تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
نفت به مرز ۱۱۱ دلار رسید

افزایش ۱۳ دلاری قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه با رشد ۱۳ دلاری به ۱۲۵۳ دلار در هر اونس رسید.
افزایش ۱۳ دلاری قیمت جهانی طلا
 قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه با رشد ۱۳ دلاری به ۱۲۵۳ دلار در هر اونس رسید و قیمت نفت پس از کاهش ۲.۵ دلاری در پی توافق هسته ای ایران، روند صعودی خود را از سر گرفت و به ۱۱۰.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.


به گزارش حدیدنیوز، قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه ۱۳ دلار افزایش یافت و به ۱۲۵۳ دلار در هر اونس رسید.



افزایش تقاضای فیزیکی برای بهره برداری از افت شدید قیمت این فلز گرانبها طی روزهای اخیر علت رشد نسبی قیمت طلا در معاملات امروز اعلام شده است.



قیمت طلا طی هفته گذشته ۴۷ دلار کاهش یافته بود و در روز گذشته نیز در پی موفقیت مذاکرات هسته ای ایران با کاهش ۱۳ دلاری مواجه شده بود.



سال ۲۰۱۳ سال بدی برای بازار طلا بوده است. طلا در این سال حدود یک چهارم ارزش خود را از دست داده است و کارشناسان چشم انداز روشنی را برای این فلز گرانبها در روزهای باقیمانده از سال ۲۰۱۳ پیش بینی نمی کنند.



هر ساله در آستانه سال جدید میلادی عرضه طلا در بازار افزایش می یابد و برای دستیابی به پول نقد طلای زیادی روانه بازار می شود که در نتیجه آن قیمت طلا رو به کاهش می گذارد.



طی سال های اخیر به دلیل اجرای برنامه محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا روندی صعودی را طی می کرد. نگرانی از کاهش سطح این سیاست یکی از علل اصلی افت قیمت طلا طی سال جاری میلادی بوده است. احیای نسبی اقتصاد آمریکا احتمال اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش سطح این سیاست را افزایش داده است.



در بازار انرژی، قیمت جهانی نفت که در پی توافق هسته ای ایران و ۵+۱ بیش از ۲.۵ دلار کاهش یافته و به کمتر از ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسیده بود در ادامه معاملات بخش زیادی از این کاهش را جبران کرد.



قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز سه شنبه به ۱۱۰.۸۸ دلار رسید. این رقم نسبت به پایان معاملات روز دوشنبه ۱۲ سنت کاهش داشته است. اما هر بشکه نفت سبک آمریکا در روز سه شنبه با ۴۵ سنت افزایش قیمت مواجه شد و در برابر ۹۴.۵۴ دلار در هر بشکه معامله شد.



در حالی که کاهش نگرانی ها نسبت به تشدید تنش ها در خاورمیانه به دنبال توافق هسته ای ایران قیمت نفت را کاهش داده بود شاخص بورس های جهان در پی این توافق رشد کرد و این مسئله باعث افزایش امیدواری ها نسبت به رشد و رونق اقتصاد جهان و در نتیجه رشد دوباره قیمت نفت شد. http://hadidnews.com/vdcgn39x.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما