تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
قیمت جهانی طلا با ضعیف‌تر شدن دلار به بالاترین رقم در سه ماه گذشته صعود کرد.
طلا به بالاترین رقم در سه ماه گذشته صعود کرد
قیمت جهانی طلا با ضعیف‌تر شدن دلار و ادامه نگرانی‌ها نسبت به جنگ داخلی در عراق که تقاضای سرمایه‌گذاران برای این فلز ارزشمند را قوی نگه داشته است، به بالاترین رقم در سه ماه گذشته صعود کرد. در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد رشد به ۲۱.۱۳۵۷ دلار رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۱ درصد رشد، ۸۴۴ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین از ۱۴۸۶ دلار در روز دوشنبه به ۱۴۸۵ دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات سه‌شنبه بازار سنگاپور ۱۳۲۶ دلار معامله شد. این فلز گرانبها پیش‌تر با ۰.۴ درصد رشد، تا ۱۳۳۲ دلار نیز صعود کرده بود. در بازار کامکس نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۴ درصد رشد به ۱۳۲۸ دلار رسید.

دلار ضعیف‌تر که روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ سقوط کرد، در صعود طلا موثر بود. شاخص دلار ICE از ۸۰.۰۸۵ واحد به ۷۹.۷۸۵ واحد در دوشنبه کاهش یافت. طلا به دلار معامله می‌شود از این رو به هنگام افت ارزش این ارز برای خریداران خارجی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، ارزان‌تر می شود.

طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از تنش‌های جئوپلیتیکی شامل بحران اوکراین و تشدید خشونت در عراق سود برده و ۱۰ درصد صعود کرده است. همچنین تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره برای یک مدت طولانی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در ماه ژوئن ۶.۲ درصد رشد قیمت داشت و بهبود قیمت این فلز در سال جاری میلادی خلاف پیش‌بینی‌های بدبینانه بانک‌هایی مانند گولدمن ساکس و سوسیته جنرال بوده که معتقد بودند روند نزولی سال گذشته ادامه خواهد یافت.

طلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سه درصد رشد کرد که دومین رشد سه ماهه پی در پی بود. این فلز در سه ماهه اول حدود هفت درصد صعود داشت. با این همه تحلیلگران معتقدند بهبود شرایط اقتصادی و تقویت انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا احتمالا قیمت‌های طلا را در نیمه دوم سال جاری میلادی تحت فشار قرار می‌دهد.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد رشد به ۲۱.۱۳۵۷ دلار رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۱ درصد رشد، ۸۴۴ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین از ۱۴۸۶ دلار در روز دوشنبه به ۱۴۸۵ دلار کاهش پیدا کرد. http://hadidnews.com/vdcgty9x.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما