازمان خصوصی سازی پرداخت شود.



غلامرضا شهرتی قیمت پایه خرید نیروگاه مذکور را ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حدود۱۵ درصد از مبلغ مذکور معادل ۱۲۰ میلیارد تومان می بایست از سوی "شبهرن"در صورت برنده شدن در این مناقصه پرداخت شود که در مرحله اول و به منظور مشارکت درمناقصه ۲۰ درصد این رقم یعنی ۲۴ میلیارد تومان به صورت نقد طی سال گذشته پرداختشده است.



ویبا اشاره به اینکه "شبهرن" یکی از بزرگان مناقصه خرید نیروگاه زنجان بوده، در خصوص پرداخت مابقی مبلغ خرید بیان کرد: از آنجایی که تنها نفت بهرانخریدار نیروگاه مذکور نیست و تعداد شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان متقاضی خریداین نیروگاه مشخص نشده، به نظر می رسد تعیین باقی مانده مبلغ قابل پرداخت از سویشرکت پس از اعلام سهامدار عمده مشخص خواهد شد. از این رو، درصد سهام نیروگاه زنجان تحت تملک "شبهرن" تاکنون مشخص نشده است.



این مقام مسئول در خاتمه با تأکید بر خرید نیروگاه زنجان از سازمان خصوصی سازی پیرامون سهام بانک سینا نیز اظهار داشت: در حالی حدود ۳۰ درصد از سهام بانک سینا درنیروگاه قم تحت تملک شرکت نفت بهران بوده که این مجموعه ۲۰ درصد دیگر از سهام مذکور را خریداری کرده و آثار اجرای این برنامه نیز در صورت های مالی حسابرسی شده اعمال شده است.



شایان ذکر است، شنیده شده نماد شبهرن قابلیت افزایش سود هر سهم سال ۹۳ از رقم اعلامی ۴۴۱۷ریال به بیش از ۴۷۰۰ ریال با تسعیر منابع ارزی حاصله به نرخ صرافی را دارد و نیز برنامه افزایش سرمایه قریب الوقوع ۱۰۰ درصدی از محل انباشته نیز در دستور کار شرکت قراردارد.







برق و الکترونیک و تجهیزات :



درنماد اخابر نیز شنیده شده، موافقت ضمنی دولت با افزایش تعرفه و نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه از اول اردیبهشت ماه جاری،توانایی تحقق تعدیل مثبت درآمد تلفیقی هر سهم از مبلغ ۵۳۳ ریال اعلامی به ۶۰۰ ریال در نیمه دوم سال را فراهم کرده است.







بانک و سرمایه گذاری :



درگروه بانکی، شنیده هایی از کاهش سود بانکی به گوش میرسد. اتفاقی که شنیده شده در اردیبهشت ماه عملی خواهد شد.اگر چنین اتفاقی جامه عمل بگیرد، تاثیر مثبت خوبی در بازار بورس تهران خواهد داشت.



مجمع سرمایه گذاری آتیه دماوند امروز به تقسیم سود ۶۰۰ ریالی رضایت داد.



این تقسیم سود در حالی انجام گرفت که شرکت در سال مالی منتهی به آذر ۹۲ به سود ۱۵۲۵ریالی دست یافته است.



مالک بهمنش مدیر عامل واتی در جلسه امروز اعلام کرد: این شرکت می خواهد ۹ ساله ۴ هزارمیلیارد تومان سود بسازد.



وی وعده داد: از شرکت های زیان ده که سرمایه شرکت را می بلعند، خارج می شویم و افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی احتمالا در سال ۹۳ انجام می شود.







قند و شکر :



در گفتگو با معاونت مالی انجمن صنعت قند و شکرعنوان شد: با توجه به تغییر سیاست های دولت در جهت حمایت از تولید داخلی در صنایع مختلف توانستیم با نشست های مختلفی که با متولیان صنعت قند و شکر داشتیم مجوزافزایش تعرفه واردات محصولات را برای کمک به تولیدکننده داخلی اخذ کنیم.







دارو :



شرکت البرز دارو با سرمایه ای بالغ بر ۲۵میلیارد تومان اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند۹۲ را منتشر کرده است.



"دالبر" برای هر سهم در سال مالی ۹۲ مبلغ ۲۲۴۸ ریال سودخالص محقق کرده که در مقایسه با آخرین پیش بینی (مبلغ ۲۰۲۰ ریال) بیش از ۱۱ درصدرشد داشته است.



شایان ذکر است این شرکت دارویی برای هر سهم در سال مالی ۹۳ نیز مبلغ ۲۵۴۱ ریال عایدی خالص پیش بینی کرده که علت افزایش در سودآوری را تغییر در ترکیب فروش اعلام نموده است.







سایر گروه­ها :



جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک گردشگری طی روز جاری رأس ساعت ۹:۰۰ در محل هتل آزادی با حضور بیش از ۷۹ درصد سهامداران تشکیل شد.



مجمع در این جلسه تقسیم ۱۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم را تصویب نمود.



همچنین"وگردش" روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه رسمی ورهیافت و همکاران  (حسابرس اصلی) و ایران مشهود (حسابرس علی) البدل تعیین نمود.







دربازار داخلی :



v    پیش‌بینی صندوق بین‌‌المللی پول از نرخ تورم ایران



صندوق بین‌‌المللی پول با پیش‌بینی تورم ۲۳ درصدی برای ایران، اعلام کرد این کشور با نزول یک پله‌ای در رتبه دوم جهان از لحاظ تورم قرار می‌گیرد.



به گزارش فارس، صندوقبین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از نرخ تورم ۱۸۸ کشور جهان در سال ۲۰۱۴ تورم ایران را ۲۳ درصد برای این سال برآورد کرد که ایران از این لحاظ با یک پله نزول درجایگاه دوم جهان قرار گرفت.



ایران سال گذشته رتبه نخست تورم بالا در جهان را از آن خود کرده بود.



بر اساس این گزارش نرخ تورم ایران در سال گذشته میلادی ۳۵.۲ درصد برآورد شده است؛ همچنین این رقم برای سال آینده میلادی ۲۲ درصد پیش‌بینی شده است.



ونزوئلا با تورم ۵۰.۶۹درصدی در رتبه نخست قرار گرفته و سودان با تورم ۲۰.۴۰ درصدی در جایگاه دوم از اینلحاظ نشسته است.



رتبه‌های چهارم تا دهم کشورهای جهان از لحاظ تورم به این ترتیب است: بلاروس ۱۶.۸ درصد، مالاوی ۱۵.۱۰درصد، غنا ۱۳.۰۱ درصد، اریتره ۱۲.۲ درصد، مونگولیا ۱۱.۹، سودان جنوبی۱۱.۱ و ازبکستان ۱۰.۹ درصد.



نرخ تورم برخی کشورهای نیز به این شرح است: ژاپن ۱.۶ درصد، روسیه، ۵.۷ درصد، هند ۷.۹ درصد، چین ۳درصد و آمریکا ۱.۶ درصد.



v    رئیس سازمان بورس: ابهامات صنایع بزرگ برطرف می شود



رفع ابهامات صنایع بزرگ همچون پالایشی ها، پتروشیمی ها و سایر صنایع یکی از برنامه های اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۹۳ استکه تلاش می شود با کمک دولت، مشکلات صنایع فعال در بازار سرمایه برطرف شود. به گزارش سنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق گفت: امسال برنامه های متنوعی برای توسعه بازار سرمایه در نظر گرفته شده است که می توان به توسعه معاملات نفتی با کمک وزارت نفت اشاره کرد. دکتر "علی صالح آبادی" افزود: عرضه نفت خام در بورس انرژی از ابتدای کاردولت تدبیر و امید مورد توجه دولت و بورس بود به طوریکه جلساتی متعددی با وزارت نفت و شرکت ملی نفت برگزار و در نهایت عرضه نخستین محموله نفت خام در بورس انرژی انجام شد.



وی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته همایش سلف موازی استاندارددر بورس کالا برگزار شد که امیدواریم در ماه های ابتدایی سال معاملات سلف موازیاستاندارد در این بورس آغاز شود. رییس سازمان بورس جذب سرمایه های خارجی را ازدیگر برنامه های این سازمان در سال جدید اعلام کرد و گفت: موضوع توسعه امور بین المللی امسال جزو برنامه های سازمان بورس است البته به تناسب تعاملاتی که در سطح کلان کشور ایجاد می شود، انتظار می رود از طریق گشایش هایی که صورت می گیرد، بورسنیز از این فضا استفاده لازم را برای جذب سرمایه های خارجی و ارتباط و تعامل بانهادهای بین المللی انجام دهد. سخنگوی سازمان بورس در ادامه به راه اندازی مرکز میانی امضای دیجیتال اشاره کرد و گفت:تمام زیر ساختهای فنی این سامانه فراهم شده است و هر گاه مجوز آن از سوی شورای سیاست گذاری تجارت الکترونیک صادر شود این مرکز با حضور وزیر امور اقتصادی ودارایی افتتاح می شود.



وی برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک وبیمه و ششمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی را از دیگر برنامه های سازمان بورس در اوایل سال ۹۳ اعلام کرد. دبیر شورای عالی بورس درخصوص آزادی سازی سهام عدالت تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص آزاد سازی سهام عدالت در سطح دولت و نهایتاً مجلس باید انجام شود به طوری که رایزنی ها و تصمیم گیری ها در این خصوص در حال انجام است.



v   محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل کارگروهی در این کمیسیون به منظور بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌ها در اجرا کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: این کارگروه تحت نظر کمیته اقتصادی کمیسیون تشکیل شده و چندین نفر از کارشناسان مامور بررسی و تهیه گزارش دراین مورد شده‌اند.



وی با بیان اینکه این کارگروه کار خود را آغاز کرده و اطلاعات را به صورت جامع تهیه می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم در ۶ ماه اول سال جاری گزارش مفصلی در این زمینه ارائه کنیم.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره نحوه جمع‌آوری اطلاعات در این کارگروه، اظهار داشت:کارگروه بررسی نحوه عملکرد اصل ۴۴ قانون اساسی اطلاعات را به صورت پهنه‌ای و حضوری جمع‌آوری خواهد کرد؛ یعنی هم به شرکت‌های فروخته شده مراجعه می‌کنند و هم ازسازمان خصوصی سازی اطلاعات می‌گیرند.



پورمختارخاطرنشان کرد: در گزارش نهایی این کارگروه به نحوه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط بااصل ۴۴ و همچنین آسیب‌شناسی آن پرداخته خواهد شد.







دربازار جهانی :



v    شرکت سامسونگ به عنوان یکی از پر طرفدارترین شرکتهای الکترونیک در دنیا با کاهش سود عملیاتی خود و افت قیمت سهام همراه شد.



نرخ سود فروش سامسونگ، برای دومین بار در شش ماهه اخیر با کاهش همراه شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت سامسونگ به عنوان یکی از پر طرفدارترین شرکت های الکترونیک در دنیا با کاهش سود عملیاتی خود و افت قیمت سهام همراه شد.



بر اساس این گزارش،افت ۱.۶ درصدی قیمت این سهام در آخرین ساعات معاملاتی، بازار را شگفت زده کرد ونشان دهنده واکنش منفی سهامداران و بازار به گزارش عملکرد این شرکت بوده است.



سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند جهان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کردکه سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه اخیر نیز حدود ۸ میلیارد دلار خواهد بوده کهدر مقایسه با سال گذشته بیش از ۴ درصد افت خواهد کرد.



اشباع ناگهانی بازار، عمکرد موفق آخرین مدل آیفون و کاهش بهای تلفن های هوشمند سامسونگ همراه با کاهش تقاضا، از جمله دلایل افت نرخ سود عملیاتی این شرکت کره ای اعلام شده است.



این در حالی است که،مجله Business Week  در سال۲۰۰۶ میلادی سامسونگ را بیستمین مارک جهانی معرفی کرد. همچنین این مجله رتبه ۱۲ را از بین ۱۰۰ شرکت برتر نوآور در گزارش ویژه‌ای که در ۲۴ آوریل ۲۰۰۶ منتشر کرد، به سامسونگ داد.



v   طی معاملات روز سه شنبه در بازار فلزات لندن، فروش نقدی مس با افزایش رو به رو شد و به ۶ هزار و ۶۵۲ دلار رسید.



خریـد نقدی مس درساعـات معاملاتی روز سه شنبه در بـورس لندن با افزایش  همراه شد و با نرخ ۶ هزار و۶۵۱.۵۰ دلار بر تن معامله شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، طی معاملات روز سه شنبه در بازار فلزات لندن، فروش نقدی مس با افزایش رو به رو شد و به ۶ هزار و ۶۵۲ دلار رسید.



همچنین سفارش خرید مس برای سه ماهه آینده به مبلغ ۶ هزار و ۶۵۰ دلار معامله شد.



این در حالی است که،خرید نقدی مس در ساعات معاملاتی روز جمعه به هر تن ۶ هزار و ۶۱۰ دلار رسیده بود.



در این بین، خرید وفروش نقدی آلومینیوم با قیمت یک هزار و ۷۸۴.۵۰ دلار و یک هزار و ۷۸۵ دلار معامله شد.



گزارش ها حاکی از آناست که خرید و فروش روی با نرخ دو هزار و دو هزار و ۱ دلار انجام شد.



سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ دو هزار و ۴۰ دلار خریداری و با قیمت هر تن دو هزار و ۴۰.۵۰ دلاربه فروش رسید.



درتالار نقره ای :



استقبال مشتریان از مقاطع فولادی



v    روز چهارشنبه ۲۰فروردین ماه، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد استقبال مشتریان از مقاطع فولادی بود.ضمن آن که حدود ۷۳ هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از ۳۷میلیون دلار در تالار صادراتی به فروش رسید.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۵۵ هزار تن سبد میلگردA۳-۱۲-۳۲ شرکت ذوب آهن اصفهان،به قیمت ۱۶ هزار و ۹۸۳ ریال و به صورت سلف در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستدشد.



این شرکت همچنین، ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن تیرآهن ۱۶ را به قیمت ۱۶ هزار و ۲۵۰ ریال وبه صورت سلف به فروش رساند. از دیگر محصولات معامله شده شرکت ذوب آهن اصفهان میتوان به ۳۹۶۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۴-۲۵اشاره کرد.



گفتنی است، ۲۸ هزار تن تختال C شرکت فولاد خوزستان نیز به قیمت ۱۵ هزار و ۹ ریال معامله شد.علاوه بر این، ۵۷۲۰ تن سبد میلگرد مخلوط شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر و ۱۱۰۰تن سبد میلگرد مخلوط شرکت صدر فولاد فروش را تجربه کردند.



شایان ذکر است، در این روز در مجموع حدود ۱۲۴ هزارتن انواع مقاطع فولاد در بورس کالای ایران عرضه شد که با استقبال نزدیک به ۱۷۷هزار تنی مواجه گردید.



این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار صادراتی، معامله ۵۷ هزار تن قیر ۶۰۷۰ و حدود ۱۱ هزار تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت نفت جی به قیمت ۵۱۳ دلار در هر تن برای هر دو محصول روی تابلوی معاملات ثبت شد. علاوه براین، تالار مذکور شاهد معامله یک هزار تن انواع قیر شرکت اصفهان قیر، ۲۵۰ تن انواع قیر شرکت توان گستران عایق، ۱۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت قیر و عایق جنت آباد، یک هزار تنقیر ۶۰۷۰ شرکت توسعه کروس انرژی، ۴۰۰ تن انواع قیر شرکت تولیدی راه دژپا، ۱۵۰۰ تنقیر ۶۰۷۰ شرکت نگین فخر آذربایجان و ۷۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پویندگان فن و تجارت بین الملل بود.



لازم به ذکر است، در مجموع حدود ۷۳ هزار تن انواعقیر به ارزش بیش از ۳۷ میلیون دلار در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت. http://hadidnews.com/vdcgwq9x.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما